preskoči na sadržaj

Online testiranje

Autor: Jasminka Maravić

Primjena informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) u nastavi nudi nam brojne mogućnosti i u procesu evaluacije znanja. Upotrebom alata za samoprocjenu i procjenu znanja obogatit ćete i olakšati proces ocjenjivanja te omogućiti da formativno ocjenjivanje (testiranje uz dobivanje povratnih podataka tijekom procesa učenja radi unapređenja) postane jednostavnije i češće.


Pismena procjena znanja, vještina i stavova

Pismena procjena znanja može se podijeliti u sljedeće kategorije:

1. Ispitivanje

Ispitivanje je procjenjivanje znanja radi dobivanja dokaza o aktualnoj razini i kakvoći znanja, vještina i stavova.

2. Kviz

Kviz je samoprocjena znanja kojoj je cilj da student dobije povratnu informaciju o aktualnoj razini vlastitog znanja

3. Anketiranje

Anketiranje je postupak pismenog odgovaranja na pitanja koja se odnose na činjenice ili na ispitanikovo osobno mišljenje. Instrument anketiranja naziva se anketni list ili upitnik. Anketna pitanja dijele se na:

a) Pitanja otvorenog tipa
b) Pitanja zatvorenog tipa
c) Pitanja kombiniranog tipa

4. Testiranje

Termin test latinskog je porijekla, testari = dokazati, posvjedočiti.

Prema definiciji Z. Bujasa (1959, str. 283): Test je standardizirani postupak s kojim se izaziva određena aktivnost čiji se učinak mjeri i vrednuje uspoređivanjem individualnog rezultata s rezultatima drugih subjekata u jednakoj situaciji ili uspoređivanjem s jednoznačno postavljenim kriterijem.

Vrste testova

Testovi se mogu podijeliti prema raznim kriterijima:

a) prema osobinama ispitanika:

  • Testovi znanja
  • Testovi sposobnosti – kojima se određuju osobine koje su uvjet za uspjeh u nekoj od aktivnosti. Obuhvaćaju senzorne testove (vida, sluha), mentalne testove (testovi inteligencije), testove mehaničkih sposobnosti i testove motorne spretnosti.
  • Testovi ličnosti – ispitivanje stavova, interesa, introvertiranosti-ekstrovertiranosti, emotivnih osobina, karakternih osobina.

b) Prema načinu rješavanja:

  • Pismeni ili „papir-olovka“ testovi
  • Usmeni
  • Testovi čina

c) Prema usmjerenosti na ispitivanje razine i brzine:

  • Test razine (npr. Test pravopisa)
  • Test brzine (npr. Testiranje brzine rada na tipkovnici)

Prilikom konstrukcije testova vrlo je važno voditi računa o mjernim karakteristikama (prema Mužić, 1999.)

  • Valjanosti – test je toliko valjan koliko mjeri ono što se želi mjeriti
  • Pouzdanosti – predstavlja mjeru u kojoj se moguće osloniti na dobivene rezultate
  • Objektivnosti – predstavlja veličinu koja se može točno, kvantitativno odrediti i to na temelju slaganja raznih ocjenjivača
  • Osjetljivosti – mogućnost razlikovanja malih razlika među ispitanicima
  • Primjerenost – pokazuje koliko je test odgovarajući za određenu skupinu ispitanika
  • Standardiziranosti – postojanje kriterija za uspoređivanje uspjeha koje ispitanici postignu
  • Diskriminativnoj vrijednosti pojedinih zadataka – ukoliko je test valjan svaki pojedini njegov element biti će valjaniji što se uspjeh u njemu slaže s uspjehom u testu
  • Praktičnosti i ekonomičnosti – praktičnost ovisi o okolnostima u kojima se provodi testiranje, a ekonomičan je onaj test koji se može ponovno upotrijebiti.

Prednosti online testiranja:

  • Ekonomičnost – nema potrebe tiskanja i umnožavanja materijala
  • Dostupnost – objavljeni na Internetu dostupni su cijelom svijetu
  • Jednostavnost izmjene pitanja
  • Brzina dobivanja rezultata
  • Privlačnost – informacije mogu biti prezentirane na precizan i interesantan način čime se povećava pažnja ispitanika.

Alati za samoprocjenu i procjenu znanja

Alati za samoprocjenu i procjenu znanja su računalni programi pomoću kojih možemo:

  1. izraditi klasične papirnate testove, obraditi rezultate i analizirati test
  2. provoditi testove izravnim unošenjem odgovora u računalo
  3. izgraditi sustav koji podržava i jedno i drugo.

Na tržištu postoje komercijalni, ali i mnoštvo besplatnih alata za samoprocjenu i procjenu znanja. Neki od alata su sljedeći:

  1. besplatni alati: Respondus LE (http://www.respondus.com/products/respondus_le.shtml), QuizTest (http://www.tesol.net/scripts/QuizTest/), ETH Lecture Communicator (http://lectcomm.sourceforge.net/index.html)
  2. komercijalni alati: ParSystem for Windows (http://www.scantron.com/products/parsystem/index.asp), Questionmark (http://www.questionmark.com/uk/home.htm), Test Generator (http://www.testshop.com/)

Više o alatima i o samoprocjeni i procjeni znanja u e-obrazovanju saznajte na web stranicama Referalnog centra za samoprocjenu i procjenu znanja u e-obrazovanju:  http://www.carnet.hr/referalni/obrazovni/spzit.

| 4. 12. 2006. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Jezik i predrasude

Emisija u kojoj raspoloženi hrvatski lingvisti analiziraju našu jezičnu svakodnevicu, otkrivaju zanimljivosti o živim jezicima i nestalim kulturama, istražuju...

1840. - rođen Auguste Rodin, francuski kipar, jedan od najvećih...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr