preskoči na sadržaj
| 17. 6. 2020. u 11:32 sati | pošalji link
Iz prakse

Podijelite svoje primjere dobre prakse s kolegama

 

Ako želite predložiti tekst za objavu ispunite formular 'Podaci o autoru' (ulogirajte se sa svojim elektroničkim identitetom u HUSO sustavu: ime.prezime@skole.hr) i unesite prijedlog teksta. Molimo da obratite pozornost na Pravila za pisanje i uputstva Kako objaviti tekst?

 

Vijest će biti odobrena i objavljena u roku od 4 radna dana.

Obnovimo namještaj škole

U Osnovnoj školi Kuršanec Čakovec provoden je projekt u svrhu poticanja učenika na recikliranje, profesionalnu orijentaciju, povezivanje i zajedništvo hrvatskih i romskih učenika i opremanje učionice tehničke kulture.

 


Osnovna škola Kuršanec broji 420 učenika, od čega 350 učenika romske nacionalne manjine. Rad s romskom populacijom izazovan je, ali istovremeno i izuzetno zanimljiv. Veliki je izazov pronaći optimalna rješenja u ponekad teškim obrazovnim i odgojnim situacijama. Potrebno je stvoriti pozitivno i dovoljno poticajno okruženje za rad i suradnju učenika koji potječu iz različitih sredina i kultura. Učenici romske manjine imaju poteškoća u postizanju obrazovnih ciljeva zbog nepoznavanja hrvatskoga jezika i teških socijalnih uvjeta iz kojih dolaze.

Učiteljica predstavlja zanimljiv projekt na kojem su zajedno radili hrvatski i učenici romske manjine. Projekt je sufinanciran od strane osnivača škole i Osnovne škole Kuršanec, u svrhu poticanja učenika na recikliranje, profesionalnu orijentaciju, povezivanje i zajedništvo hrvatskih i romskih učenika i opremanje učionice tehničke kulture.

Jedan od ciljeva nastave u osnovnim školama je pripremiti učenike za svakodnevni život. Nastava tehničke kulture i izvannastavne aktivnosti u njenoj domeni uvelike doprinose tom cilju. Nastava tehničke kulture omogućuje razvoj specifičnih vještina u području tehnike i tehničkog stvaralaštva koje bi u određenoj mjeri trebala posjedovati svaka odrasla osoba. Jedan od najvećih promašaja u nastavi tehničke kulture bilo bi zapostavljanje praktičnog rada i nedostatni razvoj vještina koje se razvijaju kroz takav način rada. Sama nastava često nije dovoljna, pa je učenike potrebno uključiti u različite izvannastavne aktivnosti.

Tehničku kulturu predaje već 10 godina, a u Školi pet godina. Osnovni cilj je poticanje učenika na selektiranje otpada i recikliranje dotrajalih predmeta kroz različite projekte i aktivnosti. Škole do prije godinu dana nisu bile opremljene na adekvatan način, pogotovo radionice/učionice Tehničke kulture. Nije bilo alata i materijala za funkcionalno održavanje nastave, a nastava tehničke kulture bez alata i materijala potrebnog za praktičan rad većini učenika nije zanimljiva, stoga je učiteljiica odlučila to promijeniti. Odlučila je nastavu učiniti zanimljivijom i zabavnijom i što bolje pripremiti učenike za život . Korak po korak. Fazu po fazu. Od lakšeg k težem.

Ideja za obnavljanjem starih stolica, koje su dugi niz godina bile u spremištu, potekla je od učenika. Učenici su razradili su sve faze projekta, a zadatak učiteljice bio je osigurati materijalna sredstva. Grad Čakovec i Škola su podržali ideju i tako je realizirano sve ono što su zajednički zamslili.

Stolice su namijenjene učenicima prvog razreda u svrhu opremanja kutka za čitanje, a samim time i poticanje na čitanje i listanje slikovnica. Učenici su u projektu upoznali različita zanimanja, ponovili dio nastavnog sadržaja petog i šestog razreda, naučili veliki dio nastavnog sadržaja sedmog i osmog razreda i profesionalno se informirali. Razvijali su svoju kreativnost, različite manualne vještine, sklapali su prijateljstva, međusobno se dogovarali i družili. Živjeli su projekt  gotovo godinu dana. Na radionice su dolazili i za vrijeme ljetnih praznika. Možemo reći da je ovaj projekt dodatno povezao učenike i učitelje Osnovne škole Kuršanec.

Tijek rada

Učenici su međusobno dogovorili tijek projekta i temu. Odlučili su se za stolice s motivom Disneya, neke ideje našli su na mrežnim stranicama. Samostalno su izradili skice i ocrtavali materijal. Podijelili su se u timove za crtanje, ocrtavanje, rezanje, brušenje, bojanje, oslikavanje i sastavljanje. U projektu su sudjelovali gotovo svi učenici škole, ali i dio učitelje i pomoćnog osoblja. Projekt je na svojevrstan način obilježio 2019. godinu u Školi.

Učenici su upoznali s opasnostima, kao i s novim nastavnim sadržajem s kojim se do tada nisu upoznali, a to je korozija, metalne konstrukcije, vijci, matice, škare za lim, zakovice, vibracijska brusilica, puhalo na vrući zrak i zanimanja u metalnoj industriji. Učenici su boju skidali brusnim papirom, vibracijskom brusilicom i puhalom na vrući zrak. Nakon skidanja boje, metalnu konstrukciju su premazali zaštitinim sredstvom, a zatim bojom. Sljedila je obrada drveta, dio drveta su izrezali strojem za obradu drva, a dio laserom. Obradili su bridove i plohe, obojali sjedišta i oslikali naslone budućih stolica. Stolice su spajali vijcima koristeći aku bušilicu za izradu provrta.

Po završetku, nove stolice predali su učenicima prvih razreda. Projekt su predstavili učenicima, učiteljima škole i javnosti, učiteljima Tehničke kulture na Državnom skupu učitelja tehničke kulture, kao i na manifestacijama održanima na području Grada.

Poteškoće s kojima su se susretali:

( Prepisano iz evaluacijskih listića )

  • skidanje drvenih dijelova - bili su pričvršćeni zakovicama pa im je pomogao domar škole kako bi ih skinuli
  • brušenje - vrlo teško, koristili su i vibracijsku brusilicu
  • bojanje - bojanje u otvorenom prostoru, vjetar im je nanosio prljavštinu na obojane dijelove; savjet: izbjegavati bojanje na otvorenom
  • rezanje drveta- vrlo teško zbog debljine šperploče, pa su koristili i laser
  • zaštitni sloj drveta - mislili su da neće biti potreban, no akrilna boja se jako upijala i potrošili bi previše boje da nisu stavili temeljni premaz, savjet: potrebno se više informirati o sastavu boja
  • nanošenje boje kistom - kada su nanosili akrilnu boju kistom, kist je ostavljao ružne tragove, stoga su se dosjetili bojanja spužvicom za pranje suđa;
  • različite marke boja - koristili su boje dva proizvođača što nikako nije bilo u redu, kada su se međusobno pomiješale, pretvarale su se u gumeni materijal koji je izgledao vrlo ružno; savjet: suradnja s učiteljicom Kemije
  • sastavljanje - stolice nisu imale provrte na metalnom dijelu, što im je otežalo sastavljanje; savjet: više proučiti literaturu
  • bušenje - nisu obratili pažnju na okomito bušenje pa nim vijci nisu ulazili u provrte

Zaključak

Naporni rad na obnovi stolica trajao je više od osam mjeseci. Učenici su kroz to razdoblje razvijali različite vještine i stekli nova iskustva u obradi drva i metala. Razvijali su radne navike, učili kako suradnički učiti i rješavati probleme. Međusobno su sklapali prijateljstva i pomagali si.

Izuzetno su zadovoljni obavljenim radom i sretni što su stare stolice, na kojima su sjedili i roditelji učenika za vrijeme školovanja, pretvorene u prava umjetnička djela.

Na predstavljanju Projekta ravnateljica škole im je poručila:

"Dragi učenici, ovo je pravi primjer Škole za život, uvijek ću vas poticati i pomagati u realizaciji ovakvih projekata".

   

| 9. 6. 2020. u 08:28 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1863. - umro Jacob Grimm, njemački filolog i književnik, zajedno s...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr