preskoči na sadržaj

Posjet i učenje o primarnom obrazovanju u Andaluziji

Autor: Gordana Foder

U sklopu projekta “Poboljšanje programa rada i internacionalizacije 4. osnovne škole Varaždin“ financiranog od strane EU u programu Erasmus +, Ključna aktivnost 1, učiteljice Gordana Foder (razredna nastava), Sofija Fruk (engleski jezik) i Antonija Benjak (povijest) boravile su u Španjolskoj, u Sevilli, od 23. listopada do 5. studenog 2014. godine.


Tijekom svog boravka, učiteljice su upoznale način i strukturu primarnog obrazovanja u Andaluziji, nove metode interakcije roditelja u rad škole, neke od oblika rada s učenicima s posebnim potrebama, inovativnu metodu rada u matematici u nižim razredima osnovne škole te mnogobrojne kulturno – povijesne spomenike, znamenitosti i običaje naroda tog dijela Europe.

Prvog dana svog boravka u Sevilli, učiteljice Fruk, Foder i Benjak posjetile su Centro del Profesorado, Castilleja de la Cuesta, Seville - Spain (CEP – „Centre for Teachers“), ustanovu zaduženu za koordinaciju i obuku učitelja za područje Seville, jednu od 32 takve ustanove u španjolskoj pokrajini Andaluziji. Tamo su, nakon razgledavanja ustanove i upoznavanja djelatnika ustanove, upoznate s Andaluzijskim načinom i strukturom primarnog obrazovanja, a učiteljica Gordana Foder održala je predavanje o hrvatskoj strukturi obrazovanja, od predškolskog do visokoškolskog.

Job shadowing održavao se u CP Mosaico, Public School u mjestu Santiponce, smještenom 10 km od Seville. Škola je odabrana stoga što svojim radom i strukturom odgovara potrebama projekta IV. osnovne škole Varaždin – ima izuzetno dobro razvijenu suradnju s lokalnom zajednicom i roditeljima te integrirane učenike s posebnim potrebama u razredne odjele.

Doček hrvatskih učiteljica bio je i više nego srdačan, učenici i učitelji potrudili su se i ukrasili cijelu školu hrvatskim zastavicama koje su bojali učenici, plakatima s podatcima o Hrvatskoj, kao i malim hrvatsko – španjolskim rječnicima po zidovima škole pa su učenici hrvatske učiteljice pozdravljali osmjesima i veselim uzvicima na nespretnom hrvatskom: Bok! Kako si?

CP Mosaico je škola u namijenjena obrazovanju djece od 3 do 12 godina, a trenutno imaju dvije grupe predškolaca od 3 godine, jednu grupu četverogodišnjaka i jednu grupu petogodišnjaka. U školi je jedan prvi razred koji pohađaju šestogodišnjaci, jedan drugi razred sedmogodišnjaka, jedan treći razred osmogodišnjaka, jedan četvrti razred devetgodišnjaka i jedan peti razred desetogodišnjaka. Školu također polazi i 14 učenika s posebnim potrebama koji su integrirani u razredne odjele. Svi učitelji su učitelji razredne nastave, ali svatko je „specijalizirao“ jedan predmet (npr. glazbenu kulturu, tjelesno – zdravstvenu kulturu, engleski jezik...). Ukoliko učitelj nema koji sat nastavu jer je u njegovom razredu „specijalist“, tada taj učitelj pomaže kolegama koji imaju učenika s posebnim potrebama, ili rade s učenicima koji ne pohađaju nastavu vjeronauka. Nastava počinje u 9,00 sati, sat traje 60 minuta, između satova nema zvona. Učenici slobodno bez pitanja izlaze iz učionice na WC. U 12 sati je odmor od pola sata predviđen za užinu koju učenici donose od kuće. U 12,30 nastava se nastavlja  još dva školska sata, ovaj put u trajanju po 45 minuta. Školsko dvorište je zaključano u vremenu od 9 do 14 sati, za otvaranje i otključavanje vrata zadužen je domar.

Roditelji ne kupuju knjige, već škola dobija od vlasti sredstva svake četiri godine i nabavlja udžbenike koje tada roditelji zadužuju na godinu dana. Kako se svi trude održavati udžbenike urednima i čuvaju ih, u školi kažu da se ponekad dogodi da nakon četiri godine očuvani udžbenik ponovno dođe u istu obitelj drugom djetetu.

Specifičnost u radu škole su Interaktivne radionice koje se odvijaju jednom tjedno. Svaki razredni odjel / predškolska grupa, ima određen jedan dan u tjednu kada roditelji volonteri dolaze u školu i rade s učenicima. Učitelj pripremi materijale za ponavljanje, podijeli učenike u grupe po četvero (u odjelima je od 24 do 26 učenika) te uputi roditelje koji su ciljevi koji se od učenika očekuju. Svaka grupa ima različite zadatke – npr.  jedna skupina radi jezik, druga matematičke zadatke, treća prirodu i društvo. Na satu engleskog jezika pak svaka grupa ima drugačiju vrstu zadataka iz gradiva engleskog jezika. Rad u grupi traje 15 – 20 minuta. Za to vrijeme svi učenici zajedno s roditeljem volonterom rade, razgovaraju i zajednički rješavaju zadani problem. Pri tome nije važno predznanje niti edukacija roditelja, važna je samo komunikacija u grupi i međusobna suradnja, kako učenika međusobno tako i roditelja i učenika. Nakon isteka vremena, učenici mijenjaju grupu, sadržaj rada i voditelja. Roditelj – voditelj grupe bilježi zapažanja o radu učenika, a isto radi i učitelj koji koordinira radom cijele radionice. Na kraju radionice, prvo roditelji daju svoje mišljenje o radionici, zadatcima koje je njegova grupa imala, reakciji i radu učenika, a zatim istu evaluaciju rade i učenici.

Učiteljice Fruk, Foder i Benjak nazočile su radionicama u grupama gotovo svih uzrasta, a aktivno su sudjelovale u radu interaktivne radionice engleskog jezika u petom razredu gdje su vodile dvije različite grupe u kojima se s učenicima razgovaralo o Hrvatskoj, o školstvu u Hrvatskoj, običajima, dječjim igrama, hrani... svemu što je učenike zanimalo. Također, sudjelovale su u pripremi interaktivne radionice za učenike predškolskog uzrasta, a referentno na jedan od projekata koji se provodio u IV. osnovnoj školi Varaždin – „Aboriginal art“.

U razgovoru s djelatnicom zaduženom za brigu o učenicima s posebnim potrebama, čije je zvanje Profesora de Pedagogia Terapeutica, Licenciada en Psicopedagogia (u daljnjem tekstu „terapeut“), učiteljice su dobile informacije na koji način, kada i tko determinira probleme kod učenika, kako stručni tim određuje obim gradiva koji učenik može svladati, na koji se način radi s učenicima te što ako učenik ne svlada predviđeno gradivo u određenom vremenskom roku. Terapeut obilazi školu te radi s učenikom na nastavi, svaki sat s nekim drugim učenikom, ovisno o potrebama te tako pomaže učiteljima u čijim se razredima učenici s posebnim potrebama nalaze.

Učiteljice su nazočile i vježbanju joge u grupi predškolaca, te izuzetno zanimljivom satu glazbene kulture u drugom razredu. U sklopu „Hrvatskog dana“ učiteljice su uredile „Hrvatski kutak“ u školi na kojem su učiteljima i učenicima prezentirale Hrvatsku i Varaždin kroz prospekte i brošure. U petom razredu učiteljica Antonija Benjak održala je predavanje putem prezentacije o Varaždinu, a Sofija Fruk također putem prezentacije predavanje o Republici Hrvatskoj, njezinim kulturno – povijesnim znamenitostima, nacionalnoj baštini, Nacionalnim parkovima, spomenicima pod zaštitom UNESCO – a te prirodnim ljepotama.

Praćenje i ocjenjivanje učenika u andaluzijskim školama, pa tako i u CP Mosaico odvija se na portalu Séneca (juntadeandalucia.es). Na tom se portalu upisuju podatci o učeniku, njegova postignuća, a za učenike s posebnim potrebama i planovi te specifične poteškoće koje učenik ima i praćenje njegovog razvoja.

Posljednjeg dana boravka u Sevilli, učiteljice su obišle još dvije škole: javnu školu Colegio Público José María del Campo i Colegio Bienaventurado Virgen Maria, Irlandesas de Bami, školu koja je dijelom privatna, a dijelom javna.

Sljedeći zadatak učiteljica Gordane Foder, Antonije Benjak i Sofije Fruk je primijeniti u praksi i prenijeti iskustva stečena u Španjolskoj. Prvi korak tome bit će održavanje Inretaktivnih radionica u matičnoj školi.

| 27. 11. 2014. u 10:52 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1887. -prva od četiri irske 'krvave nedjelje' odigrala se na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr