preskoči na sadržaj
| 24. 4. 2019. u 12:10 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje. Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od dva radna dana.

    

Pobjednički projekt: Vukovar –„ Our view of smart living“

Nova kalendarska godina u Gimnaziji Vukovar započela je uvođenjem IoT (The internet of things) u nastavu kroz projekt Generacija Next. Na kreativnom natječaju u sklopu donacijskog progama Generacija Next vukovarski gimnazijalci su ostvarili pobjedu. 

 


Budući da i sam kurikulum nastavnoga predmeta informatika za osnovne i srednje škole nalaže da se težište obrazovnog procesa u predmetu Informatika treba bazirati na rješavanju problema i programiranju kojim bi se poticalo razvijanje računalnog načina razmišljanja koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija, algoritama i programskih rješenja, koje će se u konačnici prenositi u svakodnevni život, odluka o pisanju i prijavljivanju projekta na donacijski natječaj Hrvatskog Telekoma Generacija Next, nametnula se sama po sebi.

Na natječaj su se mogle, osim udruga, prijaviti i obrazovne institucije, te je dogovoren suradnički tim Gimnazije Vukovar kojeg čine učenici 3.C razreda prirodoslovno-matematičkog programa: Ivan Kolar, Matija Hardi, Matko Gašparić i Marko Macura sa svojim profesorima, ujedno i mentorima u projektu: Davor Šijanović i Sanja Pavlović Šijanović, prof. informatike. Razradili su ideju koju su implementirali kroz nastavu informatike i izvannastavnu aktivnost. Projekt su nazvali „Pametni grad: Vukovar – Our view of smart living“ i u njega su integrirali nekoliko  područja u kojima je svaki član tima dobio zaduženja i preuzeo odgovornost za svoj dio projektnog zadatka.

U kategoriji Digitalne inovacije uz IoT, uvjete natječaja je zadovoljilo 40 projekta, među kojima je i njihov projekt. Projektom su osigurali 6 edukacijskih Arduino IoT kompleta, mobilni bežični router za spajanje projekata na internet SIM karticom i 3.000,00 kn za potrebe projekta.

Kroz realizaciju praktičnog projekata iz STEM područja, njihovi učenici usvojili su nova znanja koja im zasigurno mogu pomoći u pripremi za poslove budućnosti jer IoT je najbrže rastuća internetska tehnologija današnjice putem koje učenici mogu razvijati nova inovativna i kreativna rješenja za budućnost.

Uvodne aktivnosti obuhvatile su osnovnu i naprednu edukaciju u organizaciji Instituta za razvoj i inovativnost mladih, kojeg su održali edukatori Paolo Zenzerović i Biljana Trifunović, a putem kojih su dobili sve potrebne informacije za izradu praktičnog rješenja vezanog za realizaciju svog idejnog projekta. Nakon edukacije i radionica prihvatili su se posla i krenuli u provedbu prvog projektnog zadataka, a to je izrada makete pametnog grada koristeći Arduino komponente. Izradili su maketu pametnoga grada pod nazivom „Vukovar – Our view of smart living“ u kojoj prezentiraju stvarni izgled Vukovara s novom šetnicom uz rijeku Dunav. Glavni dio makete je Županijska ulica u Vukovaru koja vodi prema Osijeku. Taj dio sadrži većinu komponenti koje su dobili u projektu, neke su dodatno kupili, dok su neke iskoristili od igračaka koje imamo kod kuće.

Tako su prema idejnom zajedničkom projektu izradili:

Pametnu rasvjetu koja koristeći foto otpornik i infracrvene senzore pojačava intenzitet svjetlosti prolaskom pored svakog rasvjetnog tijela ili smanjuje udaljavajući se od njega, jer u današnjem modernom dobu električna energija je postala jedan od važnih resursa za čovječanstvo. Do gubitka električne energije može doći zbog prirodnih katastrofa, planiranih gašenja i gubitka uzrokovanih preopterećenjem ili uništenjem opreme. Njihova pametna rasvjeta nudi rješenje velike uštede električne energije pri čemu smanjuje preopterećenost same infrastrukture. Za pametnu javnu rasvjetu koristili su Arduino UNO pločicu.

Pametni paring koristeći infracrveni senzor utvrđuje ima li slobodnih parkirnih mjesta. Približavanjem vozila senzor pokazuje broj slobodnih mjesta na parkingu, otvara rampu i omogućuje ulazak vozila na parking, te isto tako u odlasku vozila s parkinga. Ovakav pristup smanjuje gužve prilikom potrage za parkirnim mjestom što istovremeno smanjuje emisije ispušnih plinova u cestovnom prometu.

Pametne semafore koji su prilagodljivi trenutnom prometu. Koristeći infracrvene senzore detektiraju pokret i s obzirom na nadolazeći auto reguliraju promet. Primjenom pametnih semafora izbjegli su situacije u kojima su ljudi u vozilima morali čekati zeleno svjetlo na potpuno praznim raskrižjima, gdje ih nitko ne ometa u nastavku kretanja prema odredištu. Osim toga, pametnim načinom upravljanja semaforima rješava se problem gužvi.

Solarni tragač koji uz pomoć foto otpornika i servo motora prati izvor svjetlosti, prikuplja Sunčevu energiju, pohranjuje u „power bank“, a koja dalje napon distribuira prema rasvjetnom tijelu postavljenom uz glavnu prometnicu. Za solar panel Sun tracker koristili su Arduino MKR 1000.

Izrada makete pametnoga grada Vukovara vođena je idejom: „Our solution for less pollution“.

Sve je veća potreba za stručnjacima iz područja znanosti, tehnologije, matematike i inženjerstva, a s vremenom će se ona samo povećavati. Sa sve većom automatizacijom poslova, javljaju se novi izazovi koji stvaraju nove prilike, a one sve više dolaze iz STEM područja. Tržište rada potražuje osobe koje posjeduju tehničke vještine, razmišljaju kritički, provjeravaju hipoteze i na osnovu razrađenih algoritama, samostalno i odgovorno donose zaključke – a sve te vještine razvijaju se kroz STEM edukaciju. Poticanje djece na određene aktivnosti ima velik utjecaj na daljnji razvoj njihovih vještina i interesa. Školski sustav je ključan faktor u poticanju dječjih interesa.

Ovim projektom učenicima je omogućeno upoznavanje sa svijetom Internet of Things te je potaknut razvoj kreativnosti, kolaboracije, inovativnosti, stjecanje korisnih iskustava tijekom učenja, a sve to s ciljem unapređivanja vještina i stjecanja potrebnih znanja kako bi se pripremili za tržište rada u kojem nedostaje stručnjaka u području programiranja. Učenici su radom na ovom projektu stekli iskustava učenja kroz aktivno sudjelovanje u timskom i suradničkom okruženju što im je dodatno osnažilo motivaciju za učenje jer će zasigurno stečena znanja i iskustva s lakoćom moći integrirati u svakodnevnicu ali i u budući profesionalni život.

Programsku dokumentaciju koja je obuhvatila video uradak, tehničku specifikaciju, programske kodove i fotografije predali su na ovogodišnji kreativni natječaj u sklopu donacijskog programa Generacija Next. U samom natječaju sudjelovalo je 38 ustanova/udruga s čak 51 projektnom idejom na temu Pametni grad. Ocjenjivačko povjerenstvo (Dora Medved i Sanja Carević iz Hrvatskog Telekoma te Paolo Zenzerović i Vlado Lendvaj iz IRIM-a)  imali su vrlo težak zadatak u odabiru najboljih radova u kategoriji osnovnih i srednjih škola, koji su se istaknuli po kreativnosti i prezentaciji rješenja.

Projektni tim Gimnazije Vukovar odnio je pobjedu u srednjoškolskoj kategoriji. Kako izgleda njihovo rješenje pametnoga grada moguće je vidjeti u videu.   

Njihovo viđenje pametnoga grada Vukovara (Our view of smart living) namijenjeno je svim stanovnicima grada Vukovara, ali i puno šire.

| 20. 2. 2019. u 19:55 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1874. - na svečanom otvorenju Sveučilišta, ban Ivan Mažuranić...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr