preskoči na sadržaj

Što učiniti kada učenici pružaju otpor u nastavi? (drugi dio)

Autor: Dora Jelakovic

U prethodnom smo tekstu pisali o mogućim razlozima zašto određeni učenici pružaju otpor u nastavi. Što učiniti kada otpor jednog ili više učenika utječe na cjelokupnu nastavu, ali i mir drugih učenika, pročitajte u drugom nastavku teksta u kojem vam donosimo smjernice kako postupati u takvim situacijama.


Iznad svega je važno da ostanete mirni i smireni. Učenik koji vam otvoreno pruža otpor ili više njih, zapravo želi vašu reakciju i želi da ona bude burna. Ako preburno reagirate, ishod situacije će biti kontraproduktivan. Učenik najčešće nije u stanju svladati svoje emocije ili ponašanje, ali zato ste vi ti koji ćete mu u tom trenutku moći omogućiti najbolji primjer. Nastojte ostati pozitivni i smireni i nemojte pokazati koliko ste uzrujani ili ljuti. Također, nastojte ne reagirati otvoreno kritizirati učenika ispred cijelog razreda, već ga pozovite na individualan razgovor nakon sata ili cjelodnevne nastave. Ako se takvo ponašanje nastavi, zamolite roditelje da dođu u školu i razgovarajte zajedno s njima i s učenikom kako biste zajednički došli do uzroka ponašanja, ali i rješenja na obostrano zadovoljstvo.

U situaciji učeničkog pružanja otpora, zadržite pozitivan stav, birajte riječi čak i u provokativnim situacijama i kada učenik možda upotrebljava neprimjeren rječnik izražavanja. Vrlo je važno dati dobar primjer drugim učenicima, ali i samom učeniku kako što god on učinio neće pokolebati vaš stav i odluke. Nažalost, ako se upustite u verbalno nadmetanje s učenikom, prepirku ili svađu, ishod toga mogao bi biti negativan. Također, nastojte ne biti negativni prema učeniku ili učenicima i uvijek ih podsjetite na pravila škole, ali i na razredna pravila ponašanja i izvršavanja obveza.

Pokušajte ne komentirati ili osuđivati ponašanje niti ga navoditi kao loš primjer pred svim učenicima. Kada se odlučite na individualan razgovor s učenikom, zajedničkim razgovorom i refleksijom na situaciju dođite do zaključka i kako se ubuduće takvo ponašanje može spriječiti, ali i nastojte otkriti razlog zašto je do njega uopće došlo.

Pokušajte ne osvrtati se na loše situacije kada je učenik pokazao otpor u bilo kojem obliku. Umjesto na loše situacije, obratite pozornost na pozitivne i svakako pohvalite učenika kada pokaže napredak u ponašanju i potičite ga da tako i nastavi.

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/article/addressing-persistent-defiance

| 17. 12. 2018. u 09:35 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1664. - Grof Nikola Zrinski, hrvatski ban od 1647. do 1664. godine...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr