preskoči na sadržaj

Strategije kako pomoći učenicima u postizanju bolje koncentracije

Autor: Dora Jelakovic

Osim nedostatka motivacije, nastavnici se u posljednjih nekoliko godina također suočavaju s manjkom ili potpunim nedostatkom koncentracije kod učenika. Određeni učenici nisu u mogućnosti izdržati nastavni sat od 45 minuta s jednakom količinom koncentracije, a kako se školski dan približava kraju, tako se koncentracija sve više smanjuje. Nemir, nervoza i povremeno ometanje nastave onemogućuju nastavniku, ali i drugim učenicima u izvršavanju svakodnevnih obveza i dužnosti za vrijeme sata. 


Donosimo nekoliko praktičnih i primjenjivih savjeta i strategija kako pomoći učenicima u obnavljanju i zadržavanju koncentracije.

Uporaba informacijsko - komunikacijske tehnologije 

Uporaba IKT-a unaprjeđuje suvremeno obrazovanje, razvija generičke kompetencije 21. stoljeća, ali jednako tako razbija monotoniju i rutinsku nastavu. Informacijsko - komunikacijska tehnologija potiče motivaciju, pridonosi intrinzičnoj motivaciji i pozitivno utječe na održavanje koncentracije učenika, pogotovo u STEM predmetima. Učenici pozitivno reagiraju na informacijsko - komunikacijsku tehnologiju, pažljivije prate nastavni sat i usmjereni su na ishod u kojemu glavni cilj nije ocjena, već usvajanje novih znanja, kompetencija i vještina.

Vježbanje i razgibavanje

Ukoliko nastavnici za vrijeme sata primijete kako učenicima opada koncentracija i kako više nisu u mogućnosti pratiti nastavu, ponekada je dobro prekinuti sat, otvoriti prozore kako bi u učionicu došao svježi zrak i s učenicima odraditi nekoliko kratkih, ali učinkovitih vježbi klasičnog razgibavanja. Ovakav je pristup učestaliji kod djece osnovnoškolske dobi, ali jednako je primjenjiv i kod srednjoškolaca jer razbija monotoniju i uspavanost, a učenici s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje na taj način mogu dobiti priliku za kratkotrajnim kretanjem jer nisu uvijek u mogućnosti mirno sjediti dulje vrijeme. Kratkotrajno razgibavanje potiče dotok kisika u mozak i učenici su koncentriraniji i jednostavnije mogu učiti, sudjelovati i pratiti nastavu. Ova je metoda posebno poželjna na posljednjim satovima, bez obzira pohađaju li učenici nastavu u jutarnjoj, popodnevnoj ili večernjoj smjeni.

Dovoljno sna i odmora

Bez obzira na roditelje, nastavnici bi također trebali podsjećati učenike na važnost spavanja i dovoljne količine odmora. Učenici danas iz različitih razloga ne spavaju dovoljno i zbog toga nisu u mogućnosti biti koncentrirani na nastavi. Svaka dob iziskuje određene količine sna i nastavnici mogu podsjetiti učenike koliko je važno na vrijeme otići na spavanje kako bi mogli izdržati dan u školi, sve obveze koje se od njih očekuju, a ukoliko im je uz izvannastavne aktivnosti napor prevelik, nastavnik može učenicima predložiti kratak popodnevni odmor kako bi se nadoknadila izgubljena snaga i energija.

Drugačiji pristup učenju

Učenici i dalje imaju tendenciju učiti gradivo napamet ili bez razumijevanja, što smanjuje motivaciju, znatiželju i koncentraciju. Nastavnici već za vrijeme nastave mogu pomoći učenicima kako na drugačiji način pristupiti učenju uz pomoć različitih strategija: izrade umnih mapa ili obrazovnih kartica, učenje u grupi ili paru i učenje bez prisustva pametnih telefona i drugih tehnologija koje „kradu“ koncentraciju. Nastavnici također mogu gradivo podijeliti u više manjih cjelina s jasnim uputama koje će učenicima pojednostavniti učenje. Učenici će korak po korak učiti što će uvelike utjecati na njihovu sposobnost boljeg i duljeg koncentriranja na savladavanje gradiva i praćenje nastave.

Ova praktična rješenja i strategije nastavnici mogu upotrijebiti u situaciji kada se učenici više ne mogu koncentrirati bez obzira na razlog dekoncentracije. Savjeti će pomoći učenicima kako se bolje pripremiti za nastavu i testove i kako postići bolje rezultate. Osim navedenih prednosti, učenici će također naučiti kako zadržati ili obnoviti koncentraciju i na taj će se način smanjiti ometanje nastave ili eventualne situacije kada ponašanje učenika više nije pod kontrolom.

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/blog/strategies-students-scattered-minds-donna-wilson-marcus-conyers?col=480811     

| 21. 3. 2017. u 10:20 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Svemir

Donosimo rad Sare Bošnjak i Lucije Barbe, učenica 2.c razreda Gimnazije Vukovar. U sklopu radionice pod nazivom Chemistry of Space (povodom Svjetskog tjedna svemira), učenice Sara i Lucija, obradile su temu vezane uz...

Nastavni materijali

O romskom jeziku

Glavni dio članka čine dvije tablice: riječi zajedničke romskom, hrvatskom i drugim indoeuropskim jezicima i struktura skupina indoeuropskih jezika. Povodom Međunarodnog dana romskoga jezika i njegove upotrebe u...

Audio&video

Stigla je pošta

Ako vas zanima što rade učenici i učitelji diljem Hrvatske, kamo idu i tko ih posjećuje, s kakvim se problemima susreću i kakva rješenja pronalaze slušajte...

1664. - Grof Nikola Zrinski, hrvatski ban od 1647. do 1664. godine...

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr