preskoči na sadržaj
| 6. 1. 2016. u 21:50 sati | pošalji link
Vijesti iz škola

Sve osnovne i srednje škole Republike Hrvatske pozvane su na sudjelovanje u stvaranju ove rubrike. Saznajte više...

Ukoliko želite predložiti vijest ispunite formular 'Podaci o autoru vijesti' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu) te unesite prijedlog vijesti. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje.

    

Digitalni alati za učenike s poteškoćama u razvoju

Autor: Vesna Rak
Motivirana razvijanjem vlastite informacijske pismenosti kao jedne od životnih vještina suvremenog postojanja s jedne strane i nastojanjem unaprjeđenja sustavnog rada s učenicima s teškoćama u razvoju s druge strane u ugodnom okruženju dvadesetak polaznika stručno sam se usavršavala na strukturiranom tečaju “Digitalni alati za učenike s posebnim potrebama” u okviru Erasmus+ KA1 školskog projekta “Creativity LABs”.
 
 
        

U najvećem gradu umjetnosti talijanske pokrajine Umbrije, Perugia, na desetodnevnom tečaju u organizaciji neprofitne udruge “Associazione Sementera ONLUS – Associazione di Comunicazione e Personazione” sudjelovala sam u edukaciji psihologa, artterapeuta, muzikoterapeuta i logopeda. Tečaj je fokusiran na aktivnu inkluziju učenika s posebnim potrebama u redovne škole. Cilj mu je upoznati i razumjeti teorijsku pozadinu digitalnih alata, sredstava i pomagala koja se koriste u radu te znati izabrati i upotrijebiti najbolji alat za određenu osobu s obzirom na vrstu njenih poteškoća/potreba. Tijekom tečaja svaki je alat objašnjen i demonstriran, a zatim osobno praktično upotrebljavan.
 
Glavni je digitalni alat “PaINTeraction”, interaktivna tehnika koja pruža nekoliko mogućnosti upotrebe:
 
anamnestički podaci o klijentu spremljeni su u “oblak” te dostupni svakom terapeutu uključenom u proces, a mogu poslužiti i za znanstvene radove ili edukaciju studenata,
 
aplikacija “Tragovi” u kojoj se na ekranu svjetlećim fluidnim tragovima bilježe gestikulacija i pokreti tijela ispred velikog ekrana koristi se za poboljšanje motoričke koordinacije, odnosno učenje tipičnih gesta i pokreta  svrsishodnih za određenu radnju kao i za vježbanje pažnje, jer se fokusiranjem na svjetleće tragove isključuje okolina kao distraktor,
 
aplikacija “Samoglasnici” istovremenim slušanjem glasova i gledanjem slova kao podražaja na ekranu omogućuje učenje samoglasnika odnosno izgovora i prepoznavanja slova osobama s poremećajem intelektualnog razvoja i autističnim osobama,
 
aplikacija “Fizika” pokretanjem lopte na ekranu od strane terapeuta omogućuje vježbanje vizualno-motoričke koordinacije i poboljšavanje pažnje,
 
 
 
pomoću animiranog lika Pocahontas na ekranu terapeut ciljanim pitanjima otkriva emocionalno stanje pacijenta i pomaže mu da izrazi svoje osjećaje.
 
Alat koristi ekran u funkciji ogledala budući da u svakoj aplikaciji korisnik vidi sebe na ekranu. Aktivnosti koje se odvijaju mogu biti snimljene i trajno pohranjene.
Korisnik može izabrati pozadinu ekrana kao i boju i veličinu tragova, slova i linija kojima crta, zatim boju, veličinu i brzinu lopte koju hvata i zvučnu pozadinu, naznačiti emociju koju osjeća te virtualnom gumicom brisati.
 
U okviru psihodinamske art-terapije upoznali smo terapiju “progresivne animacije crteža u ogledalu” u kojoj se koristi tablet za crtanje, a “software” omogućuje dopunjavanje crteža od strane klijenta i terapeuta u svrhu stvaranja pozitivne interakcije klijent-terapeut te animiranje pojedinih simbola u crtežu koji su predmet psihološke analize.
 
Tijekom edukacije imala sam priliku predstaviti svoj rad s darovitim učenicima. Polaznici su bili iznimno zainteresirani za kinesko množenje koje ih je inspiriralo za primjenu u radu s učenicima s poteškoćama računanja.
 
Na kraju tečaja predstavljen nam je i digitalni alat “The puzzle of the self” pomoću kojega kreiramo sliku lica osobe u koju su ukomponirani crteži klijenta nastali tijekom terapije.
 
Bilo mi je zadovoljstvo sudjelovati na ovom tečaju i zahvaliti na odličnoj organizaciji i edukaciji o novim digitalnim alatima u radu s učenicima s poteškoćama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piše: Vesna Rak, stručna suradnica psihologinja u Osnovnoj školi Pantovčak, Zagreb

| 14. 6. 2018. u 11:22 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Hrvatska književnost 18. stoljeća

U sklopu projekta Erasmus plus pod nazivom Škola 21. stoljeća učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića upoznati su s mnogim novim aplikacijama. Tako su učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda klasična...

Nastavni materijali

Practical guide for deploying tablets in the classroom

Praktičan vodič za uporabu tableta u nastavi U I. gimnaziji Osijek završen je još jedan Erasmus+ KA1 projekt u sklopu kojeg je nastao vrijedan rezultat projekta, Praktičan vodič za uporabu tableta u...

Audio&video

1978. - na današnji je dan objavljen prvi broj stripa Garfield....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr