preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Europski tjedan programiranja (EU Code Week) u Gimnaziji Vukovar

Gimnazija Vukovar obilježila Europski tjedan programiranja 2017. nizom edukativnih i kreativnih radionica.


Svijet koji nastanjujemo brzo se mijenja. Živimo u eksponencijalnim vremenima. Ekspanzija tehnoloških otkrića, informatizacija i globalizacija postale su konstante stalnih promjena u društvu a time i u području odgoja i obrazovanja. Škole postaju otvorenije po pitanju sadržaja, vremena, mjesta i modela učenja u svrhu razvijanja pozitivnih stavova prema područjma i načinima primjena tehnologija koje služe kao uporište za cjeloživotno učenje, suradnju, razvijanje interesa i stvaralaštvo. Gimnazija Vukovar, svjesna je činjenice da se znanje mora aktivno izgrađivati i da učenici trebaju preuzimati odgovornost za vlastito učenje i to upravo iz razloga kako bi se što uspješnije nosili s brzim promjenama razvijajući vještine i sposobnosti koje će im pomoći da se prilagode životu u novom vremenu.

Učenje programiranja olakšava snalaženje u svijetu koji nastanjujemo. Ono omogućuje praktično rješavanje problema njegovim rastavljanjem na manje i lakše rješive cjeline, čime pruža širu perspektivu same problemske situacije, a time i više mogućnosti njenoga rješavanja. Programiranjem razvijamo sistematično i interdisciplinarno razmišljanje međusobno povezujući mnoštvo informacija. Čak i pogreške koje nam se pojavljuju prilikom pisanja linija koda, doprinose aktivnom učenju i izgradnji samopouzdanja, a ono što učenike veseli - programiranje igrica, nosi svoje prednosti u smislu razvoja emocionalne inteligencije, komunikacijskih vještina, kreativnosti i inovativnosti.

Stoga, nema razloga da ne počnemo stvarati programiranjem!

Prošle školske godine po prvi puta smo se i mi uključili u događanje pod nazivom Europski tjedan programiranja (#CodeEU) kojega provode volonteri koji promiču programiranje u svojim zemljama kao ambasadori tjedna programiranja i organizirali niz događanja u okviru izazova CodeWeek4All. Tijekom Tjedna programiranja u svim provedenim aktivnostima sudjelovalo je oko 200 učenika što je više od 50 % stope sudjelovanja te je naša škola uspješno savladala zadani izazov i zasluženo dobila Potvrdu o izvrsnosti u programerskoj pismenosti.

Ove školske godine, odlučili smo ponovno prihvatiti izazov i prijavili svoja događanja. Bilo je tu za svako odjeljenje po nešto.

Učenici su učili programsku sintaksu i konstrukcije u Pythonu ili JavaScriptu (po osobnom izboru) kroz CodeCombat igru pri čemu počinju od najjednostavnije razine igre, a svaka nova od njih zahtijeva kompleksnije radnje i kodove. Programirajući  igricu istraživali su program i njegove mogućnosti, zabavljali se i učili, otkrivali nove načine rješavanja problema i razmišljali izvan okvira.

U početnoj micro:bit radionici učili smo pseudojezik i usvajali pojmove: varijabla, operatori (logički, aritmetički, operatori uspoređivanja), redoslijed izvršavanja operatora, funkcije te naredbe programske strukture grananja i ponavljanja. Rješavali smo zadatake  za koje je trebalo osmisliti algoritam, a potom algoritam zapisati naredbama pseudokoda uporabom micro:bit blok sučelja.

Uz RoboBlockly (http://roboblockly.ucdavis.edu/coding2/c1.php učenici su se upoznali sa ključnim elementima programa pisanih u C / C + +. Sučelje podsjeća na sučelje micro:bita te su učenici mogli uspoređivati ova dva vizualna načina programiranja. (https://makecode.microbit.org/ )

Kodirali smo i dekodirali koristeći QR kodove. QR kodovi (engl. Quick response = brzi odgovor) su tip dvodimenzionalnog koda. QR kod sastoji se (najčešće) od crnih kvadrata i pravokutnika raspoređenih u kvadratni uzorak na bijeloj pozadini. QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu (ponekad internetska veza nije potrebna) koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova. Učenici su ponavljali nastavne sadržaje i odgovarali na postavljena pitanja nakon što su dekodirali sadržaj (http://www.qr-code-generator.com/), a kodirane odgovore  putem edukativne društvene mreže Yammer, potom, dijelili sa drugim učenicima.

Izrađivali smo materijalne i online plakate/infografike vezane uz događanja u sklopu Europskog tjedna programiranja i iz područja programiranja te izrađene plakate postaviti u predvorju škole.

U sklopu napredne radionice: Micro:bit, kreirali smo društvene igre poput Krtičnjaka, Kamen-Papir-Škare, Križić-Kružić te su učenici, stvarajući ih i u konačnici igrajući ih, usvajali i stjecali brojna znanja i vještine ne samo vezane za informatička, programerska područja, već i znanja i vještine iz područja komunikacije i kolaboracije. Razlozi uporabe BBC micro:bita u nastavi leže u njegovoj edukativnoj svrsi ali i u njegovoj mogućnosti da inspirira i potakne učenike na stvaranje kreativnih rješenja problemskih situacija ih svih predmetnih područja.

Scratch je vizulani programski jezik (https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tip_bar=home) u kojem se upotrebljavaju naredbene strukture u obliku grafičkih programskih blokova pa se na taj način eliminira mogućnost sintaksnih pogrešaka. Izradom igara, kvizova i čestitki učenici su ponovili svoje razumijevanje koncepta petlji, odlučivanja, varijabli i toka programa.

Kakav bi to Tjedan programiranja bio bez Minecrafta? Najmlađi su učenici upoznavali programiranje, stvarajući i igrajući Minecraft Designer i Minecraft Adventurer gdje su se na zabavan način upoznavali sa  osnovnim pojmovima i algoritamskim konstrukcijama koje se koriste u području programiranja. Po završetku, bili su i nagrađeni isprintanim certifikatima. https://code.org/minecraft

Bilo je to puno aktivnosti, uloženog truda, rada, učenja i igre. Svaki dan u tjednu obilježile su nove radionice i sva odjeljenja obuhvaćena su nekom od navedenih aktivnosti. Vjerujemo kako ćemo i ove godine osvojiti Potvrdu o o izvrsnosti u programerskoj pismenosti i pokazati da nismo slučajno Microsoft Showcase i e-Škola.

Osnovna je ideja svih provedenih aktivnosti bila približiti i olakšati prve korake prilikom uvođenja djece u apstraktni svijet programiranja, ali i olakšati učenje pri usvajanju novih znanja i vještina kako bi što više razvili fleksibilno problemsko razmišljanje koje će im biti nužno za život u 21. stoljeću jer upravo snalaženje u novim situacijama, prepoznavanje i kreativno i inovativno rješavanje problema danas su najtraženije vještine kada je u pitanju zapošljavanje.

Tehnologija brzo napreduje i naši učenici moraju biti kognitivno fleksibilni i sposobni za problemsko razmišljanje kako bi mogli pratiti i ravnopravno savladavati sve zahtjevnije izazove na tržištu rada. Dosadašnje aktivnosti, sudjelovanja i postignuća naših učenika pokazuju da smo na dobrom putu jer i formalnim obrazovanjem nastojimo motivirati i osposobiti svakog učenika za cjeloživotno učenje kako bi bio u mogućnosti razvijati i koristiti svoj kreativni potencijal i u konačnici preuzeti odgovornost za svoj život i ostvarenje svojih ciljeva.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=vUTPS8Sjr5E&t=89s.

| 12. 10. 2017. u 08:40 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

La agricultura en España

Prezentacija o španjolskoj poljoprivredi studenta geografije, pripravnika sa Sveučilišta u Granadi.

Audio&video

Vodič za moderna vremena

Emisija koja govori o fenomenima modernog života, ekonomiji i tehnologiji. U njoj možete saznati što su to krvavi dijamanti, kako se obraniti od kompjutorskih...

1863. - umro Jacob Grimm, njemački filolog i književnik, zajedno s...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr