preskoči na sadržaj


5. 9. 2017.

Sanja Pavlović Šijanović

U sklopu tematske jedinice Prehrambeni stilovi (Zdravstveni odgoj) koja je sastavni dio programa na Satu razrednika za 1. razred srednje škole, implementirali smo (Gimnazija Vukovar) segmente scenarija Protein je in i u potpunosti je opravdana navedena korelacija i interdisciplinarnost: Osobni i socijalni razvoj, zdravlje, sigurnost i zaštita okoliša i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, a provodeći navedene aktivnosti ostvarili smo sljedeće ishode: naučili smo razlikovati nutritivno bogatu hranu od hrane s praznim kalorijama (C) i izraditi jelovnik prema specifičnim potrebama pojedinca (C). 

Kako odabrati e-Škole scenarij poučavanja za nastavu?

Odabir scenarija poučavanja prema kojem bi se realizirao određeni nastavni sat u potpunosti je na učitelju, kao kreatoru svoje nastave. Scenariji poučavanja sadrže prijedloge ideja nastavnih aktivnosti koje podrazumijevaju primjenu suvremenih pedagoških metoda i tehnologije. Nalaze se na mrežnoj stranici https://scenariji-poucavanja.e-skole.hr/, a razvijeni su za matematiku, fiziku, kemiju i biologiju i to za 7. i 8. razred osnovne škole te 1. i 2. razred srednje škole.


Savjetuje se da učitelj odabir scenarija poučavanja prilagodi stupnju poznavanja primjene tehnologije. Kompleksnost primjene tehnologije pojedinog je scenarija naznačena u svakom scenariju, u odjeljku ˝Informacije o scenariju˝, pod ˝Razina izvedbene složenosti˝. Navedena razina može biti opisana kao početna, srednja ili napredna. Primjena tehnologije u nastavi koja se predlaže usklađena je u cijelom scenariju poučavanja, u smislu pretpostavljene kompleksnosti njezine primjene odnosno razine digitalne kompetencije nastavnika. Naime, razine složenosti  digitalne kompetencije prema ˝Okviru za digitalnu kompetenciju korisnika u školi: učitelja/nastavnika i stručnih suradnika, ravnatelja i administrativnoga osoblja˝ su također početna, srednja i napredna. Pojedinac može imati određene elemente digitalne kompetencije na različitim stupnjevima razvijenosti. Primjerice, može poznavati korištenje različitih digitalnih alata i aplikacija za stvaranje multimedijskog sadržaja (npr. PowerPoint i Prezi) što odgovara srednjoj razini, a istovremeno može znati koristiti digitalno okruženje za vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje (npr. korištenjem e-portfolia) što odgovara naprednoj razini digitalne kompetencije. Više informacija o samoprocijeni razine digitalne kompetencije dostupno je na poveznici.

Stoga se savjetuje da navedenu razinu izvedbene složenosti nastavnik koristiti kao okvirni pokazatelj kompleksnosti primjene tehnologije u pojedinom scenariju poučavanja imajući na umu prilagođavanje predložene primjene tehnologije svojim potrebama i mogućnostima. Broj je uređaja i brzina interneta u učionici također faktor za razmatranje prilagodbe aktivnosti scenarija poučavanja. Učitelji mogu iz predložene aktivnosti scenarija poučavanja zamijeniti navedeni digitalni alat s nekim čiju primjenu bolje poznaju ili onim koji je prikladan za vrstu uređaja koja im je dostupna. Isprobavanje korištenja novih digitalnih alata nastavniku mogu olakšati opisi i/ili videoupute dostupne na e-laboratoriju.

Krajnji je cilj e-Škole scenarija poučavanja realizacija nastave sa suvremenim poučavanjem i tehnologijom i približavanje nastavnog gradiva učenicima. Stoga učiteljima scenariji poučavanja mogu služiti kao izvorište ideja od kojih će oni odabrati one ideje za koje smatraju da su prikladne njihovom kontekstu poučavanja, sve kako bi korak po korak učitelji i učenici realizirali nastavu sukladnu vremenu u kojem živimo.

 

Izvor:

Žuvić, Marta; Brečko, Barbara; Krelja Kurelović, Elena; Galošević, Draženka; Pintarić, Neven (2016) Okvir za digitalnu kompetenciju korisnika u školi: učitelja/nastavnika i stručnih suradnika, ravnatelja i administrativnoga osoblja. Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet. Dostupno na https://www.e-skole.hr/wp-content/uploads/2016/12/OKVIR_digitalne_kompetencije-4.pdf.

 

 

 

 

| 8. 9. 2017. u 15:30 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

1608. - Matija II. Habsburški okrunjen za hrvatsko-ugarskog...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr