preskoči na sadržaj

Sanda Šutalo, prof. Tehnička škola Karlovac

S obzirom na stalne promjene kojima su podložna sva područja računalstva, od strojnih do programskih cjelina, jasno je da se učenicima ne mogu ponuditi isključivo udžbenici, sadržaji u pisanom obliku, koji se koriste četiri godine bez promjena. Uz njih je potrebno pripremiti i razne dodatne materijale. Ovakva sam razmišljanja pokušavala realizirati na razne načine, koristila sam medije za trajnu pohranu podataka, materijale dijelila lokalnom mrežom u učionici, koristila Edmodo. Nije bilo loše, ali nije bilo nešto čime bih mogla biti zadovoljna. Potom sam upoznala značajke sustava Moodle koji je prerastao u Loomen. Istražujući sustav, zaključila sam da nudi sve što je potrebno da bih kroz njega mogla realizirati svoje zamisli. 


2012. pri sustavu Loomen pokrenula sam dva tečaja: Računalstvo za prvi razred četverogodišnjih strukovnih škola RSS1 i Računalstvo za drugi razred četverogodišnjih strukovnih škola RSS2.

S obzirom na ciljanu skupinu, tečajevi se koriste kao podrška kombiniranom obliku nastave; dio nastave odvija se na klasičan način u učionici, dok pojedini dijelovi omogućavaju samostalno, mentorirano, online učenje koje je vremenski ograničeno. Koristeći mogućnosti sustava Loomen, svi materijali za rad: nastavno gradivo prikazano kroz prezentacije, vježbe, zadaci učenicima su, osim na nastavi, dostupni u koje god vrijeme požele. Stoga je obveze propuštene zbog bolesti ili drugih razloga moguće nadoknaditi vrlo jednostavno.

Online komunikacija

Na uspješnost ovakvog načina rada utječe i mogućnost interakcije kroz komunikaciju koja razvija osjećaj pripadnosti grupi. U tečajevima se kao oblik komunikacije koristi forum. Učenici s nastavnicom ili međusobno mogu, korištenjem foruma, razmjenjivati razmišljanja o problemima na koje su naišli, a nastavnica uvijek ima mogućnost usmjeravanja rasprava ili ponude rješenja problema kada smatra da je to potrebno.

Dostupnost

Tečajevi su trenutno zatvorenog tipa, namijenjeni su učenicima kojima predajem. Učenike u tečaj upisujem s početkom nastavne godine, a iz tečajeva ih ispisujem s krajem školske godine.

Zbog prednosti sustava Loomen lako je rukovati razrednim odjelima i grupama unutar njih. Omogućeno je da pojedini sadržaji budu dostupni svim učenicima cijelo vrijeme trajanja tečaja, dok odabrani sadržaji (zadaće, vježbe, testovi) učenicima mogu biti dostupni samo u točno odabranom terminu, onoliko dugo koliko je zadano.

Provjera znanja

Sustav Loomen pruža odlične mogućnosti provjera znanja. Moguće je oblikovati online provjere objektivnog tipa s raznim vrstama zadataka (zadaci višestrukog odabira, kratki odgovori, ugniježđeni odgovori, usporedba parova, oblik istina/laž). Provjere se ispravljaju automatski, pa učenik odmah po završetku online provjere dobiva povratnu informaciju o uspješnosti, oblikovanu npr. na temelju postotne uspješnosti. Pri oblikovanju provjere moguće je koristiti mogućnost slučajnog rasporeda redoslijeda pitanja, te mogućnost miješanja redoslijeda odgovora u zadacima višestrukog odabira. Zbog toga svaki korisnik ima drugačiji izgled provjere što smanjuje mogućnost nepoželjnih ponašanja. Te su mogućnosti korištene u svim online provjerama. Online provjere su u tečajevima oblikovane gdje god je to bilo moguće. Oblikovana je baza s više od 300 pitanja.

Osim online provjera znanja, sustav Loomen omogućava zadavanje provjera u obliku školskih (ili domaćih) zadaća, što je u tečajevima višestruko korišteno.

Tekst zadaće se može postaviti na sustav Loomen, ili se učenicima zadaće mogu podijeliti u pisanom obliku (na tradicionalan način). Aktivnost Zadaća oblikuje se za svaku grupa posebno, za nju se zadaje rok predaje, a nakon termina predaje, Zadaća se sakriva. Na taj način učenici stiču naviku poštivanja rokova, a samim time uče dijeliti vrijeme, s ciljem rješavanja svojih obaveza.

Tečajevima sam zadovoljna jer je uz njihovu pomoć moja nastava postala dinamičnija, a učenike su načinili aktivnim sudionicima procesa poučavanja.

 

| 9. 12. 2017. u 10:11 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1811. - rođen Franz Liszt, austrijski skladatelj mađarskog porijekla....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr