| 24. 4. 2019. u 12:10 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje. Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od dva radna dana.

Znanstveno podne 2019.

Autor: Vlatka Jeras

Zagrebačka OŠ Jure Kaštelana i ove je godine organizirala Znanstveno podne. Događanje je to koje ima cilj popularizirati prirodne predmete među učenicima razredne nastave.

Ove godine Znanstveno podne je održano 30. travnja, a popularizirali smo prirodu/biologiju, kemiju, fiziku, astronomiju, ekologiju i informatiku a pokuse i aktivnosti osmislile su profesorica fizike i informatike Vlatka Jeras te profesorica biologije i kemije Ivana Šestan Šarić.

Na Znanstvenom podnevu sudjelovalo je stotinjak učenika od prvog do četvrtog razreda, a u ulozi pomagača okušalo se 22 učenika sedmih i osmih razreda.

Učenici su unutar dobnih skupina bili podijeljeni u grupe, a svaka je grupa trebala izvesti zadani pokus ili aktivnost. Po završetku, učenici su prelazili na sljedeći pokus ili aktivnost i tako redom dok nisu izveli sve pokuse i aktivnosti, pojedinačno ili kao grupa. Kod svakog pokusa ili aktivnosti na raspolaganju je bio pomagač koji je na primjeren i unaprijed dogovoren način objasnio što se i zašto događa.

Svi učenici prvog i drugog razreda izveli su po dva fizikalna pokusa, te po jedan iz područja prirode/biologije, astronomije i kemije. Upoznali su se sa snagom vode, limunom kao podmornicom, dugom, otkrili su tajne poruke te istraživali zviježđa našeg nočnog neba.

Učenici trećeg i četvrtog razreda izvodili su dva fizikalna pokusa, te po jedan iz područja prirode/biologije, kemije, astronomije i informatike. Kroz pokuse su se družili s Kartezijevim roniocem, sjenama, olovkama su bušili vrečicu napunjenu vodom, a pri tome ostali suhi. Upoznali su se s mikroskopom i pogledali stanice kroz njega, dokazivali ugljikohidrate u namirnicama, proučavali mjesečeve mijene. Prepoznali su EE otpad te načine i važnost njegovog zbrinjavanja, upoznali računalne viruse i kako se zaštiti od njih ali i kako se ponašati na mreži te programirali kodirajući svoj Micro:bit.

Atmosfera je i ove godine bila odlična. Učenici veseli, znatiželjni, nasmijani i voljni sve isprobati. Na kraju smo ih pozvali da nam se i sljedeće godine pridruže.

| 12. 5. 2019. u 22:36 sati | RSS | print | pošalji link |

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Čišćenje ornitološkog parka

U utorak, 11. lipnja 2019. godine Pticoljupci iz 4.b pristupili su jednom od čišćenja ornitološkog parka. Puno su radili, ali se i odlično zabavili.

1978. - na današnji je dan objavljen prvi broj stripa Garfield....