preskoči na sadržaj
| 24. 4. 2019. u 12:10 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje. Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od dva radna dana.

    

Sat kodiranja (Hour of Code) u Gimnaziji Vukovar

Već tradicionalno vukovarski gimnazijalci uključuju se u jedan od najvećih edukativno-informatičkih programa učenja programiranja poznat pod nazivom Sat kodiranja. Sat kodiranja organiziran je od strane Code.org, javne i neprofitne organizacije posvećene širenju informatike i stjecanju prvih programerskih iskustava i time predstavlja globalni pokret kojeg čine deseci milijuna učenika u preko 180 zemalja.


Sat kodiranja organiziran je u tjednu od 3. do 9.12.2018. Sve je započelo prijavom na https://code.org i pregledavanjem ponuđenih vodiča koji je rezultirao izborom nekoliko ponuđenih lekcija.

Izrađen je izvrstan motivacijski video pod nazivom “Ono što većina škola ne uči“ (u trajanju 5 minuta) a koji započinje poznatom izjavoma Steve Jobsa: „Everybody in this country should learn to program a computer, because it teaches you how to think“ kako bismo se zajedno osnažili u ideji da svatko može naučiti osnove programiranja i da je programiranje nužno demistificirati. Video je moguće pogledati na https://youtu.be/nKIu9yen5nc na engleskom jeziku, a na stranici  https://hourofcode.com/hr/promote/resources#logo video se može i preuzeti sa hrvatskim prijevodom. 

Aktivnosti koje učenici ne vide a koje nastavnik može odraditi prije samih rješavanja tutorijala, ukoliko želi pratiti postignuća svojih učenika i pomoći im u koracima prilikom rješavanja, pripremaju se u dijelu My Dashboard. Sve potrebne informacije o samom postupku prijave u događanje Sat kodiranja, načinu dodavanja razrednih odjeljenja i učenika, odabiru tečajeva/lekcija, mogućnostima praćenja učeničkog napretka te načina ispisa stečenih certifikata, detaljno su opisane u Vodiču za prijavu i organiziranje aktivnosti povodom Sata kodiranja, kojemu se može pristupiti putem poveznice: http://skole.hr/nastavni-materijali/materijal?nm_action=get_materijal_detaljno&id=1582

Izabrali su nekoliko tečajeva a posebno bi izdvojili tečaj “Intro to App Lab“ putem kojeg su prateći uputstva izradili aplikaciju u JavaScriptu pomoću programiranja temeljenog na blokovima. (https://studio.code.org/s/applab-intro/stage/1/puzzle/1).

Kako je učenicima tečaj bio zanimljiv, prešli su i na drugu razinu te se upustili u izradu vlastite aplikacije kroz projekt “Create a new App“

Kao nastavak spomenute aktivnosti, upoznali su se s aplikacijom MIT App Inventor i izradili svoj prvi projekt: Pozivi. MIT App Inventor je online vizualno okruženje za izradu Android mobilnih aplikacija. Princip izrade aplikacije ne zahtijeva poznavanje određenog programskog jezika već korisnik/programer bira postojeće vizualne elemente i slaže ih pomoću jednostavnih logičkih pravila u jedinstvu programsku cjelinu. Detaljnom prikazu izrade prvog, jednostavnog programa može se pristupiti putem poveznice: http://skole.hr/nastavni-materijali/materijal?nm_action=get_materijal_detaljno&id=1583

U sklopu Metodičkog priručnika SŠ i eKnjige “Programirajmo mobilno“ može se pronaći niz zanimljivih primjera koje je moguće realizarati uporabom MIT App Inventor-a.

 

Kao i svake godine Minecraft je neizbježan te su rješavali novi tečaj Minecraft Voyage Aquatic. Novi online vodič dostupan je besplatno na stranici http://code.org/minecraft, a omogućuje početnicima u kodiranju stvoriti i podijeliti svoja postignuća u igri Minecraft, te je osmišljen kako bi svakom sudioniku omogućio razvoj  vještina potrebnih za  rješavanje problema ali i razvoj kritičkog razmišljanja koje je od iznimnog značaja u današnjem tehnološkom svijetu.  

Kao i prijašnjih godina, izbor im je bio i Šutljivi učitelj (Silent Teacher) koji omogućava savladavanje osnovnih koncepata programiranja bez ikakvih riječi ili objašnjenja. Šutljivi učitelj postavlja niz pitanja koja dovode do nagađanja nekih pravila a potom i  učenja iz vlastitih pogrešaka. 

Bilo je još raznih tečajeva koje su učenici istraživali, međutim neovisno o izboru tečajava, učenici tijekom rješavanja izazova koriste već poznato Code.org drag-and-drop sučelje kodiranja kako bi naučili pojmove računalne znanosti kao što su programiranje, orijentacija u odnosu na objekt, logičke petlje, grananje i sl. Učenici se suočavaju s određenim brojem izazova koje trebaju riješiti, što u konačnici dovodi do izrade vlastite jednostavne igre koju je potom moguće podijeliti i igrati s prijateljima.

Kao nagradu za ostvarene rezultate, na stranci https://code.org/certificates, ispisali su zaslužene certifikate svim učenicima koji su sudjelovali u Satu kodiranja.

S obzirom da tečajevi ostaju na internetu cijele godine, sigurno će ih ugraditi u nastavne sate tijekom godine jer učenicima olakšavaju analizu problema, definiranje ulaznih i izlaznih vrijednosti, uočavanje korake za rješavanje problema, razvijanje algoritama i stvaranje programa u odabranome programskom jeziku rješavajući problem uporabom strukture grananja i ponavljanja, pronalaženje podataka i informacija, odabiranje prikladnih izvora informacija te uređivanje, stvaranje i objavljivanje/dijeljenje svojih digitalnih sadržaja i nadasve dokazuju da računalna znanost može biti zabavna a da su učenici kreativni i inovativni u stvaranju novih programskih rješenja. Samo ih treba usmjeriti i osnažiti na tom putu!

| 7. 12. 2018. u 14:31 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1664. - Grof Nikola Zrinski, hrvatski ban od 1647. do 1664. godine...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr