preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Kazalište u školi - O antijunacima

Autor: Edita Poszer

Tekst koji slijedi pokazuje kako se u virtualnoj nastavi mogu povodom obilježavanja različitih datuma primijeniti tehnike vrućeg stolca i obrnute učionice.


Program kazalište u školi već 10 godina u  svijet kazališne umjetnosti uključuje i djelatnike i učenike Prometne škole. U posljednje dvije godine učenici su sudjelovali i u međunarodnim projektima „Piranski zaljev“ u Ljubljani te „Bogatstvo različitosti EPK“ u Trstu, o čemu se možete vi informirati na mrežnim stranicama Prometne škole, ovdje i ovdje

Sve aktivnosti koje škola organizira svjedoče postojanju velikog interesa za kazalište pa su učenici i nastavnici pozvani da zajedno obilježe i Svjetski dan kazališta kojeg od 1962. godine na dan 27. ožujka  organizira ITI (International Theatre Institute).

Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikuluma

  • SŠ HJ A.1.1. Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
  • SŠ HJ C.1.1. Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
  • SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.

Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema

  • osr A.4.1. Razvija sliku o sebi.
  • osr. A.4.3. Razvija osobne potencijale.
  • osr. B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.
  • Pod B.4.2. Planira i upravlja aktivnostima.
  • uku A.4/5.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.
  • uku A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.

Razrada ishoda aktivnosti:

  • učenik posjećuje i komentira kulturno-umjetnički događaj u stvarnom i digitalnom okružju
  • učenik objašnjava Švejkovo ponašanje s ciljem objave svojih doživljaja u virtualnoj učionici putem aplikacija viber ili messenger kojima se i inače služi
  • učenik definira pojam „antijunak“

Antijunaci u književnim djelima

Nakon gledanja snimke predstave Gradskog kazališta komedija „Dobri vojak Švejk“ (prema romanu Jaroslava Hašeka) učenici su trebali sjesti u zamišljeni vrući stolac, biti Švejk i navesti po tri pitanja koja bi im prosječni čitatelj mogao postaviti.

Najzanimljivija pitanja:

  • Je li Švejk sretan čovjek?
  • Kako je živjeti bez istinskog prijatelja?
  • Koliko poniženja može čovjek otrpjeti?
  • Vrijedi li riskirati život za „domovinu“?
  • Jesmo li sigurni u to što je domovina?
  • Čemu se Švejk nada?
  • Koga sve predstavlja Švejk?
  • - zašto Švejk sve pretvara u lakrdiju?
  • Zašto nam je tuđa nevolja smiješna?
  • Zbog čega je Švejk antijunak?
  • Švejk, što je smiješno?
  • Što bi Švejk promijenio da može?
  • Kakvo značenje ima Švejk danas?
  • Ima li Švejk „prijatelje“ u hrvatskoj književnosti?

 

Ovim pitanjima učenici stvaraju ozračje obrnute učionice.

Svaki učenik razmišljajući o pitanju formulira i svoj odgovor.

Učenici su vodili bilješke o kazališnoj predstavi prema smjernicama: likovi, fabula, stilski postupci.

 

Učenici predstavljaju lik Švejka.

Jozef Švejk

  • poštenjak, naivan i neuništivi optimist
  • sve što radi, radi s najboljom namjerom i ne razmišlja o posljedicama
  • želi razveseliti ljude oko sebe
  • ne razumije vojni i činovnički aparat koji se poigrava s ljudima
  • mirno podnosi svoj status maloumnog, bedastog, retardiranog češkog seljaka
  • njegova je zadaća – preživjeti apsurdni rat za umiruću monarhiju i njenog cara
  • naivno izruguje sve oko sebe

Učenici su do karakterizacije Švejka došli međusobnim uspoređivanjem svojih bilješki.  Zaključili su da je Švejk neupadljiv vojnik, antijunak (nitko ne želi biti kao on).

Lik Švejka stvara se ironijom, satirom, humorom koji je proizašao iz isticanja negativnosti. 

| 30. 3. 2020. u 19:37 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1868. - Hrvatski sabor u kojem su većinu imali mađaroni prihvatio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr