preskoči na sadržaj
| 24. 4. 2019. u 12:10 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje. Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od dva radna dana.

    

OŠ Molve u Grčkoj

U sklopu Erasmus+ projekta R.A.I.N.B.O.W., od 12. do 18. svibnja održana je treća mobilnost učenika i učitelja, ovaj put u središnjoj Grčkoj, u planinskom gradu Karpenissiju te u samoj Ateni. Sudjelovali su: učenici Ivan Šikulec, Hana Sefer i Mia Domitrović i učitelji Zvonimir Haramija, Marija Halaček i pedagog Miroslav Saraga.


Treća mobilnost

U Grčku je doputovao ukupno 31 sudionik: 19 učenika i 12 učitelja iz Finske, Poljske, Njemačke, Španjolske i Hrvatske. Učenici su bili smješteni u udomiteljskim obiteljima. Svi su bili izrazito zadovoljni, a zamjenski roditelji, braća i sestre, teško su se oprostili od svojih gostiju. S ponosom ističemo kako su obitelji pohvalile Hanu, Miju i Ivana kao izrazito pristojnu, dobrodušnu, zahvalnu i dobro odgojenu djecu. Domaćini mobilnosti bili su ravnatelj 3. osnovne škole u Karpenissiju, Dimitris Antoniou i učiteljica engleskog jezika, koordinatorica Maria Tsiamtsiouri. Škola ima do 140 učenika predškolske i školske dobi do 12 godina, a smještena je u središtu grada Karpenissija koji ima oko osam tisuća stanovnika i nalazi se na 970 metara nadmorske visine. Mješavinom planinske i mediteranske klime, grad koristi svoje prirodne resurse, prekrasne planine i padine, uglavnom radi razvijanja turističke djelatnosti. Sve su sudionike projekta svečano primili čelnici grada i pokrajine. Gradonačelniku je uručeno i pismo načelnika općine Molve kojim mu on zahvaljuje na prijašnjem pozivu tijekom mobilnosti u Hrvatsku te mu uzvraća poziv na susret u Molvama.

Volontersko čitanje i stvaranje emoji-priča

S obzirom da je glavna tema ovoga projekta poticanje na čitanje, učenici su na ovoj mobilnosti predstavili svoje priče koje su nastale u parovima zemalja partnera. Suradničkim pisanjem nastalo je ukupno šest priča s temama vezanima uz uključivost onih najpotrebnijih: osoba s invaliditetom, starijih osoba, migranata te osoba slabijeg imovinskog statusa. Sve će priče biti objedinjene u jednu knjigu i postati jedan od ključnih rezultata ovoga Erasmus+ projekta. Učenici OŠ Molve pisali su priču u suradnji s finskim prijateljima prema njihovih deset motivacijskih rečenica. Nastala je zanimljiva priča grupe učenika koju su i kreativno ilustrirali te napisali na hrvatskom i na engleskom jeziku. Priča nosi naslov „Ispunjeno srce“ i naglašava kako siromaštvo nije samo materijalno, već je i „stanje srca“. Ispunjavajući svoje srce dobrim djelima, čovjek može ispuniti prazninu koju osjeća u materijalnome svijetu današnjice. Ova je aktivnost nazvana „VolunteeReading“, a zanimljivim videom učenici su u Grčkoj partnerima pokazali svoje aktivnosti volonterskoga čitanja kojim su  svoju priču čitali u molvarskom Domu zdravlja, dječjem vrtiću te u udomiteljskoj obitelji Šanjić u Molvama.

Među školama partnerima na različite je načine obilježen i Dan dječje knjige, a zajednička aktivnost bila je osmišljavanje emoji-priča. Emoji, emotikoni ili osjećajnici, najbrže su rastući jezik na svijetu, kažu neki podaci. Danas se gotovo sve može reći – emojijem. Ipak, priča mora imati i riječi i upravo je u tome bila poslastica – kako osmisliti priču koja će biti razumljiva svima! U svakoj su školi odabrane dvije emoji-priče (pisane službenim jezikom projekta – engleskim jezikom) koje su bile predstavnice na online glasovanju putem eTwinning portala. Pobjednici su bili svečano proglašeni i prigodno nagrađeni, a najbolje je priče bilo zaista teško odabrati.

Učenje temeljeno na igri

Grčki su učenici i učitelji pripremili niz zanimljivih radionica, posebno naglašavajući GBL (game-based-learning), tj. učenje temeljno na igri. Ice-breaking igre bile su „Readopoly“ i „smrznute slike“ u kojima su se učenici bolje upoznali i kompetitivno pristupali svakome zadatku. Sljedećega su dana nastavili s jednakim entuzijazmom, učeći u knjižnici grčki alfabet uz glazbu, memory karte i caboom-štapiće. Omiljene likove iz književnih djela učenici su na radionici u nižim razredima izrađivali od novinskih izrezaka različitim metodama: izrezivanjem, lijepljenjem, uokvirivanjem i jedinstvenim dizajnom. Svaka je radionica bila vrlo dobro metodički pripremljena i svaki korak jasno pojašnjen pa su i učenici i učitelji rado surađivali.

Bogatstvo prirode i tradicija

Želeći predstaviti svoj kraj koji slovi za centar pokrajine Euritanije, domaćini su organizirali više posjeta različitim muzejima i povijesnim lokalitetima: tradicionalno selo Koryschades, muzej posvećen planiranima i začetcima skijanja u Karpenissiju, Povijesni muzej i muzej Megalo Horio, samostan te Arheološki muzej u gradu Lamiji kao i povijesni lokalitet Thermopile, gdje se dogodila poznata bitka pod vodstvom spartanskoga kralja Leonida. Bogatstvo šuma, riječnih kanjona i serpentina kojima je teško voziti, goste je ostavilo bez daha. Na farmi pastrva mogli su spoznati različitost djelatnosti kojima se ljudi bave, a u poznatom obalnom gradu Kamena Vourla i kušati plodove rijeke i mora.

U glavnome gradu Ateni

Prema dogovoru zapisanom pri oblikovanju projekta, u svakoj je zemlji predviđen susret s književnikom i posjet knjižnici. Za ovu priliku domaćini su sudionike mobilnost poveli na drugi dio mobilnosti, u glavni grad Atenu. Tu su posjetili Nacionalnu knjižnicu i operu koje su dio fundacije Stavrosa Niarchosa vrijedne preko 630 milijuna eura. Osim razgledavanja bogate knjižnice, u jednoj od dvorana održan je i susret s književnicom Elenom Shoronu te radionica kreativnoga pisanja.

Tijekom posljednjega dana mobilnosti sudionici su u središtu Atene razgledali i Muzej i Akropolu, zaokruživši tako svoje grčko putovanje.

Evaluacija, planovi i pripreme

Riječi zahvale domaćinima na vrlo bogatom programu mobilnosti i korisnoj razmjeni učiteljske prakse upućene su tijekom podjele certifikata. Sastanak koordinatora sadržavao je osvrt na postignuto tijekom dosadašnjih projektnih aktivnosti, evaluacijske procjene mobilnosti i predstavljenih projektnih rezultata i dogovore vezane uz eTwinning aktivnosti i novu školsku godinu, u kojoj slijede još tri mobilnosti.

 

 

 

| 6. 6. 2019. u 00:16 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1484. - Papa Inocent VIII. izdao je bulu Summis desiderantes affectibus...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr