preskoči na sadržaj

Pitanja za analizu medijskih sadržaja s učenicima u osnovnoj i srednjoj školi

Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine (Scheibe, Rogow, 2012: 39). Stoga se potiče nastavnike da sa svojim učenicima kod analize medijskih sadržaja kritički prođu niže navedena područja i pitanja i zajednički potraže odgovore na njih.


Publika i autorstvo

  • Tko je kreirao ovu poruku i s kojom svrhom?
  • Tko je ciljana publika?
  • Tko je platio za tu poruku?
  • Tko bi mogao imati koristi od te poruke?
  • Koga bi ona na bilo koji način mogla oštetiti?
  • Zašto bi ta poruka mogla biti važna pojedincu?
  • Koje bi radnje pri odgovaranju na poruku morao poduzeti pojedinac?

Poruke i značenje

  • Koje se vrijednosti, ideje, informacije i stajališta ovdje prenose?
  • Koje su informacije izostavljene iz poruke, a koje bi mogle biti važne?
  • Koje su tehnike korištene i s kojim razlogom?
  • Kako različiti ljudi mogu na drugačiji način interpretirati poruku?
  • Na koji način pojedinac interpretira poruku i što može naučiti o samom sebi na temelju svoje reakcije ili interpretacije?

Prikaz u medijima i stvarnost

  • Kada je poruka nastala?
  • Na koji je način poslana publici?
  • Radi li se o činjenici, mišljenju ili nečem trećem?
  • Koliko je poruka pouzdana? Na temelju čega pojedinac to misli?
  • Tko su izvori informacija, ideja i tvrdnji?

Odgovaranjem na navedena ključna pitanja, učitelji mogu zajedno s djecom analizirati medijske sadržaje i tako poticati kritičko vrednovanje medija što je postalo iznimno važno za aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvu. Ako od najranije dobi potičemo djecu da na ovakav način promišljaju o medijima, zajedno ćemo stvoriti mudre i odgovorne medijske korisnike.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.

| 18. 9. 2018. u 08:37 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1858. - rođena Selma Lagerlöf, švedska književnica....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr