preskoči na sadržaj

Voli li vaše dijete školu?

Je li važno voli li dijete školu? Bez obzira koliko godina imamo, lako se prisjetimo svojih školskih iskustava, onih osoba i stvari koje su nas u školi veselile i onoga što nas je odbijalo od škole. Lako možemo odgovoriti na pitanje jesmo li voljeli školu. I to nam je pokazatelj koliko pridajemo važnost privrženosti školi u vlastitom životu.


Kako se privrženost školi odražava na djetetov razvoj? Na to su pitanje pokušali odgovoriti i psiholozi, a i u našoj zemlji su rađena istraživanja koja pokazuju kako se privrženost školi odražava na djecu, njihov školski uspjeh i razvoj.

Kad govorimo o privrženosti kao dubokoj i trajnoj emocionalnoj povezanosti osoba kroz vrijeme i prostor, obično mislimo na obitelj, na roditelje i djecu. Sigurna privrženost, koja se primarno ostvaruje u obitelji, oslobađa djecu i daje im hrabrost za istraživanja svijeta i stvarnosti.

Je li moguće biti privržen školi? Danas znamo da jest. Privrženost školi je osjećaj pripadnosti školskoj zajednici i mreži odnosa s vršnjacima i nastavnicima. U školskoj dobi, uz obitelj, važne osobe za ostvarivanje sigurne privrženosti djece postaju učitelji/nastavnici. Danas znamo da pozitivni odnosi nastavnika i učenika – bliskost i podrška – olakšavaju prilagodbu učenika, doprinose razvoju socijalnih vještina, promiču školska postignuća, potiču ustrajnost i osobni razvoj. Poboljšavanje kvalitete odnosa nastavnika i učenika je temeljna pretpostavka ostvarivanja pozitivnih ciljeva odgoja i obrazovanja.

U jednom novijem istraživanju iz 2014. godine (Bezinović, Roviš, 2014.) na uzorku od 1.539 mladića i djevojaka pokazano je kako je podrška nastavnika i privrženost školi povezana s predanošću u izvršavanju školskih obaveza, boljim školskim uspjehom, većom pouzdanošću i ustrajnošću učenika, boljim odnosima s vršnjacima, većim optimizmom, i zadovoljstvom životom. I što je dodatno važno, mladi s boljom podrškom nastavnika više vole školu! U svojim zaključcima, naglašavaju kako postoji međusobna povezanost sigurnih odnosa učenika i nastavnika, privrženosti djece školi i kasnijeg uspjeha u životu. Naravno, važno je kakva je škola u kojoj djeca doživljavaju podršku i kojoj su djeca privržena. Ovi autori zato naglašavaju pozitivne postupke nastavnika: osjetljiva i topla interakcija s djecom, dobra pripremljenost i visoka očekivanja, podrška autonomiji učenika, promicanje prosocijalnog ponašanja među djecom, neprisilno discipliniranje i promišljene specifične intervencije.

Rezultati ovog istraživanja nas pozivaju i kao stručnjake i kao roditelje na ulaganje dodatnih napora u kvalitetnu školu, u uvođenje preventivnih programa koji bi stvarali pozitivnu i sigurnu vezanost učenika za školu.U vremenima općeg stresa škola može biti važno mjesto i značajan zaštitni faktor za razvoj rizičnih ponašanja.

Škola razvojem privrženosti između djece i nastavnika i nastavničke podrške djeci postaje i prostor intervencije svoj djeci, a osobito onoj koja zbog različitih okolnosti trebaju i više podrške od drugih.

Drugim riječima, vidimo koliko je važno kad od djeteta čujemo: „Volim školu!“

 

Članak autorice dr.sc. Brune Profaca, prof. psihologije prenesen je sa stranica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba

| 5. 5. 2015. u 09:43 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1803. - rođen Hector Berlioz,fFrancuski skladatelj, središnja...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr