preskoči na sadržaj

Wiki u nastavi

Autor: Jasminka Maravić
Wiki je ime jednog specifičnog alata za upravljanje sadržajem (CMS - Content Management System). Od drugih takvih sustava razlikuje se po tome što dinamičko stvaranje web sadržaja nije ograničeno na uži broj korisnika, nego to može činiti svatko tko to želi.

Wiki nije samo Wikipedija, već ovaj alat skriva nebrojene i neočekivane mogućnosti iskoristive u poslovnom, obrazovnom, privatnom i drugim okruženjima te ga je moguće koristiti kako za jednostavnu suradnju unutar malih timova, tako i za složene globalne projekte suradnje, baš poput Wikipedije. Wiki je dobio naziv po Havajskom brzom autobusu upravo zbog mogućnosti brze izmjene informacija, a sam riječ wiki na havajskom znači brzo. Postoje različiti wiki softveri, a jedan od najpoznatijih, u kojem je Wikipedija jest MediaWiki

Web postaje mjesto kolaborativne konstrukcije informacija, a wiki je centralni alat novih promjena. Gotovo svatko je čuo za Wikipediju, a ljudi sve više shvaćaju kako wiki kombinira jednostavnost i mogućnosti koje nudi. Neki čak smatraju da je wiki najznačajniji element razvoja Interneta od otkrića web pretraživača. Dok je web pretraživač omogućio ljudima jednostavan pristup informacijama objavljenima na Internetu, wiki omogućuje direktno i jednostavno uređivanje internetskih sadržaja te na taj način povećava sudjelovanje i utječe na eksponencijalni rast količine objavljenih informacija. Internet korisnici od pasivnih postaju aktivni sudionici.

Načini korištenja wikija u nastavi

1.    Izrada web stranica

Za izradu web stranica u wikiju nisu potrebna posebna znanja niti prolaženje specijaliziranih tečajeva. Wiki nudi gotovo sučelje jednostavno za izmjene s mogućnosti jednostavnog dodavanja stranica i jednostavnom strukturom navigacije. Stoga se učenici mogu usredotočiti na izradu sadržaja.

2.    Izrada projekata s evaluacijom među kolegama

Wiki omogućuje učenicima izradu, prepravak i predaju svojih radnih zadataka. Pri izradi svog radnog zadatka objavljenog u wikiju učenik lako može dobiti savjete kolega ili nastavnika te dobiti upute ukoliko mu je rad krenuo krivim putem. Učeniku je također lako pratiti izmjene i sve verzije rada te se lako vratiti na staru verziju. Kroz dostupnost različitih verzija kolege i nastavnici lako mogu pratiti razvoj rada. Nakon objave finalnog rada on postaje dostupan svima koji radi komentara i ocjenjivanja.

3.    Izrada rada grupe autora

Često puta članke piše grupa autora te se najčešće to činilo na način da bi autori vršili izmjene na svojem računalu te bi svoju verziju slali kolegama elektroničkom poštom. Tada je potrebno da netko vrši koordinaciju izmjena. Korištenje wikija u izradi rada motivira autore na rad i jača zajedništvo. Jednako tako omogućava svima brz i jednostavan pristup posljednjoj verziji rada.

4.    Praćenje grupnog projekta

S obzirom na učenički brz tempo wiki je vrlo koristan za praćenje i rad na grupnom projektu. Omogućava praćenje istraživanje i ideja sa svih mjesta na kojima imaju pristup Internetu, štedi vrijeme kako se ne bi istraživali izvori koje su drugi članovi provjerili, osigurava mjesto na kojem se zajednički priprema finalni proizvod.

5.    Prikupljanje podataka

Zbog jednostavnosti vršenja izmjena wiki može biti jako koristan za prikupljanje podataka.

6.    Ocjenjivanje predmeta i nastavnika

Putem wikija učenici mogu ocjenjivati predmete i nastavnike.

7.    Izrada prezentacija

Wiki je također moguće koristiti kao softver za izradu prezentacija.

  

| 27. 6. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1752. - rođen Maksimilijan Vrhovac, zagrebački biskup i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr