preskoči na sadržaj
13. 10. 2014. :: Autor: Jasminka Maravić

Pedagogija Marije Montessori

Maria Montessori postala je 1896. godine prva žena liječnica u Italiji. Godine 1907. otvorila je Dječju kuću (Casa dei Bambini) u kojoj razvija i provodi metodiku rada s djecom s posebnim potrebama. Dva je puta nominirana za Nobelovu nagradu za mir.

9. 10. 2014.

Kolokvij za nastavnike njemačkog jezika

U Goethe-Institut Kroatien u Zagrebu će se od 24.10. do 25.10.2014. održati kolokvij s dr.sc. Axelom Krommerom za nastavnike njemačkog jezika. Naziv kolokvija je Novi mediji i učenje jezika: Medijski alati za učenje u suvremenoj nastavi stranog jezika.

2. 10. 2014.

Poziv na uključenje u e-Dnevnik u školskoj godini 2015./2016.

Pozivamo sve škole zainteresirane za uključenje u e-Dnevnik sustav u školskoj godini 2015./2016. da pošalju CARNetu popunjen zahtjev za uključenje u e-Dnevnik. Zahtjeve zaprimamo u periodu od 1. listopada do 31. prosinca 2014....

26. 9. 2014.

Upotrijebite multimediju u nastavi i prijavite se na Medea Awards natječaj

Nastavnici, upotrebljavate li multimediju u nastavi? Ako da, onda je ovaj natječaj upravo za vas. Riječ je o Medea Awards natječaju namijenjenom nastavnicima koji trebaju poslati svoje najbolje materijale i primjere upotrebe medija (audio, video,...

25. 9. 2014.

Priključite se međunarodnom Inspiring Science Education natjecanju "Igra sa svjetlošću" i osvojite put u London

Jeste li „Inspiring Science“ učitelj? Želite li podijeliti neki od svojih najinspirativnijih trenutaka podučavanja? Ako je odgovor DA – zaigrajte se sa svjetlošću i priključite se međunarodnom Inspiring Science Education...

11. 9. 2014.

Natječaj za hrvatske nastavnike njemačkog jezika

Goethe-Institut Kroatien raspisao je natječaj „2.0 : 0 - Moja digitalna nastava njemačkog jezika“, radi uočavanja i poticanja darovitih i angažiranih nastavnika njemačkog jezika u Hrvatskoj. Natječaj omogućuje nastavnicima da predstave svoje...

9. 9. 2014.

Webinari „Kako eTwinning integrirati u nastavu?“

Aktivnim eTwinnerima zasigurno nije jednostavno stići provoditi eTwinning projekte uz svoje redovne nastavne obveze.  No, rješenje nije u žrtvovanju slobodnog vremena, već u što boljoj integraciji eTwinning projekata u nastavu i u...

8. 9. 2014.

Nova faza projekta Sigurnost djece na Internetu

Projekt razvoja školskog kurikuluma "Sigurnost djece na Internetu", u kojemu CARNet sudjeluje kao suradnik, ulazi u pretposljednju fazu - pilot testiranje pripremljenog kurikuluma i pratećih obrazovnih sadržaja.

29. 8. 2014.

Savjeti za uspješnu komunikaciju nastavnika i roditelja

Kako pripremate svoje nastavne sate i učionicu za prvi dan škole vjerojatno razmišljate i o kontaktu s roditeljima. Za kvalitetan početak nove školske godine iznimno je važno jasno informiranje o očekivanjima u razredu i pružanje...

26. 6. 2014.

Odmor

Nastavna je godina završila. Učenici su već na zasluženom odmoru. Bezbrižnost, igra, uživanje i rasterećenje bez knjiga i učenja odavno je počelo. Nastavnici, poput učenika,  čekaju odmor – „bijeg“ od administracije, roditeljskih sastanaka i predavanja. Budući da je svaki posao težak i stresan na svoj...

5. 6. 2014.

Poučavanje učenika s autizmom

Autizam je cjeloživotna razvojna nesposobnost koja ometa osobe u razumijevanju onoga što vide, čuju ili uopće osjećaju. To dovodi do ozbiljnih problema u društvenim odnosima, komunikaciji i ponašanju. Učitelji i ostalo odgojno-obrazovno osoblje u školama suočava se s izazovom planiranja i provođenja...

27. 5. 2014.

Webinar o izradi scenarija učenja

U sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta, koji se financira iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija kao dio Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP), Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet 5. lipnja od 13:15 do 14:00 sati organizira...

27. 5. 2014.

Webinar “Creative Commons licence kao alat za korištenje i objavu otvorenih obrazovnih sadržaja”

U petak 30. svibnja s početkom u 13 sati održat će se webinar u sklopu Open Discovery Space (ODS) projekta pod nazivom “Creative Commons licence kao alat za korištenje i objavu otvorenih obrazovnih sadržaja” autorice Gordane Jugo iz...

15. 5. 2014.

Treba li učenike poticati na (ruko)pisanje?

Novinski naslov poput „Rukopis izumire – U SAD-u se ne uče pisana slova, a u Hrvatskoj rukopis sve nečitljiviji“ navodi na razmišljanje o tome koliko je rukopis zapravo važan. Pisanje je ljudska vještina koja se razvijala godinama, a naši preci prenosili su je iz generacije u generaciju. Iz...

8. 5. 2014.

Google Classroom – novi alat za nastavnike

Google je objavio novi alat Google Classroom, besplatnu platformu čija je namjena pomoći nastavnicima u brzom stvaranju i organiziranju zadataka, učinkovitom davanju povratnih informacija kao i u jednostavnoj komunikaciji sa svojim razredima.

31. 3. 2014.

Koja je uloga sadržaja u obrnutim učionicama?

U obrnutoj učionici učenici "pohađaju" nastavu izvan učionica, obično u obliku prezentacijskih videa nastavnika ili animiranih dijaprojekcija koje se mogu gledati online, a u sofisticiranijoj izvedbi slijede dijagnostički testovi koji pokazuju napredak svakog učenika u razumijevanju gradiva predstavljenog u sklopu te...

27. 2. 2014.

Budućnost igara u obrazovanju

Gemifikacija je trend koji neće uskoro nestati. Elementi edukacijskih igara koje upotrijebite u nastavi mogu pomoći u stvaranju dinamičnog i interaktivnog okruženja, koje će doprinijeti angažiranosti učenika. Gemikifacija kao trend ima brojne odlike koje bi mogle utjecati na to da ostane popularna dulje vremena.

22. 1. 2014.

Video o SOLE metodi profesora Sugate Mitre

Tijekom dodjele nagrada TED2013 profesor Sugata iznio je svoju inspirirajuću viziju metode učenja u samoorganizirajućem okruženju (Self Organized Learning Environments - SOLE). Poslušajte na koji način profesor Mitra pokušava u Indiji i Engleskoj revolucionarizirati proces obrazovanja.

22. 1. 2014.

SOLE je nova metoda obrazovanja u kojoj djeca sama organiziraju istraživanje, učenje i nastavu

Sugata Mitra je profesor edukacijske tehnologije, predvodnik metode samoorganiziranog učenja i tzv. minimalno invazivnog modela obrazovanja. Radi se o modelu obrazovanja u kojem djeca prirođenom znatiželjom i slijedeći vlastite interese uče bez nadzora...

23. 12. 2013.

Pet pogrešaka online studenata

Razmišljate li o završetku online studija nakon nekoliko godina odsustva? U sljedećem članku detaljno ću opisati pet zamki koje biste trebali izbjegavati. Čak i najbolje pripremljeni studenti mogu se u njih uloviti — pogotovo oni koji nemaju iskustva s online nastavom.

11. 12. 2013.

Kako nagrade i pohvale doprinose motivaciji učenika?

U novije vrijeme nastavnici su sve više usmjereni na to kako motivirati svoje učenike, kako ih zainteresirati za svoje predmete i rad općenito. Uz poticanje na rad i razvijanje učeničkih interesa, njihov zadatak je provjeravanje i ocjenjivanje...

4. 12. 2013.

Webinar o virtualnom posjetu Atlasovom eksperimentu u CERN-u

U sklopu ODS projekta 6. prosinca 2013. u 16:30h održat će se webinar “Kako organizirati virtualni posjet Atlasovom eksperimentu u CERN-u”. Zainteresirani nastavnici dobit će interaktivne upute i savjete za organizaciju virtualnih posjeta...

15. 11. 2013.

Motivacijske tehnike u razredu

„Reci mi i ja ću zaboraviti. Poduči me i ja ću se sjetiti. Uključi me u rad i ja ću naučiti.“ - Benjamin Franklin U prošlim člancima govorilo se općenito o motivaciji. Uz teorijski opis što pokreće učenike na učenje (interes, različite nagrade i drugo), ponuđeni su neki praktični savjeti kako potaknuti...

28. 10. 2013.

Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida

Knjiga „Praktične aktivnosti za rad s djecom oštećena vida“ autorica Javorke Milković i Tanje Šupe, novo je izdanje Hrvatskog saveza slijepih namijenjeno u prvom redu praktičarima koji se u bilo kojem svojstvu bave odgojem i...

7. 10. 2013. :: Autor: Jasminka Maravić

Mobilno učenje

Mobilno učenje ili m-učenje omogućava moderan način podrške procesima učenja putem mobilnih uređaja, kao što su dlanovnici, tablet računala, MP3 playeri, pametni telefoni i mobilni telefoni.

18. 7. 2013. :: Autor: Gordana Benat

E-tečajevi za primjenu u nastavi

Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi...

20. 6. 2013.

SMILE - društveni mediji u obrazovanju

European Schoolnet, mreža 30 ministarstava obrazovanja, objavila je rezultate projekta SMILE (Social Media in Learning and Education). Tijekom jednogodišnjeg akcijskog istraživanja grupa europskih učitelja otkrivala je mogućnosti i izazove korištenja društvenih medija za učitelje, škole i obrazovanje...

7. 5. 2013.

Diskriminacija u školskim klupama – kako se boriti protiv nje

Jane Elliott, nekadašnja osnovnoškolska učiteljica u Iowi, 1968. godine provela je eksperiment u svom razredu „trećaša“, koji se do danas smatra jednako kontroverznim koliko i značajnim. Potaknuta ubojstvom Martina...

2. 5. 2013.

Webinar „Uvod u izradu e-knjiga“

U petak, 10. svibnja 2013. godine u 11 sati u organizaciji CARNetove E-learning akademije održat će se još jedan u nizu webinara. Webinar pod nazivom „Uvod u izradu e-knjiga“ održat će Daniel Domović, znanstveni novak Zavoda za temeljne prirodne i tehničke znanosti na Tekstilno-tehnološkom fakultetu...

18. 4. 2013. :: Autor: Jasminka Maravić

Otvoreni obrazovni sadržaji

Termin Otvoreni obrazovni sadržaji (eng. Open Educational Resources ) ili skraćeno OER odnosi se na bilo koju vrstu obrazovnih materijala koji su javno dostupni ili objavljeni pod otvorenom licencom. Njihovo glavno svojstvo otvorenosti odnosi se na mogućnost legalnog i slobodnog prijepisa, upotrebe, prilagodbe i dijeljenja među...

9. 4. 2013.

Webinar o provođenju e-aktivnosti u nastavi uz pomoć wikija kao jednog od Web 2.0 alata

CARNetova E-learning akademija vas poziva na webinar o provođenju e-aktivnosti u nastavi uz pomoć wikija kao jednog od Web 2.0 alata, koji će se održati u utorak 16. travnja 2013. u 11 sati.

8. 3. 2013. :: Autor: Tomislav Domić

Računalna sigurnost u školi

Škola je vjerujem za većinu nastavnika jedno familijarno i ugodno okruženje u kojem rado surađuju sa svojim kolegama, dijele ideje i stvaraju nove projekte. No i kao takvo, ne razlikuje se mnogo od većine radnih mjesta po pitanju odgovornog korištenja računala i računalne opreme. Ona jednako služe zaposlenicima u...

28. 2. 2013.

TeachMeet u sklopu CARNetovog projekta Škole 2.0

U srijedu 27. veljače u sklopu CARNetovog projekta Škole 2.0 održan je prvi TeachMeet koji je u virtualnom okruženju putem Adobe Connect Pro kolaboracijskog alata, po prvi puta okupio svih sedam škola uključenih u projekt diljem Republike...

26. 2. 2013. :: Autor: Jasminka Maravić

Aplikacije za djecu sa složenim komunikacijskim potrebama

Interdisciplinarnom suradnjom znanstvenika i stručnjaka Sveučilišta u Zagrebu s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Grafičkog i Filozofskog fakulteta proveden je projekt „ICT sustavi za osobe sa...

22. 1. 2013.

Poziv za sudjelovanje u kampanji „Sigurniji internet za djecu i mlade“

U okviru ovogodišnje kampanje „Sigurniji internet za djecu i mlade“ udruga „Suradnici u učenju“ poziva sve zainteresirane nastavnike da do 20. veljače 2012. godine barem jedan nastavni sat odvoje za aktivnosti usmjeravanja...

10. 1. 2013.

Webinar za mentore natjecatelja Školskog laboratorija

U srijedu 16. siječnja 2013. godine, u 15 sati u organizaciji British Councila i CARNeta, održat će se webinar za mentore natjecatelja Školskog laboratorija. Webinar će voditi Marko Košiček, znanstveni novak s Instituta Ruđer...

14. 10. 2012.

Radna bilježnica „Igraj se i uči: online“

Radna bilježnica „Igraj se i uči: online” može poslužiti kao pomoć pri uvođenju modernih alata i online svijeta u život djece u dobi od 4 do 8 godina.

17. 8. 2012.

Radionica "Web 2.0 alati u nastavi" u rujnu u CARNetovom Moodle-u

U organizaciji Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono, tijekom rujna 2012. na stranicama CARNetovog Moodle-a održavat će se radionica Web 2.0 alati u nastavi . Radionica je namijenjena učiteljima razredne nastave kao i ostalom nastavnom...

27. 7. 2012. :: Autor: Jasminka Maravić

Inovativna nastava kemije

Svim nastavnicima kemije na raspolaganju su film i priručnik "Chemistry: All About You", koji sadrže upute i materijale za pripremu inovativnog i zabavnog sata kemije.

25. 7. 2012. :: Autor: Jasminka Maravić

Podrška učenju upotrebom ICT-a

U videu koji donosimo nastavna asistentica Jan Molloy govori o brojnim prednostima koje nosi upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije.

21. 6. 2012.

Kreiran novi priručnik za nastavnike - "Upravljanje razredom"

U suradnji British Councila i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, kreiran je novi priručnik za nastavnike koji tematizira područje upravljanja razredom kroz različita područja; od organizacije aktivnosti do ocjenjivanja.

12. 6. 2012. :: Autori: Marina Rauker Koch, Maja Gligora Marković

Koristimo li i koliko web 2.0 alate u nastavi?

Web 2.0 alati nalaze primjenu u svim razinama obrazovanja, od osnovnih škola do sveučilišta. Kako smo svjedoci stalnih očekivanja naših učenika da nastavnici koriste  nove tehnologije u obrazovanju to su se u...

6. 6. 2012.

Webinar o primjeni multimedijskih sadržaja u nastavi

CARNet vas poziva na webinar „Primjena multimedijskih sadržaja u nastavi“ autora Darka Rakića koji će se održati u utorak, 12. lipnja 2012. u 10 sati na adresi http://acp.carnet.hr/cuc . 

22. 5. 2012.

Rezultati istraživanja o elektroničkom nasilju među djecom u okviru akcije "Prekini lanac"

Istraživanje koje je UNICEF proveo u 23 osnovne škole 2010. godine i u kojem je sudjelovalo više od 8000 djece i roditelja te skoro 1000 učitelja pokazalo je da djeca u Hrvatskoj ne zaostaju za svojim vršnjacima u svijetu kada...

27. 3. 2012. :: Autor: Tanja Šebalj-Kocet

Životinje goranskih šuma

Programiranje  je jedno od najzahtjevnijih područja informatike. Dobri programeri stvaraju se godinama učenja i rada. U našoj školi, OŠ „Petar Zrinski“ Čabar, započinjemo učenjem programiranja već od 2. ili 3. razreda, kako bi se zainteresirani učenici od 6. do 7. razreda osposobili za...

15. 3. 2012.

Radionice i predavanja o upotrebi programa za učenje putem računalnih igara Zondle

Britanski stručnjaci Wayne Holmes i Ben Barton, autori programa za učenje putem računalnih igara Zondle , predstavit će navedeni program u dvjema osnovnim školama u Zagrebu i Velikom Bukovcu.

22. 2. 2012. :: Autor: Jasminka Maravić

Squidoo

Squido je jednostavan alat dostupan bez naknade, koji omogućava objavu sadržaja na neku nama zanimljivu temu. Squidoo korisnicima omogućuje stvaranje multimedijskih stranica bez znanja programiranja.

12. 1. 2012.

Besplatni EVO tečajevi za nastavnike engleskog jezika

Kao i svake godine u siječnju i veljači, tako se i ove godine održavaju se EVO online tečajevi u trajanju od 5 tjedana. EVO je skraćenica za Electronic Village Online. To je projekt kojeg podržava Computer-Assisted Language Learning Interest Section...

8. 12. 2011.

Webinari za nastavnike tijekom prosinca

U prosincu nastavnike očekuju dva interesantna webinara vezana uz projekt TeachMeet. Webinar TeachMeet Regional održat će se u subotu 10. prosinca 2011. godine u 10:00 sati. Ovaj webinar prvi je u ciklusu domaćih online webinara u kojem će nastavnici iz ovog dijela Europe na svojem materinjem jeziku u mikroprezentacijama u trajanju...

21. 11. 2011. :: Autori: Božica Pregun-Krpes, Bogdanka Conjar

Internet – učenje i(ili) zabava

Krajem školske godine 2010/11. U OŠ Grabrik u Karlovcu, provedeno je istraživanje pod nazivom „Internet – učenje i(ili) zabava“. Istraživanje su provele nastavnice Bogdanka Conjar, Božica Krpes-Pregun i Jasmina Božičević.

3. 11. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Zašto za učenje treba koristiti društvene mreže

U nastavku donosimo prijevod članka A Case for Using Social Networking for Learning , autora Arana Levasseura, koordinatora za tehnologiju u nastavi u San Francisco University High School.

25. 10. 2011.

I slijepa djeca mogu učiti matematiku

Susan Osterhaus, vodeća svjetska stručnjakinja u radu na matematici sa slijepom i slabovidnom djecom podijelit će ove srijede na Novom kampusu Sveučilišta u Zadru svoja znanja sa studentima Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja, ali i svim drugim zainteresiranim stručnjacima ili roditeljima.

19. 10. 2011.

Webfestivalov webinar „Sigurnost u online društvenim okruženjima“

CARNet vas poziva na webinar „Sigurnost u online društvenim okruženjima“ autora Branka Mažara koji će se održati u utorak, 25. listopada 2011. u 11 sati na adresi http://acp.carnet.hr/cuc .  

14. 9. 2011.

Webinar o alatima društvenog softvera i društvenih mreža u obrazovanju

CARNet vas poziva na webinar „Nastava bez zidova“ autorice Arjane Blažić koji će se održati u utorak, 20. rujna 2011. u 11 sati na adresi http://acp.carnet.hr/cuc .  Webinar će se baviti mogućnostima primjene alata društvenog...

12. 9. 2011.

CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi obogaćena novim tečajem

Program CARNetove usluge.T – e.Tečajevi za primjenu u nastavi upotpunjen je još jednim novim online tečajem. Radi se o online tečaju pod nazivom Osnove programa za tablično računanje MS Excel 2007.

7. 7. 2011.

Twitter

Twitter je društveni web servis koji omogućuje komunikaciju među prijateljima (pratiteljima) unutar mreže po principu mikro-bloganja. Radi se o razmjeni kratkih poruka (cvrkuta – eng. twitter ) do 140 znakova putem kojih korisnici mogu podijeliti korisne informacije s drugima, uputiti pitanja, poslati informaciju o...

19. 5. 2011. :: Autor: Vesna Janko

Edmodo – sigurna društvena mreža za učenike i učitelje

Sigurno ste već imali osjećaj po izlasku iz učionice da niste uspjeli razgovarati sa svakim učenikom, da niste prenijeli sve informacije koje ste planirali, da je nastavni sat prekratak za kreativne i istraživačke aktivnosti. Razlog tome je sve...

4. 5. 2011.

Radionice za korištenje GeoGebre

Udruga Normala je strukovna udruga učitelja i nastavnika matematike osnovnih škola, srednjih škola i fakulteta. Već dulje vrijeme organizira metodičke radionice kao oblik stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika matematike.

19. 4. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar "Sigurnost mladih na Internetu"

U srijedu, 20. travnja 2011. godine u vremenu od 14 do 14:45 sati pridružite se webinaru „Sigurnost mladih na Internetu“.

22. 3. 2011.

Webinar o računalnim igrama za poticanje učenja

U četvrtak, 24. ožujka 2011. godine u vremenu od 14:00 do 14:45 sati održat će se međunarodni webinar Korištenje računalnih igara za poticanje učenja . Voditelj webinara je Ollie Bray, školski voditelj zadužen za primjenu tehnologija u...

9. 3. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Alati za škole: Novosti vezane uz Web 2.0

Donosimo prijevod teksta o alatima društvenog softvera namijenjenim obrazovanju, autora Howiea DiBlasija. Tekst je izvorno objavljen u časopisu Middle Ground (The Magazine of Middle Level Education).

14. 1. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Učiteljica mjeseca

Portal Teachtoday pozvao je učitelje diljem Europe da podijele svoje ideje i iskustva o promicanju odgovornog korištenja digitalnih tehnologija (npr. Interneta, mobitela, društvenih mreža i igraćih konzola) u učionici. Svaki mjesec, na temelju primljenih odgovora, bira se učitelj mjeseca. Učiteljicom mjeseca...

7. 1. 2011. :: Autor: Jasminka Maravić

Nikolaj Frederik Severin Grundtvig

Nikolaj Frederik Severin Grundtvig, danski župnik, pjesnik, filozof, povjesničar, nastavnik i političar rođen je 1783. godine. Jedna je od najutjecajnijih osoba u danskoj povijesti. Školovan je u tradiciji europskog prosvjetiteljstva, ali njegova je vjera u razum potresla njemački romantizam i povijest nordijskih...

27. 12. 2010.

Online seminari za nastavnike engleskog jezika

Američko udruženje nastavnika engleskog jezika TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) organizira besplatne online seminare za nastavnike engleskog jezika pod nazivom EVO - Electronic Village Online.

13. 12. 2010.

Webinar o poučavanju astronomije

U srijedu, 15. prosinca 2010., od 14:00 do 14:45 h, održat će se webinar „Astronomija iz naslonjača uz pomoć SDSS-a“ pod vodstvom prof. Željka Ivezića sa Sveučilišta Washington u Seattleu.

13. 12. 2010.

Webinar o profesionalnom razvoju nastavnika

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinaru „Kako postati, biti i ostati uspješan i zadovoljan učitelj/nastavnik?“. Webinar će se održati u utorak, 14. prosinca 2010. u 12:30 sati.

9. 12. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Edublog Awards 2010

Već sedmu godinu za redom održava se međunarodno natjecanje Edublog Awards. Wiki Greetings from the world profesorice Arjane Blažić iz IX. gimnazije u Zagrebu je i ove godine nominiran u kategoriji Best educational wiki 2010.

7. 12. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Europeana

Europeana je digitalna knjižnica s 14 milijuna jedinica građe iz europskih knjižnica, umjetničkih galerija i drugih ustanova. Sadrži knjige, karte, slike, časopise, fotografije, ulomke filmova i glazbene isječke.

3. 12. 2010.

Webinar “Window to the world”

U utorak, 7. prosinca 2010. godine održat će se webinar “Window to the world”, koji će voditi Nicole Wildisen iz Švicarske. U webinaru će se predstaviti projekt u kojemu se učenici iz različitih zemalja predstavljaju jedni drugima i koristeći program SkyDrive, izmjenjuju informacije o životinjama, vegetaciji te...

2. 12. 2010.

Sedam načina na koje će nas elektroničke knjige učiniti boljim čitateljima

U ovom prijelaznom razdoblju, kada svijet prelazi s papirnatih knjiga na elektroničke, čujem mnoge ljude kako kažu: "Ali ja volim svoje papirnate knjige..." I ja ih volim, i moj posao ovisi o prodaji proizvoda ljudima koji vole knjige....

26. 11. 2010. :: Autori: Jasminka Maravić, Ana Roca

10 pravila poučavanja u 21. stoljeću

Desetljećima smo predviđali tehnološku revoluciju. Ona se konačno dogodila prije pet godina, čime je primjena tehnologija postala standardom. Iznenada visokoškolsko obrazovanje više nema monopol nad kreiranjem znanja i njegovom distribucijom. Pozitivno gledajući, cijela kultura postaje izvorom učenja,...

24. 11. 2010.

Webinari o sigurnosti na Internetu i multimediji u PowerPointu 2010

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u dva webinara: „Sigurnost i zaštita djece na internetu“ u petak, 26. studenoga 2010. u 11.30 sati i    „Multimedija u PowerPointu 2010“ u utorak, 30. studenoga 2010. u...

22. 11. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Online udžbenik o web preglednicima i webu

Google je objavio jednostavan online udžbenik pod nazivom '20 Things I Learned About Browsers and the Web'. Čitajući knjižicu prosječni se korisnici mogu educirati o osnovama weba, web preglednicima i ostalim pojmovima vezanima uz Internet.

16. 11. 2010.

Webinar o projektu "Math Coach Online"

U četvrtak, 18. studenoga 2010. godine, od 14 do 14:45 sati održat će se webinar “Math Coach Online" koji će voditi Stefan Stenbom iz Švedske. „Math Coach Online" je projekt u kojem učenici u večernjim satima putem Windows Live Messenger-a dobivaju pomoć u svladavanju matematike.

12. 11. 2010.

Nastava matematike i izazovi moderne tehnologije

U Osijeku je, u organizaciji Udruge nastavnika matematike Normala 16. i 17. listopada 2010. održan Državni stručni skup za učitelje i nastavnike matematike. Skupu je prisustvovalo oko 320 učitelja i nastavnika matematike iz cijele Hrvatske. Osnovna tema...

5. 11. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Podcasting u školi

Podcast je emitiranje multimedijalne informacije (najčešće audio) putem Interneta. Razlikuje se od emitiranja u tome što nije ograničen rasporedom i ne zahtijeva sofisticiranu opremu kako bismo ga snimili. Video i radio programi, glazba, predavanja i najave često su podcasti.

2. 11. 2010.

6. svjetski forum inovativnih nastavnika i škola u organizaciji Microsofta

U Cape Townu se na ovogodišnjem Partners in Learning forumu inovativnog obrazovanja 27. listopada 2010. okupilo više od 500 nastavnika i predstavnika obrazovnih ustanova iz gotovo 70 zemalja diljem svijeta. Naglasak ovogodišnjeg...

25. 10. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

eLearning Awards 2010

Već deset godina portal European Schoolnet organizira natječaje primjene ICT u obrazovanju pozivajući sve škole i obrazovne ustanove na sudjelovanje registriranjem svojih projekata u kojima se koristi informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi. Prošle je godine 700 nastavnika iz 36 zemalja prijavilo svoj rad

22. 10. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Portal www.ucitelji.hr u emisiji e-Hrvatska

Portal programa „Suradnici u učenju“ www.ucitelji.hr predstavljen je u emisiji e-Hrvatska. Program „Suradnici u učenju“ Microsoftov je projekt koji se provodi od 2004. i ima dva temeljna polazišta: vjeru u kreativni potencijal nastavnika i učitelja u hrvatskim školama i uvjerenje da...

15. 10. 2010.

Webinari 20. i 21. listopada 2010.

U “Let’s learn together” programu sljedeći se tjedan održavaju dva webinara. U srijedu će profesorica Jan Webb iz Velike Britanije predstaviti svoj projekt “Razred bez zidova” s kojim je osvojila nagradu na ovogodišnjem Forumu inovativnih učitelja. Nakon nje slijedi predstavljanje ukrajinskog...

11. 10. 2010.

Ovotjedni webinari

Ovoga tjedna možete pratiti dva webinara teme kojih će biti debate kao metoda u nastavi informatike te emaptija.  

5. 10. 2010.

Webinar „Društvene mreže i sigurnost“

U čevrtak, 7. listopada 2010. s početkom u 18:30 sati održat će se webinar pod nazivom „Društvene mreže i sigurnost“. U webinaru će biti riječi o sigurnosti i privatnosti na društvenim mrežama, temi koja je u zadnje vrijeme...

27. 9. 2010.

Ovotjedni webinari

Ovoga tjedna možete se priključiti u dva webinara na teme upotrebe videokonferencija u školi i pravima i potrebama djece s teškoćama u razvoju. Osim toga možete pogledati i snimku virtualnog okruglog stola: IKT u NOK-u i školskom kurikulumu

21. 9. 2010.

Rad s djecom u mješovitim dobnim skupinama

Mješovita dobna skupina je kombinacija djece mješovite dobi u jednom razrednom odjelu. Može se organizirati za učenike nižih razrednih odjela, a ponekad i za učenike starije dobi, od petog do osmog razreda.

19. 9. 2010.

eLektire – lektire na dohvat klika

Ovog nas je ljeta razveselio projekt – eLektire koji je predložilo i poduprlo Ministarstvo obrazovanja, znanosti i športa, a realizirali su ga Bulaja naklada i Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet. Na stranicama http://lektire.skole.hr dosad je objavljeno oko 200 cjelovitih djela hrvatskih i stranih pisaca...

17. 9. 2010.

Međunarodni webinar u sklopu programa Let's learn together

Nakon uspješnog belgijskog webinara, nastavlja se s programom Let’s learn together! Ovog će puta Nicole Wildisen iz Švicarske predstaviti projekt „Historias Pingpong” s kojim je sudjelovala na Forumu inovativnih...

9. 9. 2010.

Webinari u tjednu od 8. do 14. rujna 2010.

Od 8. do 14. rujna 2010. godine pridružite se webinarima „Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika“. Očekuju vas tri webinara na teme sigurnost na Internetu, cjeloživotno učenje i cjeloviti pristup tehnologiji u obrazovanju.

7. 9. 2010.

Webinar u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja

U srijedu, 8.9.2010. od 13.30 do 16 sati održat će se webinar u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja. Tjedan cjeloživotnog učenja rezultat je inicijative UNESCO-a pokrenute 1999. godine, a u Republici Hrvatskoj prvi je put obilježen u svibnju 2002. godine.

31. 8. 2010. :: Autori: Jasminka Maravić, Ana Roca

Strukturiranje glavnih promjena u obrazovanju i usavršavanju do 2025. godine

Donosimo vam izvještaj koji predstavlja rezultate strukturiranog i ciljanog istraživanja konzilija čiji je cilj bio identificirati, grupirati i ocijeniti glavne promjene u obrazovanju i usavršavanju koje se očekuju u idućih 20 godina.

27. 8. 2010.

Metodička radionica za učitelje medijske kulture

Svi zainteresirani su pozvani na sudjelovanje u videokonferenciji Metodički pristupi novim medijima (računalne igre, internet, digitalna fotografija, multimediji) koja će se održati u nedjelju, 29.8.2010. u vremenu od 10.30 do 13.20 sati.

14. 7. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Obrazovni sadržaji i webinari dostupni na stranicama The 4C Initiative

The 4C Intiative je skup projekata pokrenutih s ciljem povećanja broja digitalnih sadržaja namijenjenih obrazovanju.

2. 7. 2010.

Tjedan cjeloživotnog učenja 2010.

Tjedan cjeloživotnog učenja obilježava se u Republici Hrvatskoj četvrti put, a treći put ga organizira Agencija za obrazovanje odraslih uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i Vijeća za obrazovanje odraslih.

12. 6. 2010.

Webinar o projektu „Logical Rebus“

Pridružite na webinaru "Logical Rebus" (Armenija) koji će se održati u utorak, 15. lipnja 2010. od 13:15-14:00h. Autorica webinara je Susanna Galstyan iz Armenije.

14. 4. 2010.

Poziv za radove časopisa eLearning Papers

Portal elearningeuropa.info poziva sve zainteresirane nastavnike na pisanje radova na temu Tehnološki potpomognuto obrazovanje u prirodoslovnom području . Radovi će biti objavljeni u novom broju digitalnog časopisa eLearning Papers .

12. 4. 2010.

Ovotjedni webinari

U ovotjednim webinarima bit će riječi o WAN tehnologijama te o radu u izvannastavnim aktivnostima odnosno o filmskoj grupi OŠ Jurja Šižgorića iz Šibenika.

26. 3. 2010.

BBC-jev edukativni paket za izradu filmova

„Ja i moj film“ (CBBC Me and My Movie), dječjeg kanala BBC-a naziv je nagrađene inicijative čiji je cilj djecu diljem Velike Britanije potaknuti na filmsko stvaralaštvo te im omogućiti da izrade svoje filmove i ispričaju vlastite priče.

1. 3. 2010.

Ubrzano aktivno učenje

Što je ubrzano učenje? Kada učimo u uobičajenim situacijama (uz knjigu ili učitelja), u osnovi koristimo tek 20% naših intelektualnih sposobnosti. Međutim, naš potencijal tijekom učenja nije predefiniran i ograničen.

1. 3. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju Excela 2007 (3. dio)

U ponedjeljak, 1. ožujka 2010. godine u 18:30 sati održat će se treći dio webinara o korištenju Microsoft Office Excela 2007. Webinar će voditi Tomica Kaniški, Systems Engineer u Microsoftovom Inovacijskom centru u Varaždinu.

24. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju MS Outlooka 2007 (3. dio)

U petak, 26. veljače 2010. godine u 18:30 sati održat će se treći dio webinara o korištenju programa Microsoft Office 2007. Webinar će voditi Ana Desić, voditeljica ureda Microsoftovog Inovacijskog centra u Varaždinu.

22. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinari o korištenju Worda 2007 i PowerPointa 2007 (3. dio)

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinarima ovotjednim webinarima. 1. „Microsoft Office Word 2007, 3. dio“, ponedjeljak, 22. veljače 2010. u 18:30 sati

15. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o Outlooku 2007 (2. dio) i ponovljeni webinar PowerPoint 2007 (2. dio)

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinarima koji će se održati u ponedjeljak i utorak, 15. i 16 veljače 2010. 1. „Microsoft Office Outlook 2007, 2. dio“, ponedjeljak, 15. veljače 2010. u 18.30 sati.

11. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju PowerPointa (2.dio)

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinaru  „Microsoft Office PowerPoint 2007, 2. dio", koji će se održati u petak, 12. veljače 2010. u 12:30 sati. Webinar će voditi Marko Gulan, Microsoft Student Partner s Tehničkog Veleučilišta u Zagrebu.

3. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju Outlooka 2007 (1. dio)

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinaru „Microsoft Office Outlook 2007, 1. dio" koji će se održati u srijedu, 3. veljače 2010. u 18:30 sati. Webinar će voditi Ana Desić, voditeljica ureda Microsoft Innovation Centra Varaždin.  

2. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Okrugli stol "Obrazovni sadržaji na Internetu"

Okrugli stol "Obrazovni sadržaji na Internetu" održat će se 4. veljače 2010. godine od 10 do 12 sati u zgradi Sveučilišnog računskog centra - Srce u Zagrebu te putem internetskog servisa Microsoft Office Live Meeting.

1. 2. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju PowerPointa 2007 (1. dio)

Pridružite svojim kolegicama i kolegama u webinaru  „Microsoft Office PowerPoint 2007, 1. dio", koji će se održati u ponedjeljak, 1. veljače 2010. u 12:30 sati. Webinar će voditi Marko Gulan, bacc. oec za informatički menadžment,...

28. 1. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o korištenju MS Worda 2007

Svi zainteresirani nastavnici mogu se pridružiti svojim kolegicama i kolegama u webinaru  „Microsoft Office Word 2007, 1. dio", koji će se održati u petak, 29. siječnja 2010. u 18:30 sati. Webinar će voditi Silvio Šagovac, Microsoft Student Partner.

22. 1. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar o radu s programom Excel 2007

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinaru  „Microsoft Office Excel 2007, 1. dio", koji će se održati u ponedjeljak, 25. siječnja 2010. godine u 18:30 sati. Webinar će voditi Tomica Kaniški, Systems Engineer u Microsoft Innovation Centru u Varaždinu.

20. 1. 2010. :: Autor: Jasminka Maravić

Webinar "Kako pristupamo pogreškama"

Pridružite se svojim kolegicama i kolegama u webinaru „Kako pristupamo pogreškama?“, koji će se održati u četvrtak, 21. siječnja 2010. u 18.30 sati. Webinar će voditi Sanja Antoliš, profesorica matematike.  

12. 1. 2010.

Počele su prijave za natjecanje "Primjena računala u obrazovanju"

Prijave za natjecanje u inovativnoj i kreativnoj primjeni računala u obrazovanju bit će otvorene  u razdoblju od 11. siječnja do 14. veljače 2010. Pripremite sve potrebne dokumente te još jednom pogledajte upute za natjecatelje....

14. 12. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Marketing u turizmu i Suvremeni trendovi u gastronomiji

Tijekom provedbe projekta tour.reg. Hrvatska koji je financirala austrijska Agencija za međunarodnu suradnju, a odvijao se u uskoj suradnji Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH, Agencije za strukovno obrazovanje, Saveznoga...

27. 11. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Online konferencija K-12

Svi nastavnici zainteresirani za teme poput inovativnog korištenja Web 2.0 alata i tehnologije u nastavi mogu bez naknade sudjelovati u online konferenciji K-12. Riječ je o konferenciji otvorenoj svima i organiziranoj od strane volontera, čija je ovogodišnja tema Bridging the Divide (hrv....

19. 11. 2009.

Priručnik za nastavnike "Briga o gostu"

British Council i Agencija za strukovno obrazovanje iznimno uspješno surađuju i u području unapređivanja sektora turizma i ugostiteljstva. U sklopu te suradnje je izrađen i priručnik Briga o gostu koji cjelovito razrađuje koncept brige o gostu kao jednog od najvažnijih elemenata zadovoljstva gostiju u turizmu i...

19. 11. 2009.

Webinar o lektiri u razrednoj nastavi

Pozivamo sve zainteresirane da se pridruže u webinaru  „Sat lektire u razrednoj nastavi“  koji će se održati u  srijedu, 25. 11. 2009. u 18.30 sati. Webinar će voditi Suzana Delić, dipl. učitelj mentor iz Osnovne škole Horvati u Zagrebu. Za pristup webinaru slijedite ovu poveznicu .

13. 11. 2009. :: Autor: Marija Šarić

Darovita djeca

Osnovno načelo rada s darovitom djecom ima za cilj osigurati djetetu ono što najbolje odgovara njegovu stupnju razvoja, specifičnim potrebama, interesima, potencijalima i sposobnostima, nadilazeći pritom uobičajene programe namijenjene djeci određene dobi.

26. 10. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Strategija razvoja e-učenja i "preobrazba" školovanja: studija slučaja Ujedinjenog Kraljevstva

Svim čitateljima zaintersiranim za uvođenje e-učenja u nastavu, donosimo prijevod članka autora Adriana Meea , stručnjaka za upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju.

16. 9. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Math Worksheet Generator

Edukacijski laboratorij tvrtke Microsoft izbacio je na tržište Math Worksheet Generator pomoću kojeg nastavnici mogu generirati matematičke probleme te ih putem elektroničke pošte proslijediti svojim učenicima. Navedeni je alat namijenjen nastavnicima koji žele svoje učenike aktivnije uključiti u rješavanje...

31. 8. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi temeljni je dokument na kojemu se temelje odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj...

17. 7. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Informalno učenje u eri Weba 2.0

Individualni razvoj često se odvija putem e-learninga i učenja u zajednici te nije nužno vezan uz formalno institucionalno obrazovanje. Sudjelovanje u online zajednicama može rezultirati informalnim učenjem.

4. 6. 2009. :: Autor: Antun Zupanc

Primjena IKT-a u rehabilitaciji i edukaciji djece s posebnim potrebama

U uvodnom razmatranju suvremenih strategija učenja i poučavanja djece s posebnim potrebama osvrnuli smo se na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija (u daljnjem tekstu IKT-a) u obrazovanju djece s posebnim potrebama.

14. 5. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Kakvoća nastavnika

U nastavku pročitajte prijevod dokumenta Europskog udruženja za obrazovanje nastavnika (ATEE) posvećen kakvoći nastavnika.

3. 4. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Repozitoriji obrazovnih materijala

Repozitoriji obrazovnih materijala su kolekcije materijala namijenjene obrazovanju. U ovome će tekstu biti riječi o repozitorijima digitalnih obrazovnih materijala koji su dostupni na Internetu. Prema definiciji objavljenoj u časopisu Edupoint repozitorij je zbirka digitalnog obrazovnog materijala koja omogućuje sustavno...

17. 2. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Natječaj Create the Future

Siemens d.d. pokrenuo je projekt  "Create the Future – Gradovi budućnosti" čiji je cilj pokazati kako učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj vide održivi razvoj i prevladavanje infrastrukturnih izazova hrvatskih gradova u budućnosti.

9. 1. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Phun - program za učenje fizike

Phun je besplatna edukacijska dvodimenzionalna digitalna igra pomoću koje se učenje fizike pretvara u zabavu. Phun je nekomercijalan, slobodno dostupan alat, a osnovni mu je cilj promocija znanosti i umjetnosti. Nastao je 2007. godine na švedskom Sveučilištu Umeå te je kasnije razvijan u tvrtci Algoryx...

7. 1. 2009. :: Autor: Jasminka Maravić

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi temeljni je dokument na kojemu se temelje odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj...

12. 12. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Uspješnost obrazovnih sustava

Pročitajte interesantno izvješće How the world's best-performing school systems come out on top . Izvješće je nastalo kao rezultat istraživanja koje je provodila tvrtka McKinsey and Company od ožujka 2006. do ožujka 2007. godine.

20. 10. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Ususret osobnim okruženjima učenja: sedam osnovnih vidova promjene koju donose

Pročitajte prijevod sažetka članka On the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects, autora Sandre Schaffert i Wolfa Hilzensauera. Autori članka stručnjaci su na području inovacija u obrazovanju uz primjenu weba....

1. 10. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Rad u produženom boravku

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću...

1. 9. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Materijali sa stručnih skupova

Upoznajte se s materijalima sa stručnih skupova razredne nastave održanih tijekom ožujka, lipnja i srpnja 2008. godine.

9. 7. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Radionica za korištenje Quest Atlantisa u nastavi

Quest Atlantis je tehnologijom obogaćeno okruženje za učenje, koje zahtijeva određene vještine kako bi se mogao učinkovito koristiti u učionici.

7. 7. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Konceptualne mape u nastavi

Tehniku konceptualnog mapiranja razvio je Joseph D. Novak i njegov tim na sveučilištu Cornell 70-ih godina prošlog stoljeća. Novakov rad se bazirao na kognitivnim teorijama Davida Ausubela (teorija asimilacije), koji je naglašavao važnost predznanja kao mogućnost da se uče novi pojmovi. Česta je usporedba...

14. 6. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Učenje igranjem

U nastavku pročitajte tekst Učenje igranjem autorice Lidije Kralj, koji je objavljen u lipanjskom broju časopisa Enter. Članak se objavljuje u originalnom obliku, uz odobrenje autorice i izdavača. Za povećanje kliknite na slike.

12. 6. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Stvaralačko obrazovanje i uloga nastavnika

Zadatak učenika je da uče. Učenju ih privlači zanimljivo gradivo, želja za uspjehom, pohvale nastavnika i roditelja, nagrade, strah od nastavnika ili od roditelja, želja za afirmacijom i nastavkom školovanja.

31. 5. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Philadelphijska škola budućnosti

"Škola budućnosti" nastala je kroz suradnju The School District of Philadelphia i Microsofta te predstavlja model javno-privatnog partnerstva i primjer škole koja bi trebala zadovoljiti potrebe lokalnih zajednica za cjeloživotnim i prilagođenim obrazovanjem.

18. 4. 2008. :: Autor: Lidija Kralj

Kako se... Rade web-stranice u CARNetovom CMS-u

Online izrada školskog weba U sklopu usluga za osnovne i srednje škole CARNet je ponudio i sustav za izradu školskih web-stranica. Neke školske stranice izrađene u tom sustavu mogli ste vidjeti i u našoj...

9. 4. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Praktični primjeri strategija poučavanja učenika s autističnim sindromom

Na stranicama irskog Centra za podršku specijalnog obrazovanja (Special Education Support Service) nalaze se poveznice na video scenarije koji opisuju različite strategije poučavanja učenika s autističnim sindromom . Ovi video isječci pomoći će...

20. 3. 2008. :: Autor: Sanja Ledinek

Školski razvojni projekt – Developing the best learning practices for schools

m-LIVE (Learning in Virtual school Enviroment) Skupina učenika i učenica 8. razreda, koji polaze izbornu nastavu informatike, iz Osnovne škole Tituša Brezovačkog u Zagrebu, provjerila je kako u praksi izgleda učenje u virtualnom...

28. 2. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Savjeti za izradu prezentacije

Korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi sve je prisutnije u našim učionicama. Često puta nastavnici se odlučuju za korištenje prezentacija u nastavi. Međutim, prilikom izrade prezentacija potrebno je poznavati određena pravila izrade kako bi prezentacija publici bila prihvatljiva,...

14. 2. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Postoji veliki problem u obrazovanju

Ne samo u SAD-u već u cijelom svijetu trebamo redefinirati model učenja. Treba stvoriti situaciju aktivnog učenja i aktivnog izražavanja. Bitno je da se izražavanje i mišljenje učenika ozbiljno uzima u obzir.

30. 1. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Interaktivno učenje uz pomoć pametnih ploča

Pametne ploče su izvrsno sredstvo za prezentiranje, ali su i izvrstan alat koji omogućava interaktivno poučavanje i učenje. Interaktivno poučavanje podrazumijeva korištenje strategija koje stimuliraju povratne informacije od učenika.

16. 1. 2008. :: Autor: Jasminka Maravić

Škotski primjer korištenja računalnih igara u nastavi

Posljednjih godina u obrazovnoj zajednici raste interes za ideju o korištenju računalnih igara radi angažiranja i motiviranja učenika. Smatra se kako računalne igre predstavljaju poveznicu današnjih i škola budućnosti.

5. 12. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Eksperiment "rupa u zidu"

U Indiji živi milijarda ljudi tj. svaki šesti stanovnik Zemlje. Polovina stanovnika je nepismeno, a samo svaki četvrti stanovnik ima pristup Internetu. Oko 350 milijuna Indijaca živi od samo jednog dolara dnevno. Unatoč tome u Indiji se nalaze predstavništva nekih od najvećih svjetskih tvrtki naprednih tehnologija te...

14. 11. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

MySpace generacija

Mnogi su nastavnici u današnje vrijeme suočeni sa sve većim zahtjevima i potrebama svojih učenika vezanim uz poznavanje i korištenje tehnologije u nastavi. U članku iz časopisa The Guardian pod nazivom "Talking about the MySpace Generation" autorica Judith Kneen daje upute nastavnicima kako se približiti i...

31. 10. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Nastavna umijeća

Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: "Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče".

3. 10. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Škola u kinu

Hrvatski filmski savez i zagrebački Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport u ponedjeljak 1. listopada 2007. godine započeli su s realizacijom projekta Škola u kinu. Za učenike od prvog do osmog razreda organizirat će se filmske projekcije prilagođene uzrastu učenika.

26. 9. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Priručnik za škole bez nasilja

Prošlog je tjedna UNICEF predstavio Priručnik projekta Za sigurno i poticajno okruženje u školama autorice Jasenke Pregrad. Priručnik je rezultat akcije Stop nasilju među djecom u kojoj je sudjelovalo više od 200 škola i 120.000 djece iz cijele Hrvatske, a koju je predvodio prvi ambasador dobre volje...

23. 8. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Društveno umrežavanje

Društveno umrežavanje (eng. social networking) zasniva se na zamisli da pojedina elektronički povezana računala mogu tvoriti temelj za stvaranje računalno posredovane društvene interakcije. Društvene mreže povezuju ljude s najrazličitijim interesima, a trenutno je u porastu uporaba društvenih mreža u...

27. 7. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Izrada weba

Želite li osmisliti i izraditi web svojeg predmeta ili dijela nastavnog gradiva ili želite da vaši učenici izrade web stranice na određenu temu? Potrebne su vam što jednostavnije upute, ali i multimedijalni elementi kojima ćete obogatiti stranice? Tada posjetite stranice britanskog televizijskog kanala Channel 4...

19. 7. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Online alati za nastavu

U nastavku su predstavljeni neki od online alata za upotrebu u nastavnom procesu. Predstavljeni alati su ili u potpunosti slobodno dostupni ili imaju slobodno dostupnu inačicu. Navedeni alati pružaju mogućnost za obogaćivanje nastave, ali i za olakšavanje obje uloge - i učeničke i nastavničke.

27. 6. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Wiki u nastavi

Wiki je ime jednog specifičnog alata za upravljanje sadržajem (CMS - Content Management System). Od drugih takvih sustava razlikuje se po tome što dinamičko stvaranje web sadržaja nije ograničeno na uži broj korisnika, nego to može činiti svatko tko to želi.

4. 6. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Učenje čitanja

Metoda učenja čitanja pod nazivom sintetička fonetika postigla je izniman uspjeh u Škotskoj.  Učenje čitanja malobrojnima je lako, kod većine zahtjeva velik trud, a dio djece ima iznimne poteškoće pri usvajanju te vještine. Učenje čitanja u prosjeku je teže za djecu iz siromašnih obitelji kao i za...

3. 5. 2007. :: Autor: doc.dr.sc. Renata Glavak Tkalić

Rad nastavnika s agresivnom djecom

Pored rada na obrazovanju nastavnik također ima odgojnu ulogu u radu s djecom. Osnovna je zadaća nastavnika da kod djece potiče pozitivne oblike ponašanja i radi na suzbijanju negativnih, a u interesu djeteta. Kako bi to postigao, treba uočavati čimbenike koji doprinose poremećajima u ponašanju kao i one koji utječu...

2. 4. 2007. :: Autor: Karmen Sadaić

Reggio pristup

U radu se govori o Reggio pristupu, koncepciji Lorisa Malaguzzija, u osnovi koje su 3 načela: konstruktivizam, zorno učenje i škola otvorena zajednici. Koncepcija se temelji na učenju Deweya, Piageta i Vigotskog. 

19. 3. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Akcijsko istraživanje

Akcijsko je istraživanje istodobno i akcija (u smislu mijenjanja i unapređivanja) i istraživanje (u smislu spoznavanja efekata tih akcija, odnosno promjena).

24. 1. 2007. :: Autor: Jasminka Maravić

Projektno učenje

Projektno učenje pomaže učenicima u razvijanju vještina važnih u društvu znanja u kojem je naglasak na korištenju tehnologije. Projektno učenje jest metoda poučavanja u kojoj se učenici angažiraju u kontinuiranom, suradničkom istraživanju. Projektno učenje razlikuje se od istraživačkoga upravo zato što...

4. 12. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Online testiranje

Primjena informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) u nastavi nudi nam brojne mogućnosti i u procesu evaluacije znanja. Upotrebom alata za samoprocjenu i procjenu znanja obogatit ćete i olakšati proces ocjenjivanja te omogućiti da formativno ocjenjivanje (testiranje uz dobivanje povratnih podataka tijekom procesa učenja...

16. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Problemi u ponašanju

Kako spriječiti problematično ponašanje primjenom podrške pozitivnom ponašanju saznajte u tekstu koji slijedi.

13. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Daroviti učenici

Darovita i talentirana su ona djeca koja su od stručne osobe identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća. Da bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo, ta djeca imaju potrebe za diferenciranim programima i obrazovnim uslugama koje znatno prelaze ono što...

13. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Ocjenjivanje

Ocjenjivanje je postupak vrednovanja svih važnih činjenica o učenikovim postignućima tijekom praćenja i ispitivanja, a izražava se ocjenom. Izbor metoda vrednovanja znanja ovisi o ciljevima obrazovanja i o tome što želimo vrednovati: znanje studenta, nastavnika ili kvalitetu programa i kolegija.

13. 11. 2006. :: Autor: Jasminka Maravić

Učenici s posebnim potrebama

Osobe s teškoćama u razvoju donedavno su bile institucionalizirane i marginalizirane u društvu.


Nacionalni CERT e-learning akademija e-tečajevi za primjenu u nastavi Moodle E-knjige i časopisi Prometna učilica Nacionalni portal za učenje na daljinu Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Učenički radovi vezani uz geografiju

Donosimo nekoliko učeničkih radova koje su učenici iz Osnovne škole Sesvetska Sopnica napravili uz pomoć roditelja. Učenik Filip Coha izradio je dvije prezentacije - u jednoj je obradio temu životinja Afrike, a u...

Nastavni materijali

Klima Europe

Prezentacija u dva poglavlja: o klimatskim činiteljima (sa zadacima) i tipovima klime (s fotografijama biljnih zajednica).

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1838. - rođen Georges Bizet, francuski skladatelj i pijanist....

Izbor iz HRT programa

Subota, 25. 10. 2014.
HTV 1 | HTV 2 | HTV 3 | HTV 4 | HR1 | HR3   

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr