preskoči na sadržaj

Uvodi se novi koncept stručnog usavršavanja

Agencija za odgoj i obrazovanje osmislila je i počela provoditi novi koncept stručnog usavršavanja koji će omogućiti i približiti stručno usavršavanje svim odgojno-obrazovnim radnicima.


Ovaj projekt, koji je svojevrsna prekretnica u radu Agencije, a omogućit će da stručno usavršavanje iz općih tema psihologije, pedagogije, knjižničarstva, defektologije i socijalne pedagogije, tema koje su potrebne svima, posebno u školama koje nemaju ekipiranu stručnu službu, bude dostupno svim odgojno-obrazovnim radnicima. Edukaciju će u školama, koje pokažu interes i potrebe, provoditi stručni suradnici pedagozi, psiholozi, knjižničari, defektolozi i socijalni pedagozi promovirani u zvanje mentore i savjetnika, a koji će prije toga proći dodatna stručna usavršavanja.

Prvi u nizu stručnih skupova tog tipa „Kompetencije stručnih suradnika pedagoga, psihologa, knjižničara, defektologa i socijalnih pedagoga mentora i savjetnika kao ključni koncepti u pripremi stručnog usavršavanja učiteljskih, nastavničkih i odgajateljskih vijeća osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova“ održan je od 10. do 13. listopada 2011. u Primoštenu. Na skupu je sudjelovalo više od 200 stručnih suradnika mentora i savjetnika iz osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova.

Projekt trajnog stručnog usavršavanja učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća u Primoštenu je predstavio ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović. Obrazlažući razloge zbog kojih se Agencija odlučila na uvođenje nove koncepcije stručnog usavršavanja, ravnatelj V. Filipović je naglasio, da će se zadržati postojeći modeli usavršavanja na državnoj i županijskoj razini te usavršavanja koja na lokalnoj razini provode voditelji županijskih stručnih vijeća. Novi koncept omogućit će svima u školama da se stručno usavršavaju o temama za koje u školama trenutno nema dovoljno kompetentnih profila. Ujedno, pojedini učitelji, nastavnici i stručni suradnici više neće imati opravdanja za nesudjelovanje na stručnim usavršavanjima.

- Ovim projektom očekujemo da s vama, koji ste najbolji stručni suradnici, dođemo u sve odgojno-obrazovne ustanove s temama iz područja, pedagogije, psihologije, defektologije, knjižničarstva i socijalne pedagogije. Da vi svojim znanjem, iskustvom i pozitivnim pristupom prema radu date još jedan dodatan impuls u podizanju kvaliteta i kompetencija u radu učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća  – kazao je Vinko Filipović.

Usavršavanja će se organizirati po načelu ICTedu. Imena stručnih suradnika mentora i savjetnika, koji su prošli dodatnu edukaciju u Primoštenu te imena pripadajućih im viši savjetnika AZOO-a i popis škola, koje im regionalno pripadaju i teme bit će objavljena na internetskim stranicama Agencije. Ravnatelji i njihova učiteljska, nastavnička i odgojiteljska vijeća, koja pokažu interes za pojedinu temu, pozivat će ih u škole. Termini će se dogovarati ovisno o organizaciji u školi koja je zainteresirana, ali i mogućnostima stručnih suradnika mentora i savjetnika. Oni će, pak, termine održavanja stručnih predavanja usklađivati s radom u svojoj školi i ravnateljem u okviru izvanredovne nastave i aktivnosti, uz primjerenu nadoknadu materijalnih troškova.

- Ovo je zasigurno nešto što će zaokružiti koncept i strategiju stručnog usavršavanja i želimo na ovaj način doći u svaku školu i otkloniti svaki alibi učitelja i nastavnika i stručnog suradnika koji misli da ne može sudjelovati u stručnom usavršavanju, jer ga ravnatelj ne želi poslati na državni stručni skup, jer ne može otići na regionalni skup. Ovo će u suradnji s ravnateljima i u organizacijskom smislu biti jednostavnije, jer će ravnatelji koji vas pozivaju u svoju školu to organizirati u vremenu kad im to najviše odgovara – objasnio je ravnatelj V. Filipović. Istaknuo je da će Agencija osmisliti sustav kako vrednovati rad mentora i savjetnika, posebno jer će prije ili kasnije Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju, iz kojeg, između ostalog, proistječe pravilnik o licenciranju i novi pravilnik o napredovanju koji je u pripremi, mijenjati nove pristupe kvantificiranja elemenata u vrednovanju postupka napredovanja.

Teme, koje će stručni suradnici mentori i savjetnici ponuditi, proširivat će se, ovisno o iskazanim potrebama iz škola. U Primoštenu stručni suradnici mentori i savjetnici dopunili su i usavršili svoje poznavanje niza tema za koje se pokazala potreba jer su trenutno nedovoljno zastupljene i kadrovski pokrivene u školama. Predavanja su započela pedagoškim radionicama o prezentacijskim vještinama. Vodile su ih stručne suradnice koje prošle usavršavanje AZOO-a Poboljšanje znanja, vještina i kompetencija u poučavanju, rukovođenju i upravljanju školskog nastavnog osoblja u RH-a. Rad je nakon toga organiziran u radionicama raspoređenim po profilima stručnih suradnika, a vodili su ih nadležne više savjetnice za određeno područje Agencije za odgoj i obrazovanje i stručnjaci s fakulteta i srodnih odgojno-obrazovnih ustanova. U radionicama stručni suradnici mentori i savjetnici izmjenjivali su svoja iskustva u radu u školama i učeničkim domovima, pripremali se za aktivno sudjelovanje u radu učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća, implementaciju stečenog znanja te izradu materijala. Stručni suradnici pedagozi u radionicama su obradili četiri teme: Razredništvo i razrednik, Rad s učenicima, Suradnja s roditeljima i Disciplina i pedagoške mjere. Psiholozi su obrađivali teme o nadarenim učenicima i strategijama učenja, stručni suradnici defektolozi i stručni suradnici edukacijsko-rehabilitacijskog profila u radionicama su radili na teme: Izrade prilagođenih i individualiziranih pristupa, Inkluzija slabovidne i slijepe djece te djece s motoričkim teškoćama u redovni obrazovni sustav, Uloga pomoćnika u nastavi s djecom s teškoćama u razvoju, Uloga odgojno obrazovnih ustanova u prevenciji poremećaja u ponašanju i Učenici s poremećajima pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD). Stručni suradnici knjižničari radili su na teme: Informacijska pismenost kao okosnica suvremenih pristupa učenju, Ishodi učenja i kako ih pravilno formulirati i Knjižnica ključna poveznica u nacionalnom i školskom kurikulumu.

 

Vijest i fotografija preuzete su s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

| 21. 11. 2011. u 14:51 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1492. - Kristofor Kolumbo otkrio duhan. Otkriće Amerike 1492. bio je...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr