preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

E-portfolio za osobni razvoj i izradu životopisa nastavnika

Autor: Bernard Majer

E-portfolio u digitalnom obliku pruža brojne mogućnosti sakupljanja podataka i njihovu primjenu. Razvija komunikaciju između suradnika i predstavlja način rada kroz različita vremenska razdoblja.


U ovom članku razmatrati ćemo e-portfolio kao sustavnu mogućnost prikupljanja osobnih postignuća i postavljanja novih osobnih ciljeva. Na početku treba zamijetiti brojna stručna usavršavanja, kao i redovite edukacije koje nastavnici pohađaju. Ako želimo nastupiti kao motivirani stručnjaci koji prenose znanje i kao takvi biti prepoznati u društvu onda se trebamo znati predstaviti kako u svojoj radnoj sredini, školskom ozračju tako i u širem društvenom okruženju. Na taj način možemo aktivno djelovati. Nastavnik može biti prepoznat u svom djelovanju samo ukoliko svoj rad i postignuća u određenoj mjeri učini javnim.

U praksi i slijedom okolnosti korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija omogućuje osim primjene u nastavi izradu digitalnog skupa sadržaja u obliku dosadašnjeg rada i postignuća.

Kroz životopis ljudi se osvrću na svoj život, bilježe rezultate i važne informacije. Portfolio je sve to i mnogo više. Na istom tragu otkriva dinamični razvoj, svojevrsni osobni izazov u kombinaciji postignuća i ciljeva u digitalnom obliku. Mnogi ljudi su se vjerojatno sa sjetom prisjetili nekog dokumenta kojeg su nekad posjedovali. Danas se pružaju zanimljive mogućnosti.

Portfolio se određuje kao skup artefakata. Artefakt je tvorevina, proizvod ljudskog djelovanja. Često se ovaj izraz primjenjuje u arheologiji za pronađene predmete. Portfolio izrađuju umjetnici i studenti jer žele objediniti kolekciju radova i prezentirati svoje stečene kvalifikacije i kompetencije. Na taj način mogu sačuvati dotadašnje djelovanje i otvoriti mogućnost bližeg uvida u njihov rad. Naravno, za navedeno je potrebno vrijeme i rad na prikupljanju potrebnih materijala.

U okviru novih tehnologija otvara se mogućnost izrade digitalnog portfolija (e-portfolio). To omogućuje pohranu i prikaz različitih sadržaja.

E-portfolio je zbirka koja predstavlja i opisuje proces učenja, stečena znanja i ostvarena postignuća. Što možemo bilježiti? Sve ono što nas određuje, stručnu spremu, usavršavanja, pisati blog, bilježiti projekte i sve vrste radova. Usmjeravati interese i oblikovati daljnji napredak uz mogućnost komunikacije, pisanja osvrta i razmjene mišljenja. Na taj način se mogu upoznati i određene crte osobnosti, kao i zajednički interesi.

Sustav e-portfolio podrazumijeva samostalnu administraciju i održavanje e-portfolio stranica. Ono što je posebno važno za naglasiti je uređivanje prava pristupa do njih. Vlasnici e-portfolio sadržaja mogu izabrati žele li podijeliti sadržaj s odabranim korisnicima, grupama korisnika ili omogućiti javan pristup izrađenim sadržajima. Posebno kod potrebe predstavljanja. Pored toga sustav e-portfolio omogućuje osobnu prilagodbu prezentacije sadržaja.

Poznati sustavi, od kojih ću izdvojiti samo neke su: Mahara, Elgg, PebblePad i WebFolio.

Osnovna podjela djelovanja uključuje stranice, blogove, grupe i komunikaciju. Izradu novih sadržaja u navedenim oblicima, povezivanje i njihovo predstavljanje. Nastavak podjele djelovanja je moguć unutar stranice, gdje se može načiniti podjela na blokove, kao i stvaranja skupa stranica u obliku kolekcija.

Osoba na taj način aktivno sudjeluje u stvaranju znanja i odlučuje kako će nastaviti daljnji osobni razvoj prema uvjetima i afinitetima. Takav e-portfolio se zove i osobni, svaki osobni e-portfolio izvorno je privatan. Vidljivost ostalima se naknadno određuje. Prve verzije osobnog portfolija su radne. Predstavljaju proces u kojem vlasnik sakuplja kronološki podatke povezane sa svojim poslom, obrazovanjem i hobijima. Radi se o sustavnoj organizaciji i refleksiji nad prikupljenim materijalima. Svaka potvrda s tečaja i stručnog usavršavanja dobiva svoje mjesto u mozaiku osobnog rasta i razvoja. Ovisno o namjeni, mogu se stvoriti i različiti pristupi.

S psihološke i profesionalne strane e-portfolio često pokazuje rast i razvoj pojedinca kroz određeno razdoblje. Takav se može nazvati razvojnim. Često se koristi za prikaz životopisa. Uvid u vlastita postignuća, čak i kad su u pitanju hobiji može pozitivno djelovati na daljnji razvoj osobnosti. Raznovrsnost interesa vas može predstaviti kao znatiželjnu osobu koja se prilagođava dinamičnim potrebama u suvremenim društvenim kretanjima.

Dopušta se i mogućnost uočavanja promijenjenih izbora zanimanja s ciljem jačanja daljnjih aktivnosti i pravilnog usmjerenja. U psihologiji se često ističe samo-ostvarenje na vrhu ljestvice piramide ljudskih potreba. Takvom pristupu zasigurno odgovara e-portfolio kao svojevrsna digitalna zbirka osobnih postignuća koja prikazuje kontinuirani profesionalni i osobni rad na sebi. Stvarajući odgovorne osobnosti stvaramo stabilno društvo. Ovdje se otkriva i pedagoška dimenzija kao osnovica i polazište za promicanje opće prihvaćenih društvenih vrijednosti.

Jednako tako ne smije se smetnuti niti arhivski aspekt koji omogućuje čuvanje dokumenata. Posebno onih koji dokazuju kako kvalifikaciju, osposobljenost, tako i neformalne oblike usavršavanja, poput prethodno spomenutih tečaja i drugi oblika usavršavanja, kao i sudjelovanja na smotrama ili natjecanjima.

Za kraj važno je spomenuti i nešto sasvim praktično. Iako je e-portfolio možda rasprostranjen među studentima, mogu ga koristiti i nastavnici. Izuzetno koristan tečaj se nalazi na stranicama Centra za učenje (SRCE) pod nazivom "Zašto mi treba e-portfolio i zašto ga izraditi". Tečaj se sastoji od osnovnog i tri napredna dijela. Za pristup tečaju potrebna je prijava putem elektroničkog identiteta AAI@EduHr.

 

| 4. 6. 2020. u 10:48 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1863. - umro Jacob Grimm, njemački filolog i književnik, zajedno s...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr