preskoči na sadržaj

Istraživanje o ICT-u u školama

Autor: Jasminka Maravić

Europski učenici i nastavnici žele se „digitalizirati“, broj računala se udvostručio od 2006. godine, a većina škola je povezana na Internet. Međutim, korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) i razina digitalnih vještina vrlo su neravnomjerni. Prema provedenom istraživanju Europske komisije potreban je snažan poticaj pružanju podrške nastavnicima u svladavanju digitalnih vještina.


Rezultati istraživanja pokazuju da:

  • Samo jedan o četiri devetogodišnjaka pohađa digitalno dobro opremljenu školu sa suvremenom opremom, brzom širokopojasnom mrežom i visokom razinom umreženosti (školski web, adrese elektroničke pošte za učenike, lokalna mreža, online okruženje za učenje).
  • Samo polovica 16-godišnjaka pohađaju digitalno dobro opremljene škole
  • 20% srednjoškolaca nije nikad koristilo računala tijekom školske nastave
  • Učestalost nastavih aktivnosti baziranih na upotrebi ICT-a raste u slučajevima kada škole imaju usvojena formalna pravila o korištenju ICT-a
  • Utvrđene su razlike među državama u opremljenosti škola: skandinavske i nordijske zemlje imaju najbolje opremljene škole, dok učenici u Poljskoj, Rumunjskoj, Italiji, Grčkoj, Mađarskoj i Slovačkoj često oskudijevaju s računalnom opremom.
  • Slaba opremljenost škola ne znači nužno i slabiji interes: neke od zemalja s najvišom razinom upotrebe računala su upravo one zemlje koje nemaju dovoljno opremljene škole (npr. Bugarska, Slovačka, Cipar i Mađarska).
  • Jedan od osnovnih preduvjeta je da učenici imaju pristup Internetu u školi i kod kuće.
  • Većina nastavnika smatra potrebnim radikalno mijenjati školske politike.
  • Nastavnici uglavnom imaju pozitivan stav prema upotrebi ICT-a u nastavi. Za poučavanje digitalnih vještina i znanja važniji su nastavnici koji vješto barataju tehnologijom od najsuvremenije opreme.
  • Stručno usavršavanje nastavnika u području upotrebe ICT-a rijetko je kada obavezno, stoga nastavnici rijetko kada svoje slobodno vrijeme posvećuju usvajanju tih vještina.
  • Nastavnici koriste računala za pripremu nastavnih sati puno češće no što ih koriste tijekom nastave.


Preporuke istraživanja:

  • Nužan je sustavni pristup uvođenju ICT-a u škole, što ne uključuje samo ulaganje u infrastrukturu, već veće ulaganje u usavršavanje nastavnika i nagrađivanje nastavnika za korištenje ICT-a u nastavi.
  • Europska komisija preporučuje smanjenje razlika u korištenju ICT-a među državama članicama, podržava projekte vezane uz nove pristupe poučavanju korištenjem digitalnih tehnologija, podržava visokokvalitetne digitalne nastavne materijale i redovito praćenje napretka u korištenju digitalnih tehnologija i razvoju digitalnih kompetencija.

Neelie Kroes, potpredsjednica za Digitalnu agendu Europske komisije kaže: „ICT vještine i stručno usavršavanje trebaju biti dostupni svim učenicima i nastavnicima, a ne samo nekima. Želimo da naši mladi ljudi budu izloženi ICT-u u školi od samog početka i želimo nastavnike koji žele dijeliti svoja znanja.“

Androulla Vassiliou, povjerenica za Obrazovanje, kulturu, multijezičnost i mlade, ističe: „Moramo ulagati više u razvoj i upotrebu ICT-a u školama. Europa može postići rast jedino kroz razvoj ljudi i radnika vještih u korištenju ICT-a koji mogu doprinijeti inovacijama i poduzetništvu.

Marc Durando, izvršni direktor European Schoolneta je kazao: „Zakonodavci i ravnatelji škola se trebaju usmjeriti na konkretne mjere na nivou škola kako bi pružili podršku korištenju i integraciji ICT-a i investirali u razvoj kapaciteta kroz nove modele poučavanja (online zajednice, kombinirano učenje i dr.)“.

Sljedeći koraci

Rezultati istraživanja i preporuke bit će uključeni u nastojanja Digitalne agende kako bi se poboljšale digitalne vještine svakog Europljanina radi njegove potpune participacije u društvu. Rezultati i preporuke također će podržati Grand Coalition for Digital Jobs (kojom se planira promocija masivnih otvorenih online tečejeva (MOOC) za nastavnike te motiviranje i koordinacija stručnog usavršavanja nastavnika) i druge inicijative Europske komisije poput Rethinking Education Strategy i nadolazeću inicijativu pod nazivom Opening Up Education proposal. Navedene inicijative trebale bi osigurati uvjete funkcioniranja pripadnika novih generacija u umreženom društvu u kojem su tvrtke, mreže i ljudi međusobno povezani, u kojem se podržavaju inovacije, poduzetništvo i ICT vještine koje potiču sudjelovanje i kreativnost u društvu.

O istraživanju

Istraživanje su proveli European Schoolnet i Sveučilište u Liègeu. Riječ je o trećem europskom istraživanju o upotrebi ICT-a u školama i prvom u kojem su izravno bili uključeni učenici. Prethodno istraživanje (eEurope 2005) bilo je uglavnom usmjereno na pitanja infrastrukture, dok se ovim istraživanjem nastojalo odgovoriti na pitanja o korištenju ICT-a i potrebnim kompetencijama. Istraživanje je provedeno od siječnja 2011. do studenoga 2012. godine. U četiri zemlje (Njemačkoj, Island, Nizozemska i UK) odaziv je bio premalen da bi se donijeli valjani zaključci, stoga su rezultati bazirani na preko 190.000 odgovora u 27 zemalja.

Izvor:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-341_en.htm?locale=en
 

| 25. 4. 2013. u 09:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1833. - rođen Aleksandar Porfirjevič Borodin, ruski skladatelj i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr