preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Dani hrvatskoga jezika

Mjesec ožujak posvećen je hrvatskome jeziku te se na različite načine u školama i odgojno-obrazovnim institucijama obilježavaju Dani hrvatskoga jezika koji se održavaju u razdoblju od 11. do 17. ožujka u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaji hrvatskog književnog jezika. U tom se razdoblju učenicima skreće pozornost na ulogu i važnost koju hrvatski jezik ima u svakodnevnom životu, a u sklopu i izvan redovne nastave učenici provode različite jezične aktivnosti.


Ove su godine učiteljice hrvatskoga jezika Osnovne škole Ivana Lovrića odlučile provesti projekt namijenjen učenicima sedmih razreda, a rezultate projekta izložile su u holu škole kako bi bili dostupni i ostalim učenicima.

Učiteljice su podijelile učenike u dvije skupine, a svaka je skupina dobila različit zadatak.

Prva je skupina imala zadatak izraditi plakate u web 2.0 alatu Canva (https://www.canva.com/). Plakati su trebali sadržavati osnovne podatke o starohrvatskim spomenicima, osobama i događajima koji su važni za razvoj hrvatskoga književnog jezika.

Druga je skupina trebala istražiti i doznati podatke o starohrvatskim spomenicima, osobama i događajima koji su važni za razvoj hrvatskoga književnog jezika. Dobivene podatke trebali su ugraditi u QR kodove (http://qrdroid.com/generate/  ili https://www.qrcode-monkey.com/).

Učiteljice su učenicima dale popis spomenika, osoba i događaja koje učenici trebaju istražiti i predstaviti svojim zadatkom, a učenici su u svoje istraživanje mogli dodati i događaje ili osobe za koje i sami smatraju da su važni za povijest hrvatskoga jezika.

Skupine su trebale surađivati kako bi istraživali iste spomenike, osobe i događaje iz povijesti hrvatskoga jezika. Prva je skupina pronalazila osnovne podatke i fotografije odabranih spomenika, a druga je skupina istraživala i zapisivala više podataka o tim istim spomenicima i ugrađivala ih u QR kod.

Nakon što su učenici napravili plakate i QR kodove, učiteljice su izložile radove tako da je svaki QR kod složen ispod plakata koji govori o istoj temi kako bi se na plakatu pročitali osnovni podatci o spomeniku, a skeniranjem QR koda doznalo više o tome spomeniku.

Ovim su projektom učenici ostvarili odgojno-obrazovni ishod

OŠ HJ A.7.6. Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest.

Učenici su se upoznali s tekstovima i događajima važnima za razvoj hrvatskoga jezika, upoznali su se sa značajkama i vodećim ličnostima ilirskoga pokreta te s događajima i ličnostima važnima za razvoj hrvatskoga jezika u 20. stoljeću.

Učiteljice su u ovaj projekt uklopile međupredmetne teme Učiti kako učiti i Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te su učenici ostvarili sljedeća odgojno-obrazovna očekivanja:

uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.

uku A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.

ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.

ikt B.3.2. Učenik samostalno surađuje s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju.

Rezultati projekta odnosno plakati i QR kodovi privukli su pozornost učenika koji nisu sudjelovali u projektu. Učenici su se zaustavljali pokraj QR kodova, skenirali ih svojim mobitelima te čitali zanimljivosti o značajnim osobama i događajima iz povijesti hrvatskoga jezika.

 

| 13. 3. 2020. u 18:06 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Bijela vrana

Jesu li djeca doista 'mala' ili odrasli samo ne shvaćaju ozbiljno? U razgovorima s neobičnom djecom, „bijelim vranama“, Mladen Kušec u svojim emisijama...

1887. - rođen Marc Chagall, francuski slikar ruskog porijekla. pravim...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr