preskoči na sadržaj

Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (1. dio)

U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za učenje.


Suvremene su pedagoške metode usmjerene na učenika, njegove potrebe, interese i motive, potiču kreativnost, komunikaciju, samostalnost i kritičko mišljenje te koriste elemente igre i zabave u poučavanju.

Nikako ne umanjujući vrijednost tradicionalnih metoda i načina rada koji su učiteljima uglavnom dobro poznati, upoznat ćemo i neke nove. To su: 1. istraživačko učenje; 2. obrnuta učionica; 3. suradničko učenje; 4. projektna nastava; 5. igrifikacija. U prvom dijelu ćemo vam predstaviti istraživačko učenje i obrnutu učionicu. A u drugom dijelu slijedi predstavljanje suradničkog učenja, projektne nastave i igrifikacije.
 

Istraživačko učenje

Pod istraživačkim učenjem podrazumijevamo sve nastavne djelatnosti u kojima učenici istražuju neki problem povezan s predmetnim kontekstom. Učeničko istraživanje podrazumijeva uočavanje problema interesantnih za istraživanje, postavljanje cilja i hipoteza, provođenje istraživačkih postupaka i testiranje hipoteza, interpretaciju rezultata i donošenje zaključaka. Istraživačka je nastava dio suvremenih obrazovnih trendova jer stavlja učenika u centar nastavnog procesa, potiče ga da samostalno zaključuje i da koristi različite i kreativne strategije u istraživačkom pristupu. Kod učenika razvija radoznalost, kreativnost, osposobljava ga za samostalni rad i znanstveni pristup problemima. Učenici izgrađuju svoje znanje koje im je razumljivije i trajnije, a u konačnici i  primjenjivije u njihovim životnim kontekstima.

Istraživačko poučavanje podrazumijeva da učitelj potakne učenike na istraživanje pronalaženjem i prezentiranjem problema koji treba istražiti ili poticanjem učenika na traženje takvog problema. Uloga učitelja je praćenje i pomaganje učenicima u procesu istraživanja te pružanje potpore tijekom istraživanja (prema CARNet, 2016). U istraživačkoj nastavi učenici mogu raditi samostalno, ali češće rade u skupinama koje mogu biti sastavljene od učenika jednog razreda, ali i učenika umreženih preko neke aplikacije koja podržava kolaboraciju. Znanstveni pristup problemima posebno je važan u prirodoslovnom i matematičkom području, a istraživačka nastava na najbolji mogući način priprema učenike za razumijevanje i rješavanje problema u tim znanostima.

 

Obrnuta učionica

Termin „obrnuta učionica“ (engleski termin „flipped classroom“) predstavlja suvremeni pristup učenju i poučavanju u kojem se učenje novih sadržaja odvija kod kuće (izvan nastave), na unaprijed pripremljenim digitalnim nastavnim materijalima, a nastavni se sat koristi za raspravu o proučavanom sadržaju, uvježbavanje, rješavanje nejasnoća i nedoumica te dodatno istraživanje problematike (prema CARNet, 2014; Young Digital Planet, 2015). Učitelj priprema nastavne materijale koje stavlja na internet, a učenici taj materijal samostalno proučavaju prije nastavnog sata i bilježe svoja razmišljanja ili nedoumice. Ova okrenuta situacija u odnosu na tradicionalnu nastavu, u kojoj se učenje novih sadržaja odvija u školi, a uvježbavanje najčešće kod kuće, odredila je i ime ove popularne metode. 

Više o obrnutoj učionici možete pronaći u CARNetovom Priručniku „ICT Edu modul 6 - Obrnuta učionica i Google Disk“ (http://www.carnet.hr/upload/javniweb/images/static3/91307/File/Google_ Drive_Prirucnik.pdf) te u knjizi „The Book of trends in education 2.0“ (http://www.ydp.eu/trendbookdownload/).

 

Izvor:

 

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet. (2017).  Priručnik  „Primjena scenarija poučavanja, digitalnih alata i obrazovnih trendova”. Dostupno na: https://www.e-skole.hr/wp-content/uploads/2016/12/Prirucnik_Scenarij-poucavanja.pdf, 3. 1. 2018.

 

 

| 4. 1. 2018. u 10:07 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Animacija Pravila za rad na siguran način pri strojnoj obradi

Industrijska strojarska škola iz Zagreba strukovna je škola i učenje je temeljeno na radu pa je kultura sigurnosti iznimno važna. Između ostalih aktivnosti vezanih za kulturu sigurnosti i zaštite zdravlja...

Nastavni materijali

Kako učiti?

Savjeti o tome kako učiti i literatura za daljnje čitanje.

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1929. - Crni četvrtak (engl. Black Thursday ) označava 24. listopad...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr