preskoči na sadržaj

Razlozi zbog kojih dijete ne želi ići u školu (drugi dio)

Autor: Dora Jelakovic

U prvom smo dijelu teksta pisali o mogućim razlozima zašto dijete ne želi ili odbija ići u školu. Među navedenim razlozima bilo je vršnjačko zlostavljanje, koje danas osim u fizičkom obliku dolazi i u obliku virtualnog zlostavljanja (eng. cyberbullying), loše ocjene i uspjeh u školi, životne promjene poput preseljenja u drugu školu ili grad.


Roditelji se u ovakvim situacijama osjećaju bespomoćno i zabrinuti su kako cjelokupna situacija i stanje mogu utjecati na dijete, njegov razvoj i svakodnevnicu. U drugom dijelu teksta pročitajte nekoliko savjeta kako možete pomoći i što možete učiniti za svoje dijete.

Kada je u pitanju vršnjačko nasilje, važno je povjerenje između roditelja i djece. Primijetit ćete promjene ponašanja. Dijete će postati povučeno, izbjegavat će odlazak u školu, može pokazivati i znakove agresivnosti prema vama, gubitak želje za jelom, izbjegavanje prijatelja i nesanica samo su neki od sigurnih pokazatelja kako dijete trpi određeni oblik vršnjačkog nasilja. Što učiniti u takvom trenutku? Važno je da vam se dijete povjeri i razgovara s vama. Uvijek nastojte ostati pribrani, smireni, koncentrirani na ono što vam govori i pokušajte imati razumijevanja i omogućiti mu potporu i sigurnost. Obavijestite razrednicu, školskog pedagoga i psihologa i ravnatelja i objasnite im situaciju. Prema procjeni dječjeg psihologa ili obiteljskog liječnika, potražite stručnu pomoć koja će pomoći djetetu, ali i vama u toj situaciji. Vršnjačko nasilje, nažalost najčešće nije situacija koju možete samostalno riješiti. Ponekada je takav ishod moguć, ali u većini slučajeva važna je suradnja djeteta, vas i nadležnih institucija i osoba koje će znati kako pristupiti problemu. Dobrobit djeteta, njegova sigurnost i sprječavanje daljnjih posljedica koje mogu opasno narušiti njegovo psihičko, ali i fizičko stanje moraju uvijek biti na prvome mjestu.

Ako želite saznati više o virtualnom zlostavljanju, sigurnosti i neprimjerenom sadržaju na internetu, informacije su dostupne na Hrabrom telefonu i Poliklinici za zaštitu djece i mladih grada Zagreba.

Introvertirana djeca često izbjegavaju odlazak u školu jer osjećaju neprihvaćanje okoline, nerazumijevanje vršnjaka i osjećaj izoliranosti. Što učiniti kada je vaše dijete introvertirano dijete? Kako biste mu mogli pomoći, prvenstveno je važno da ga i vi prihvatite kao takvog. Ponekada se roditelji zabrinu jer se njihovo dijete ne voli previše družiti s vršnjacima, uživa u samoći i svojim interesima i hobijima koji ga čine sretnim. Boje se da se neće razvijati kao druga djeca i možda s njime „nešto nije u redu“. Introvertirana djeca trebaju razumijevanje i prihvaćanje od svojih roditelja da su takvi kakvi jesu i već će im to uvelike pomoći u stjecanju samopouzdanja i sigurnosti u sebe. Zainteresirajte se za djetetove hobije i sve što ga zanima i uključite ga u aktivnosti povezane s njegovim interesima. Na taj način osim što će dobiti vaš poticaj, steći će dodatno samopouzdanje i sigurnost u sebe i svoje odlike. Ako pokušavate promijeniti karakter introvertiranog djeteta i potičući ga da bude više ekstrovertirano, možete dobiti suprotni učinak od očekivanog.

Neuspjeh u školi i lošije ocjene ponekada imaju toliki utjecaj na dijete da ono poželi više ne ići u školu jer nije dovoljno uspješno i iz straha kako ponovo neće dobiti lošu ocjenu i na taj način steći negativnu reputaciju, strogu reakciju svog nastavnika i razočarati vas. Ako znate da vaše dijete ima problem s određenim predmetima npr. Matematikom ili Hrvatskim jezikom, osigurajte mu pravovremenu pomoć ako ste u financijskoj mogućnosti ili mu nastojite sami pomoći kako bi jednostavnije prevladalo poteškoće u školskim predmetima. Predlažemo vam, ako ste unaprijed upoznati s time što vašem djetetu ide bolje, a što manje uspješno, nastojte mu pružiti pomoć i podršku prije nego što se dogodi neuspjeh u školi.

Životne promjene poput preseljenja u drugi grad, promjena škole i sredine, ponavljanje razreda ili popravci iz određenih predmeta na polugodištu ili na kraju školske godine, iznimno mogu utjecati na vaše dijete. Kada je u pitanju preseljenje ili promjena škole, unaprijed razgovarajte s djetetom o promjeni koja će doći. Dijete će se u početku možda opirati promjeni koja slijedi, ali nastojte mu ukazati i na pozitivne čimbenike i kako nije sve negativno. Pokušajte razumjeti djetetove brige i strahove oko gubitka prijatelja, društva i hoće li ga novo društvo prihvatiti. Ako ste sami imali slično iskustvo kada ste bili mlađi, ispričajte ga i ispričajte kako je i vama bilo teško i što ste učinili da vam bude lakše. Dijete će jednostavnije prihvatiti vaš savjet i pomoć ako se na neki način može poistovjetiti s vama i ako primijeti da ga doista razumijete. Kada se radi o popravku iz određenog predmeta ili popravku razreda, važno je razgovarati s djetetom i objasniti mu kako je takva situacija i njegova vlastita odgovornost koja proizlazi iz odnosa prema predmetu, školi, nastavniku i obrazovanju općenito. Međutim, nastojte objasniti kako se svaki neuspjeh i pad može pretvoriti u uspjeh, ali i kako se iz toga uvijek može izvući pozitivno iskustvo i nešto što ne vrijedi ponavljati. U tim trenucima, možda ćete biti ljuti i razočarani, ali nastojite ostati smireni kako biste učinkovito mogli pomoći. Najvažnije je razgovorom riješiti sve nedoumice, propuste, nedostatke i dogovoriti što je potrebno učiniti kako se slična situacija ne bi ponovila.

 

Izvor:

https://childmind.org/article/when-kids-refuse-to-go-to-school/

https://www.empoweringparents.com/article/hate-school-can-child-refuses-go-school/

 

| 20. 6. 2018. u 08:53 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Croatain Art

U sklopu projekta „ISA ACTIVITY 2018., International collaborative activity, Virtual Voyage“ učenici 3 a razreda Gimnazije Vukovar, Matija Karaula, Šimun Škarica i Mato Ivković, izradili su i...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

1664. - Grof Nikola Zrinski, hrvatski ban od 1647. do 1664. godine...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr