preskoči na sadržaj

Praktični primjeri strategija poučavanja učenika s autističnim sindromom

Autor: Jasminka Maravić
Na stranicama irskog Centra za podršku specijalnog obrazovanja (Special Education Support Service) nalaze se poveznice na video scenarije koji opisuju različite strategije poučavanja učenika s autističnim sindromom. Ovi video isječci pomoći će nastavnicima koji rade s djecom s autističnim sindromom.

Na navedenoj stranici nalazi se 9 video isječaka:

Eve se voli igrati (Eve loves to play)

Djeca s autističnim sindromom dobro reagiraju na vizualnu strukturiranost. Vizualni raspored daje im jasnu strukturu dana jer prikazuje dnevne aktivnosti logičnim slijedom. Koristeći se s karticama na kojima je popis aktivnosti, nastavnik će učeniku pomoći u prijelazu iz jedne u sljedeću aktivnost.

Eve traži pomoć (Eve asks for help)

Pokušajte ohrabrili svoje učenika s autističnim sindromom da zatraže pomoć u bilo kojoj situaciji. Ako djeca s autističnim sindromom ne izriču potrebu za pomoći, ohrabrite ih da to učine u trenu kada primijetite neverbalne znakove potrebe za pomoći.

Stephen predvodi vrstu (Stephen lines up)

Vizualna struktura ili oznake nužne su učionici u kojoj se radi s djecom s autističnim sindromom. Osmislite aktivnosti u kojima će djeca moći osnažiti samopoštovanje i samopouzdanje i koje će potaknuti njihovu neovisnost.

Christopher je izvan granica (Christopher is out of bounds)

Djeca s autističnim sindromom vizualni su učenici i najbolje reagiraju na vizualne stimulanse. Kreiranjem jasnih vizualnih granica za aktivnosti igre vrlo je važno jer je takvim učenicima teško shvatiti dva zadatka odjednom – na primjer igrati igru i paziti na oznake granica u isto vrijeme.

Stephen radi bilješke (Stephen take a notes)

Učenici s autističnim sindromom imaju poteškoća s razumijevanjem i pamćenjem dugačkih usmenih uputa. Kada dajete usmene upute za djecu s autističnim sindromom pripremite pisane upute u kojima se nalaze ključne točke koje će im biti od pomoći.

Mark –  sve na mjestu (Mark – all in place)

Planiranje i organizacija mogu biti dosta zahtjevne aktivnosti. Korištenjem jednostavnog kodnog sustava s bojama možete prevladati organizacijske poteškoće. U ovom su isječku ostali učenici svjesni Markovih poteškoća. U ovoj je situaciji kodiranje bojama bilo dobro rješenje, međutim s nekim drugim učenikom možda će biti potrebno više voditi računa o diskreciji.

Mark stručnjak (Mark the expert)

Kako biste spriječili ometanje nastave, neka učenici pitanja o kojima će se kasnije voditi rasprava zapišu na papir. Isto tako dobro je da pratite i analizirate svoju nastavu kako biste utvrdili zašto dolazi do ometanja. Učeniku s autističnim sindromom možete putem priča i stripa dočarati kako njegovo ometanje nastave utječe na druge učenike.

Markov omiljeni predmet (Mark's favourite subject)

Unaprijed osmislite strukturu nastavnog sata tako da učenik s autističnim sindromom razumije svoju ulogu u aktivnostima. Čak i kada objasnite strukturu nastavnog sata koji slijedi, tijekom sata ćete učenike trebati podsjećati na dogovorenu strukturu.

Mark – priča o dva grada (Mark – the tail of two cities)

Ukoliko učenik s autističnim sindromom ima problema s razumijevanjem kada je prihvatljivo da se uključi u razrednu raspravu, možete mu dati formular za upisivanje odgovora te mu objasniti na koji će ga način koristiti.

| 9. 4. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1806. - rođen Pavao Štoos, hrvatski pjesnik, svećenik i narodni...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr