preskoči na sadržaj

9. rujna - Međunarodni dan pismenosti

Autor: Robert Majetić
Sa svrhom promicanja važnosti čitanja i pismenosti u životu pojedinca i društva u cjelini, UNESCO (tijelo UN-a za područje obrazovanja, znanosti i kulture) je prije točno 40 godina ustanovio Međunarodni dan pismenosti. 

Toga se dana odaje priznanje tisućama stručnjaka i dragovoljaca koji poučavaju i promiču čitanje i različite vrste pismenosti.

Prema posljednjim podacima dobivenim od UNESCA, 860 milijuna ljudi u svijetu je nepismeno, a više od 100 milijuna djece nema mogućnost školovanja. Činjenica je da danas problem nepismenosti koegzistira s ubrzanim razvojem društva znanja, informacija i moderne tehnologije pa obilježavanje Dana pismenosti ima itekako veliko značenje.

Valja spomenuti da je pismenost mnogo više od čitanja i pisanja jer se radi o načinu komunikacije, stjecanju znanja, učenju jezika i razvoju kulture. Uz elementarnu ili primarnu pismenost, tj. poznavanje čitanja i pisanja kao osnovnih vještina, danas se često koriste termini poput sekundarne ili funkcionalne pismenosti (razumijevanja pisanih uputa u svakodnevnom životu kao npr. pri upotrebi pojedinih proizvoda, ispunjavanju ugovora ili formulara, orijentaciji u trgovini, prometu i javnim ustanovama) te tercijalna (informacijska, računalna, Internet, SMS) pismenost.

S tim u vezi, Glavna skupština Ujedinjenih naroda proglasila je Desetljeće pismenosti 2003-2012. u koje se uključila i Hrvatska. O potrebi uključenja u programe, projekte i kampanje razvijanja pismenosti na lokalnoj i nacionalnoj razini u Hrvatskoj govore statistički podaci. Naime, prema popisu stanovništva iz 2001. godine Hrvatska ima 685.000 stanovnika starijih od 15 godina, koji nisu završili osnovnu školu. Djelomično završenu osnovnu školu ima 580.000 stanovnika. Niti jedan završeni razred osnovne škole nema 105.000 ili 2,86 % hrvatskih stanovnika.

Iako ovi podaci upućuju na nizak stupanj elementarne nepismenosti, zabrinjava činjenica da je tek 11% građana s visokom stručnom spremom, a preko 15% s nezavršenim temeljnim školovanjem.

Više informacija o projektima promicanja čitanja i pismenosti te akcijama obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti u svijetu možete pronaći na mrežnim stranicama UNESCO-a (www.unesco.org) i Međunarodne čitateljske udruge (www.reading.org).
| 5. 9. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1833. - rođen Aleksandar Porfirjevič Borodin, ruski skladatelj i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr