preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Digitalni alati za učenike s poteškoćama u razvoju

Autor: Vesna Rak
Motivirana razvijanjem vlastite informacijske pismenosti kao jedne od životnih vještina suvremenog postojanja s jedne strane i nastojanjem unaprjeđenja sustavnog rada s učenicima s teškoćama u razvoju s druge strane u ugodnom okruženju dvadesetak polaznika stručno sam se usavršavala na strukturiranom tečaju “Digitalni alati za učenike s posebnim potrebama” u okviru Erasmus+ KA1 školskog projekta “Creativity LABs”.
 
 
        

U najvećem gradu umjetnosti talijanske pokrajine Umbrije, Perugia, na desetodnevnom tečaju u organizaciji neprofitne udruge “Associazione Sementera ONLUS – Associazione di Comunicazione e Personazione” sudjelovala sam u edukaciji psihologa, artterapeuta, muzikoterapeuta i logopeda. Tečaj je fokusiran na aktivnu inkluziju učenika s posebnim potrebama u redovne škole. Cilj mu je upoznati i razumjeti teorijsku pozadinu digitalnih alata, sredstava i pomagala koja se koriste u radu te znati izabrati i upotrijebiti najbolji alat za određenu osobu s obzirom na vrstu njenih poteškoća/potreba. Tijekom tečaja svaki je alat objašnjen i demonstriran, a zatim osobno praktično upotrebljavan.
 
Glavni je digitalni alat “PaINTeraction”, interaktivna tehnika koja pruža nekoliko mogućnosti upotrebe:
 
anamnestički podaci o klijentu spremljeni su u “oblak” te dostupni svakom terapeutu uključenom u proces, a mogu poslužiti i za znanstvene radove ili edukaciju studenata,
 
aplikacija “Tragovi” u kojoj se na ekranu svjetlećim fluidnim tragovima bilježe gestikulacija i pokreti tijela ispred velikog ekrana koristi se za poboljšanje motoričke koordinacije, odnosno učenje tipičnih gesta i pokreta  svrsishodnih za određenu radnju kao i za vježbanje pažnje, jer se fokusiranjem na svjetleće tragove isključuje okolina kao distraktor,
 
aplikacija “Samoglasnici” istovremenim slušanjem glasova i gledanjem slova kao podražaja na ekranu omogućuje učenje samoglasnika odnosno izgovora i prepoznavanja slova osobama s poremećajem intelektualnog razvoja i autističnim osobama,
 
aplikacija “Fizika” pokretanjem lopte na ekranu od strane terapeuta omogućuje vježbanje vizualno-motoričke koordinacije i poboljšavanje pažnje,
 
 
 
pomoću animiranog lika Pocahontas na ekranu terapeut ciljanim pitanjima otkriva emocionalno stanje pacijenta i pomaže mu da izrazi svoje osjećaje.
 
Alat koristi ekran u funkciji ogledala budući da u svakoj aplikaciji korisnik vidi sebe na ekranu. Aktivnosti koje se odvijaju mogu biti snimljene i trajno pohranjene.
Korisnik može izabrati pozadinu ekrana kao i boju i veličinu tragova, slova i linija kojima crta, zatim boju, veličinu i brzinu lopte koju hvata i zvučnu pozadinu, naznačiti emociju koju osjeća te virtualnom gumicom brisati.
 
U okviru psihodinamske art-terapije upoznali smo terapiju “progresivne animacije crteža u ogledalu” u kojoj se koristi tablet za crtanje, a “software” omogućuje dopunjavanje crteža od strane klijenta i terapeuta u svrhu stvaranja pozitivne interakcije klijent-terapeut te animiranje pojedinih simbola u crtežu koji su predmet psihološke analize.
 
Tijekom edukacije imala sam priliku predstaviti svoj rad s darovitim učenicima. Polaznici su bili iznimno zainteresirani za kinesko množenje koje ih je inspiriralo za primjenu u radu s učenicima s poteškoćama računanja.
 
Na kraju tečaja predstavljen nam je i digitalni alat “The puzzle of the self” pomoću kojega kreiramo sliku lica osobe u koju su ukomponirani crteži klijenta nastali tijekom terapije.
 
Bilo mi je zadovoljstvo sudjelovati na ovom tečaju i zahvaliti na odličnoj organizaciji i edukaciji o novim digitalnim alatima u radu s učenicima s poteškoćama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piše: Vesna Rak, stručna suradnica psihologinja u Osnovnoj školi Pantovčak, Zagreb

| 14. 6. 2018. u 11:22 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Video uradak "Budi muško, mijenjaj pravila"

Forum za slobodu odgoja i ove školske godine pozvao je učenike osnovnih i srednjih škola da oboje svijet prihvaćanjem i poštivanjem različitosti. Ljudi se razlikuju po mnogočemu, poput nacionalnosti,...

Nastavni materijali

Prvi projekt u MIT App Inventor-u

Tutorijal Prvi projekt u MIT App Inventor-u, donosi detaljan prikaz izrade jednostavnog programa u aplikaciji MIT App Inventor (http://ai2.appinventor.mit.edu). MIT App Inventor je online vizualno okruženje za...

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1821. - rođen Gustave Flaubert, francuski književnik, klasik francuskog...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr