„Dosadno mi je!“ Vjerojatno ćete tijekom praznika češće nego inače čuti ove riječi, a i veće su šanse da ćete nakon njih djetetu dopustiti da gleda televiziju ili se igra na tabletu.
“Davno sam naučio ako jednom nešto odlučim, ne moram tu istu odluku donositi ponovo. Shvatio sam koliko je ovo djelotvorno i u roditeljstvu. Kad jednom postavimo pravila o korištenju medija, ne trebamo više donositi odluku svaki put kad djeca žele nešto gledati ili igrati. Sigurno će nas to tražiti i u trenutcima kada smo slabi i kada nam je dosta roditeljskih zaduženja i odgovaranja na dječja pitanja. No, ako su pravila unaprijed postavljena, iskušenje da popustimo njihovoj želji da cijele praznike provedu pred televizorom ili uz tablet, bit će manje. Bez popuštanja tom iskušenju, bit će i manje roditeljske krivnje, koja nam je svima dobro poznata”, poručuje dr.sc. Eric Rasmussen, docent na Tehničkom sveučilištu u Texasu, koji se bavi istraživanjem utjecaja medija na djecu i mogućnostima roditeljskog posredovanja, a nove spoznaje nastoji približiti roditeljima na svojoj mrežnoj stranici Children and Media Man.
Portal Medijska pismenost prenosi nekoliko njegovih ideja za proaktivno postavljanje pravila o korištenju medija tijekom praznika:
Kakva god pravila odredili, ključno je s djecom razgovarati o njima prije nego što ih počnete primjenjivati i pomoći im da razumiju zašto ta pravila postoje.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.