preskoči na sadržaj

Nastavna umijeća

Autor: Jasminka Maravić

Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: "Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče".


Nastavna umijeća su nastavničke aktivnosti koje potiču na učenje, a sastoje se od tri važna elementa:

  1. Znanja – o predmetu, učenicima, kurikulumu, nastavnim metodama
  2. Odlučivanja – o načinu najučinkovitijem postizanju predviđenih pedagoških rezultata
  3. Radnji – ponašanja nastavnika sa svrhom poticanja učenja učenika.

Kako biti djelotvoran nastavnik?

U knjizi se navodi da se djelotvornim nastavnicima smatraju oni koji:

  • stvaraju uređeno i privlačno okruženje za učenje
  • usredotočuju se na poučavanje i učenje tako da maksimalno povećavaju vrijeme učenja i zadržavaju akademski ton
  • poučavaju dobro organizirane i ustrojene nastavne jedinice s jasno naznačenom svrhom
  • imaju visoka očekivanja i postavljaju pred učenike intelektualne izazove
  • prate napredak i daju brze korektivne povratne informacije
  • uspostavljaju jasnu i pravednu disciplinu.

Britansko Ministarstvo prosvjete i zapošljavanja godine 1997. objavilo je popis standarda koji se očekuju od završenih osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika s popisom ključnih kompetencija koje bi trebali steći. To su:

  • znanje i razumijevanje
  • planiranje, poučavanje i upravljanje nastavom
  • praćenje, ocjenjivanje, bilježenje, izvještavanje i odgovornost
  • drugi profesionalni standardi.

Temeljna nastavna umijeća

Pod temeljna nastavna umijeća koja doprinose kvaliteti i učinkovitosti nastavnog procesa podrazumijevaju se sljedeće aktivnosti nastavnika:

  • Planiranje i priprema
  • Izvedba nastavnog sata
  • Vođenje i tijek nastavnog sata
  • Uspostava pozitivnog i motivirajućeg razrednog ugođaja
  • Održavanje reda i discipline
  • Formativno i sumativno ocjenjivanje učenika
  • Umijeće samostalnog prosuđivanja vlastitog rada.

Više o nastavnim umijećima, njihovom razvijanju i vrednovanju pročitajte u knjizi „Temeljna nastavna umijeća“ autora dr. Chrisa Kyriacoua, profesora Pedagoške psihologije na Sveučilištu York u Velikoj Britaniji.

Izvor:

Kyriacou, C. (2001). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

| 31. 10. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1242. - Hrvatsko-ugarski kralj Bela IV. 1242. godine izdao je Zlatnu...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr