preskoči na sadržaj

Predstavljanje rezultata projekta CRISS hrvatskih škola na završnom sastanku konzorcija CRISS u Ateni 26. veljače 2020.

U Ateni je prošli tjedan održan završni sastanak konzorcija CRISS i predstavljanje rezultata projekta pred međunarodnim timom recenzenata. Rad CARNET-a i hrvatskih škola na projektu predstavili su voditeljica pilot projekta i Ivan Kardum, profesor hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Horvati.

 


Profesor Ivan Kardum predstavio je rezultate projekta u školi Horvati te je objasnio kako se platforma svojim metodičkim konceptom uklopila u rad škole i ciljeve kurikularne reforme. Predstavio je izazove koji su se nalazili pred školom prije početka provedbe projekta - slab suradnički odnos među učenicima, pisanje zadaća i svrha u koju učenici koriste internet. Upravo je rad na CRISS-ovoj platformi, kako navodi profesor Kardum, inspirirao učenike na suradnički rad, kreativan pristup zadaćama i, na koncu, razvoj digitalnih kompetencija kroz koji su učenici učili kako kritički, odgovorno i svrhovito koristiti internet i nove tehnologije. Osim koristi za učenike, nastavnike je procjena digitalnih kompetencija učenika kroz platformu, putem rubrika pripremila za implementaciju vrednovanja u novoj reformi, istaknuo je profesor Kardum.

Osim suočavanja s navedenim izazovima, učenici Osnovne škole Horvati jedni su od rijetkih u Hrvatskoj te kao takvi, uz učenike Upravne škole pod mentorstvom profesorice Jasmine Kljunić i Osnovne škole Ivo Andrić pod mentorstvom nastavnice Marine Vukančić, jedini u Europi koji su koristili Magellan - program za pomiješanu stvarnost. Posebnost izlaganja u Ateni bio je video rad koji su kreirali učenici Osnovne škole Horvati o svom iskustvu rada s Magellanom.

Nakon izlaganja profesora Karduma, Gordana Jugo, voditeljica pilot projekta u Hrvatskoj, predstavila je iskustva nastavnika s društvenom mrežom integriranom u CRISS-ovu platformu (CRISS Social Network). Prikazan je rad nastavnice matematike, Marine Vukančić iz Osnovne škole Ivo Andrić Zagreb koja je koristila navedenu mrežu za komunikaciju na platformi, kreiranje grupa i davanje dodatnih i povratnih informacija učenicima vezano uz zadatke i scenarije učenja u sklopu platforme.

Osim društvene mreže, predstavljeni su iznimni rezultati hrvatskih nastavnika i učenika čiji je opseg već ranije bio prepoznat od strane konzorcija. U tablici ispod donosimo pregled ostvarenih certifikata za digitalne kompetencije po zemljama iz kojih je vidljivo da su hrvatski učenici ostvarili najbolji rezultat u Europi. Osim uloge CARNET-a - stalne podrške nastavnicima u pilotu i selekcijskog procesa škola koje su ispunjavale uvjete (udaljenost, opremljenost te spremnost i otvorenost većeg broja nastavnika po pojedinoj školi prema novim tehnologijama i inovativnom pristupu obrazovanju), voditeljica projekta istaknula je i aktivnu ulogu nastavnika u provedbi projekta osvrnuvši se na autorske radove - pisanje i prilagodba scenarija, držanje radionica (a CARNET-ovoj godišnjoj konferenciji) te druge aktivnosti koje su došle od strane samih nastavnika. 

 


 

Voditeljica projekta istaknula je potrebu nastavnika za korištenjem rezultata projekta, ali i potrebu za prilagodom scenarija, pozitivnim stavom prema digitalnim tehnologijama koji je potrebno sustavno razvijati, ali i kako je zaključeno na temelju dosadašnje provedbe projekata, motivaciji nastavnika na kojoj je potrebno raditi na svim razinama - od centralne (kroz kurikulume i stručna usavršavanja), preko školske - u odnosima nastavnika i ravnatelja, ali i individualne kroz sustavnu individualnu podršku.

U zaključku izlaganja, predstavljeni su rezultati ankete provedene među nastavnicima iz projekta, koji su mahom izrazili potrebu za postojanjem takve platforme koja bi integrirala scenarije, okvir za digitalne kompetencije učenika, indikatore i kriterije uspješnosti:

Smatram kako je CRISS platforma vrlo dobra za organizaciju izvannastavnih projektnih aktivnosti kroz koje učenici mogu stjecati dodatne vještine i kompetencije te stečeno znanje dijeliti dalje među ostatkom učeničke populacije prilikom prezentiranja dobivenih rezultata. Isto tako pojedini se sadržaji ili scenariji poučavanja mogu koristiti i prilikom realizacije redovne nastave što pridonosi raznovrsnosti i međupredmetnoj povezanosti nastavnih sadržaja. (nastavnički osvrt u anketi o daljnjem korištenju platforme).

Iako je projekt CRISS formalno završen, u tijeku je provedba strukturnog projekta e-Škole (razvoj sustava digitalno zrelih škola) koji će nastavnicima omogućiti daljnje razvijanje digitalnih kompetencija, odnosno stvaranje odgovornih i kritičkih građana koji će sigurno, kritički i smisleno koristiti nove tehnologije u svrhu pretraživanja informacija, komunikacije i rješavanja problema u svim sferama života.

 

CRISS projekt počeoje  1. siječnja 2017. godine, a provedba pilot projekta trajala je do 31. prosinca 2019. godine. Koordinator projekta britanska je kompanija EXUS Software LTD, a u projektu je sudjelovalo ukupno četrnaest partnera, među kojima su javne ustanove, neprofitne ustanove, sveučilišta, mala i srednja, kao i velika poduzeća. Hrvatske su škole uključene u projekt posredstvom CARNET-a koji je partner na projektu CRISS bio zadužen za pilotiranje CRISS modela digitalnih kompetencija i platforme na razini Hrvatske. U onsite pilotu koji se odvijao tijekom školske godine 2018./2019. sudjelovalo je preko 1000 hrvatskih učenika i 92 nastavnika iz ukupno 21 škole.


 

| 3. 3. 2020. u 10:47 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

Europski dan jezika

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr