preskoči na sadržaj

10 pravila poučavanja u 21. stoljeću

Autori: Jasminka Maravić, Ana Roca

Desetljećima smo predviđali tehnološku revoluciju. Ona se konačno dogodila prije pet godina, čime je primjena tehnologija postala standardom. Iznenada visokoškolsko obrazovanje više nema monopol nad kreiranjem znanja i njegovom distribucijom. Pozitivno gledajući, cijela kultura postaje izvorom učenja, tehnologija poprima sve humanije lice, a obrazovanje postaje sve važnije.


Kako se ova revolucija zahuktava, mnoge ustanove u sustavu visokog školstva iz temelja redizajniraju poučavanje, učenje, ocjenjivanje te razvoj karijera. Deset pravila iznesenih u ovom članku ukazuju na intenzitet i značaj promjena koje se trenutačno događaju na kampusima i u obrazovnim ustanovama. Ova pravila opisuju kako, uz pomoć postojećih tehnologija, transformirati postojeći sustav usmjeren na poučavanje, u sustav usmjeren na učenje.

Dva osnovna načela 21. stoljeća definiraju ova pravila:

  1. Znanje razvijeno tijekom sata ne postoji prije samog sata na kojem je razvijeno.
  2. Budući da takvo znanje ne postoji prije samog sata (budući da se razvija u međusobnoj interakciji profesora i učenika tijekom predavanja), vaš je glavni izazov upravljati procesom otkrivanja, odnosno kreiranja znanja.

Ovdje vam nudimo nekoliko pravila koja vam mogu pomoći u svladavanju tog izazova:

  1. Preispitajte i učinite pomak od poučavanja k učenju. Ovaj je princip, kao učestala fraza, postigao značajnu popularnost već 90-ih godina prošlog stoljeća, iako s ograničenom implementacijom. Do preokreta je došlo 2005. godine te danas stoga više nema razloga da se ovaj pomak ne učini. Prije je implementacija bila otežana time što su resursi, kao i mogućnosti učenja bili ograničeni, posebice u usporedbi s onim što danas imamo na raspolaganju. No budući da su danas resursi i mogućnosti za učenje praktički neograničeni, vrijeme je da se odvažite primijeniti sve što vam je na raspolaganju.
    Nemojte se ograničavati samo na prenošenje osnovnog znanja svojim učenicima kroz predavanje, već ih potaknite da ih i sami otkrivaju kroz aktivni pristup učenju baziran na rješavanju problema.
    Promijenite svoj kurikulum iz liste onoga što ćete im reći u listu osnovnih problema (ili pitanja) koja bi učenici trebali obraditi, uz vaše vodstvo, tijekom nastave.
  2. Prisjetite se mjera odgovornosti na svom kampusu, odnosno ustanovi (koje se često nazivaju i ciljevima ili rezultatima učenja) te ih restrukturirajte kako bi pratili pomak koji vi i drugi ovime činite. Kako kreiranje nastave na vašem kampusu ili u vašoj nastavi počne sve više inkorporirati aktivni pristup učenju, rubrike temeljene na tradicionalnom kurikulumu također se trebaju mijenjati.
    Možda bi bilo bolje redefinirati rezultate učenja u smislu osnovnih problema i istraživanja temeljenih na tim problemima te na tome izgraditi i rubrike.
  3. Jednom kada ste krenuli s pomakom od poučavanja k učenju u nastavi, napravite i promjene u ocjenjivanju. Umjesto ocjenjivanja baziranog na testovima, prihvatite rađe evaluaciju temeljenu na pokazateljima o nečijem učenju. Danas je pokazatelje o uspješnom učenju studenta lako obuhvatiti i pohraniti. U novoj paradigmi aktivnog i raznovrsnog učenja, testiranje je manje prikladno od procjenjivanja pokazatelja o uspješnom učenju.
  4. Inzistirajte na tome da poučavate u tehnološki opremljenim učionicama. Informacijske tehnologije jednostavno jesu tehnološki standard današnjice. Kampusi troše velike količine novca na sisteme upravljanja poput SIS, ERP ili CRM i to jednostavno zato što znaju da moraju. Danas, kako bi opstali u poslu, moraju uložiti još toliko kako bi dovršili izgradnju učionica i prostora koji odgovaraju novoj paradigmi u procesu učenja: 100% „pametna učionica“. Ovakve učionice trebaju omogućiti svim studentima pristup Internetu dok su u tom prostoru.
  5. Pobrinite se da i vaši učenici i studenti, dok se aktivno prihvaćaju izazova u učenju, posjeduju potrebnu tehnologiju. Kampusi i ustanove troše velike količine novca svake godine na sustave upravljanja na ustanovi namijenjene poučavanju. No dok vi i vaša ustanova radite pomak od poučavanja k učenju, i učenici i studenti bi trebali jednako tako pratiti navedene trendove. Točnije, i oni bi trebali imati vlastite alate i sredstva kojima bi se koristili, odnosno upravljali svojim resursima i produktima učenja, i to ne samo tijekom nastave, već i izvan nastave te tijekom praznika.
  6. Inzistirajte na tome da ustanova osigurava nastavnom osoblju sve potrebne alate i sredstva rada, a kako bi osigurali godišnje izvještaje te zahtjeve za promaknućima ili datom pozicijom. Vi, kao zaposlenik na ustanovi, morate biti jednako vješti i upućeni kao i vaši studenti u korištenju web-aplikacija. Naime, nema boljeg načina od usvajanja znanja o novim aplikacijama od praktične primjene u profesionalne svrhe.
  7. Ne odbacujte predavanja i rasprave na satu, ali ih primarno koristite u svrhu pomaganja učenicima u njihovu bavljenju ključnim problemima tijekom nastave. Koristite se predavanjima i raspravama da im asistirate oko njihovih projekata te u izgradnji njihovih portfolija.
  8. Pobrinite se da vaši učenici imaju neku vrstu digitalnog repozitorija – portfolio, wiki, blog, web stranicu – mjesto na kojem mogu pohranjivati i upravljati produktima svojeg aktivnog učenja.
  9. Zahtijevajte da vaši učenici redovito interpretiraju svoje online sakupljene produkte učenja te posebice na kraju, u zaključnoj web prezentaciji.
  10. Pobrinite se da sakupljanje produkata učenja bude primarni zadatak nastave. Drugim riječima, učenici bi trebali biti ocijenjeni, u potpunosti ili većim dijelom, ovisno o njihovu portfoliju za dati predmet. U nastavi koja je bazirana na učenju, a ne poučavanju, portfolio je sine qua non.

 

Izvor: http://campustechnology.com/articles/2010/09/15/10-rules-of-teaching-in-this-century.aspx.

| 26. 11. 2010. u 11:18 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1242. - Hrvatsko-ugarski kralj Bela IV. 1242. godine izdao je Zlatnu...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr