preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Nastava na daljinu i učenici s teškoćama u učenju

Suvremeni nastavnik mora doprijeti do svih učenika u razredu, od darovitih pa do učenika s teškoćama u učenju. Korištenje virtualnih okruženja i edukacijskih tehnologija, mogu se poboljšati vještine, proces učenja i život učenika s poteškoćama.

 

 


Cilj je svakog nastavnika aktivno uključivanje učenika u nastavni proces, razvoj kritičkog mišljenja i socijalnih vještina, poboljšanje učeničkih rezultata i stvaranje poticajnog radnog ozračja u virtualnom okruženju. Potrebno je voditi računa o konkretnoj situaciji u razredu, uvažavati razlike među učenicima i nastojati da se optimalno razviju sposobnosti učenika. Nastava na daljinu za svakog nastavnika predstavlja izazov i primjenu različitih vještina kako bi se potrebni ishodi realizirali.

Jedan od načina kako motivirati učenike u nastavi na daljinu je korištenje različitih tehnika poučavanja uz primjenu digitalne tehnologije. Vrlo uspješnom pokazala se insert tehnika. Tehnika čitanja koja započinje pretraživanjem predznanja i postavljanjem pitanja. Učenici koriste različite, unaprijed dogovorene, oznake u skladu sa vlastitim znanjem i sposobnostima. Vrlo uspješno se može primijeniti u numeričkim zadacima iz fizike. U primjeru (slika 1.) je navedeno kako učenik s teškoćama koristi oznake "+" za fizičku veličinu koja je u zadatku zadana, a oznaku „?“ za veličinu koju mora izračunati. U nastavi na daljinu ova tehnika se može uspješno koristiti uz pomoć digitalnog alata AWW – A web White Bord.

Slika 1. Insert tehnika

Slika 1. Insert tehnika - zadatak iz fizike

Dakle, ova je tehnika dobar pokazatelj praćenja razumijevanja.

Razumijevanje postavljenih problema se može unaprijediti vizualizacijom. Videozapisi učenicima omogućuju zornije usvajanje novih nastavnih sadržaja, a ako taj videozapis učinite interaktivnim (slika 2.) pomoću alata Microsoft Stream, nastavnik dobiva povratnu informaciju o razumijevanju sadržaja i usvojenosti ishoda. Interaktivni videozapis možete pogledati na poveznici https://bit.ly/3bWHlOD .

Slika 2. Interaktivni videozapis

Učenicima moramo pristupiti na više razina i truditi se prilagoditi ishod zadatka njihovim sposobnostima. Sadržajna prilagodba zadataka njihovim sposobnostima pridonosi razvoju njihove samostalnosti, radnih navika i vještina, a povećava i motivaciju i aktivnost učenika tijekom nastave na daljinu. Prilagodbu zadataka iz matematike može se uraditi na različite načine uz pomoć online alata za izradu kvizova. U primjeru (slika 3. i slika 4.) prikazana je sadržajna prilagodba problemskog zadatka (ISHOD: MAT SŠ B.1.4. Primjenjuje linearnu funkciju pri rješavanju problema).

Slika 3. Zadatak

Slika 4. Prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju

Kako izgleda prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju izrađen u alatu Liveworksheets pogledajte na poveznici https://bit.ly/2XB8fYu .

Od nastavnika se očekuje da omogući svakom učeniku da bude uspješan u svom radu u skladu svojih sposobnosti i mogućnosti.

| 6. 6. 2020. u 14:11 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1863. - umro Jacob Grimm, njemački filolog i književnik, zajedno s...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr