preskoči na sadržaj

Učionica emotivne i društvene sigurnosti

Autor: Dora Jelakovic

Podcijenjena je činjenica kako nastavnici igraju jednu od najznačajnijih odgojnih uloga u životima svojih učenika. Osim akademske i obrazovne, upravo odgojna, gotovo roditeljska uloga nastavnika u svakodnevnom životu učenika biva podcijenjenom. 


U posljednje vrijeme iz različitih medija sve više čitamo i slušamo kako se učenici okreću upravo prema svojim nastavnicima kako bi od njih dobili emotivnu potporu, razumijevanje, pomoć i sigurnost koju možda nemaju u svojim obiteljima.

Nemali broj profesora i učitelja zasigurno se nekoliko puta u svome radnome vijeku susreo s esejom, zadaćom ili školskom zadaćnicom u kojoj učenik progovara o problemima s kojima se susreće, a jednostavno su preteški za njegove mlade i gotovo nevine godine. Stoga se samo po sebi postavlja pitanje na koji način nastavnici mogu i trebaju omogućiti svojim učenicima učionicu emotivne i društvene sigurnosti.

Što je zapravo učionica emotivne i društvene sigurnosti? Djeca jednako kao i odrasli trebaju emotivnu potporu u svojem odrastanju. Bez obzira postoji li ona ili ne u njihovim obiteljima, djeca bi se u školama, a ponajviše u svojim učionicama trebala osjećati zaštićeno i sigurno. Ako se na emotivne potrebe djeteta ne reagira na odgovarajući način, posljedice mogu biti trajne i ozbiljne. Iako je nastavnicima ponekada teško uz akademski dio koncentrirati se na emotivne i društvene potrebe djece, ipak je bitno pronaći i izdvojiti vrijeme koje će biti posvećeno i tom segmentu odgojno-obrazovne zajednice.

Ako se dijete iz nekog razloga ne osjeća emotivno i društveno sigurno i ispunjeno, teže će se koncentrirati na ispunjenje obrazovnih očekivanja i zadataka u školi. Iz tog razloga, važno je da nastavnici u radnom tjednu pronađu vrijeme koje će biti posvećeno upravo djeci s ciljem unaprjeđivanja njihovih društvenih i socijalnih vještina.

Redoviti satovi razrednika odlična su ideja okupljanja i stvaranja učionice emotivne i društvene sigurnosti. Potrebno je stvoriti ozračje u kojem će učenici slobodno izraziti svoja mišljenja, strahove, nesigurnosti ali i lijepe stvari koje žele podijeliti sa svojim nastavnikom, razrednim prijateljima i kolegama. Prije početka samog sata učenici bi trebali razmisliti i odgovoriti na pitanja koje im nastavnici ponude. Neka od tih pitanju mogu biti sljedeća:

  • Koji je tvoj najdraži film?
  • Koji dio smatraš najtežim kada si nečiji najbolji prijatelj?
  • Što te čini usamljenim?
  • Koja pjesma te čini sretnim?

Ovakva je vrsta pitanja osobna i poziva učenike da otkriju različite aspekte samih sebe ostalim učenicima u razredu ali i samim nastavnicima. Svako dijete treba dobiti priliku i odgovarajuću količinu vremena kako bi odgovorilo na pitanje te izrazilo svoje mišljenje. Potrebno je poticati djecu da budu otvorena i iskrena bez straha i nelagode od posljedica izražavanja svojih mišljenja i stajališta. Upravo uz pomoć ove tjedne rutine i metode učenici će dobiti priliku naučiti i vježbati svoje socijalne vještine slušanja, razumijevanja i dijeljenja s drugima. Nastavnici uz pitanja mogu odabrati i različite aktualne teme te potaknuti djecu na diskusiju, raspravu i izražavanje svojih mišljenja i stajališta. Na taj način djeca uče kako uvažavati druge i kako prihvatiti međusobne različitosti. Ovakav pristup smanjuje mogućnost sukoba među djecom te fizičkog, mentalnog i emotivnog zlostavljanja. Neki od njih možda će u ponuđenim temama prepoznati iskustva iz vlastitog života koja će im pomoći da ih verbaliziraju i zatraže pomoć i razumijevanje. Pomoć ne mora nužno doći od samog učitelja, već može biti ponuđena i od strane učenika kod kojih ovakva vrsta zajedništva može probuditi duboku empatiju i želju za pomaganjem drugima.

Osim što samim učenicima učionica emotivne i društvene sigurnosti postaje svojevrsnim utočištem, također pomaže i nastavnicima da prodube i stvore kvalitetan i iskren odnos sa svojim učenicima. 

| 28. 12. 2015. u 11:33 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Objava učeničkih radova na Edutoriju

Kako bismo vam ponudili kvalitetniji, moderniji, pristupačniji i brži pristup svim informacijama i sadržajima na portalu škole.hr, osmislili smo i pokrenuli postupak njegovog redizajna.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Povijest četvrtkom

Emisija o povijesti Tko je i  kada nešto otkrio i tko je i kada ta otkrića ukrao? Kako nastaju i kako nestaju civilizacije? Što više pokreće ljude:...

1802. - rođen Lajos Kossuth , mađarski političar

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr