| 24. 4. 2019. u 12:10 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje. Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od dva radna dana.

Kako je biti domaćin Erasmus+ projekta?

Autor: Petra Kokeza

Zahvaljujući projektu Be a Responsible Citizen in the Digital world of tomorrow, 13 učenika i učenica Srednje škole Bol  te profesorice Lucija Carević Brešković, Petra Kokeza i Rovena Trivanović su otkrili nove dimenzije sebe u profesionalnom i osobnom smislu.

Naših 5 partnera (Finska, Poljska, Italija, Grčka i Njemačka) smo dočekali u ponedjeljak, 23. rujna 2019. godine,  u Splitu i zajedno se uputili prema Sinju kako bismo se podsjetili na našu kulturnu baštinu i našim gostima približili dio naše povijesti. Dok smo se vozili prema Sinju, naša izvrsna vodička nam je rekla puno zanimljivih činjenica o ovom području, tako da smo naučili nešto novo. Šetnju u Sinju smo započeli na Alkarskom trkalištu odakle smo se uputili u Muzej Alke, gdje smo pogledali film i uz pomoć vodiča dobili uvid u povijest, život i baštinu alkara. Nakon muzeja posjetili smo utvrdu Kamičak, gdje se tijekom turske opsade Sinja čuvala slika Gospe od Sinja i kojoj su se molili ljudi sakriveni u njoj. Otišli smo i do Crkve Gospe Sinjske gdje smo vidjeli spomenutu sliku i napravili nekoliko krugova oko oltara kao što nalaže običaj.

Naravno, popili smo i kavu na trgu, a potom se uputili prema imanju Mustang na ručak, a oni hrabriji su se okušali i u jahanju konja. Osvježeni prirodom i novim uspomenama, vratili smo se u Split gdje smo se ukrcali na katamaran i uz morske prizore stigli u Bol.

U utorak, 24. rujna 2019. godine, smo počeli sa radom u školi. Najprije smo našim gostima izrazili dobrodošlicu na engleskom, finskom, grčkom, njemačkom, talijanskom, poljskom i hrvatskom jeziku, a potom podijelili učenike u međunarodne grupe i započeli sa radom na digitalnim alatima Socrative (izrada kvizova), Piktochart (izrada plakata) i Sway (prezentacija) na temu Alke i komunikacije.

U srijedu, 25. rujna 2019. godine, smo morali ustati jako rano jer nas je čekao uspon do Zmajeve špilje.  Zahvaljujući Zoranu Kojdiću, saznali smo zanimljivosti o naseljavanju Murvice, izgradnji samostana i nastanku Zmajeve špilje. Podsjetio nas je i na slavensku mitologiju, drvo života koje su činili gromovnik Perun, Mokoš koja je predstavljala Zemlju i Veles koji je simbol podzemlja. Saznali smo i da je Zmajeva špilja jedina špilja s tim imenom u Europi koja ima reljef u obliku zmaja.

Ali, nismo imali vremena za odmor. U školu smo se vratili oko podne, ručali i u 13 sati i 30 minuta počeli sa online radionicom o komunikaciji sa našim dragim Šveđanima, Sussan Öster i Urbanom Norlingom. Radionica je završila u 15 sati i 40 minuta, učenici su završili sa radnim danom, a nastavnici su održali teachers' meeting kako bi se dogovorili oko sljedećeg susreta u Aachenu.

Četvrtak, 26. rujna 2019. godine, je bio posvećen izradi digitalnih plakata, Socrative kviza i Sway prezentacije na temu Zmajeve špilje i komunikacije u tom kontekstu. Nakon ručka, slijedila je još jedna online radionica sa našim švedskim vjetrom u leđa koja nas je povezala i pomogla nam osvijestiti važnost sigurnosti na Internetu, pristojne komunikacije, konstruktivne kritike, pozitivne povratne informacije, razvoju autentičnosti i zdravoga društva.

U petak, 27. rujna 2019. godine, smo započeli u opuštenom tonu. Zahvaljujući trudu i radu tijekom tjedna, mogli smo si dopustiti malo odmora i lagano se spremati za prezentaciju onoga što smo naučili tijekom ovog sastanka, što smo i napravili nakon ručka. Nakon prezentacija, uslijedilo je rastanak sa našim prijateljima i obećanje da se uskoro vidimo.

Na kraju, želimo se zahvaliti svima koji su nas podržali ovaj tjedan i doprinijeli ovako profesionalno i privatno savršenom tjednu.

I zato hvala roditeljima naših učenika koji su primili učenike naših partnera i brinuli se za njih pet dana, mamama, bakama i nonama koje su nas podržale izvrsnim kolačima. Hvala i gospođi Dragici Marčić, koja nam je donirala tradicionalnu bračku tortu (hrapaćušu) i hrustule. Hvala našem kućnom majstoru Leu Laliću koji nam je pomogao ukrasiti školu i kolegama Ankici Okić, Bošku Botici i Marijani Marić koji su prevezli učenike do Murvice. Hvala i bolskim vatrogascima, Adria Toursu, te gospodinu Vladi Aniću koji su također sudjelovali u transferu učenika i profesora do Murvice i natrag. Hvala i Zoranu Kojdiću koji je prevezao dio učenika i našim učenicima donirao izlet u Zmajevu špilju.

Naši švedski prijatelji Sussan Öster i Urban Norling donirali su svoj honorar u iznosu od 400 eura udruzi Brački pupoljci. Hvala im što su nam omogućili da zajedno uljepšamo dan našoj djeci.

I sada hvala našim učenicima i učenicama koji su bili izvrsni domaćini, mijenjali se u ulozi mentora, pomagača u kuhinji i učenika. Draga djeco, hvala vam na besprijekornom ponašanju, spremnosti da se otvorite  novim iskustvima i vidite kamo će vas to odvesti. Ne možemo biti ponosnije i sretne što smo vaše profesorice.

I za kraj, lijepo je otkrivati sebe i zato se nemojte bojati tog izazova i riječima naših grčkih partnera, pronađite svoju Itaku.

| 28. 9. 2019. u 22:49 sati | RSS | print | pošalji link |

Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1821. - rođen Gustave Flaubert, francuski književnik, klasik francuskog...