preskoči na sadržaj

Suradničko učenje

Autor: Gordana Benat

Suradničko učenje jedna je od suvremenih metoda poučavanja koja se temelji na stajalištu da učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, koji sami otkrivaju smisao sadržaja, a nastavnik ih samo usmjerava. 
Učenici stječu znanja u skupinama u kojoj svaki član individualno sudjeluje u aktivnosti koristeći pri tome znanje, iskustva, stavove, vještine i mišljenja drugih članova skupine u rješavanju zadatka. Zahvaljujući takvoj metodi, problem se sagledava i analizira iz različitih perspektiva, a ideje višestruko evaluiraju. 
Nastavnici koji primjenjuju suradnički pristup poučavanju, smatraju se manje prenositeljima znanja, a više stručnjacima u dizajniranju intelektualnog iskustva svojih učenika.


Rad u skupinama ne podrazumijeva uvijek suradnju i nije svaki rad u skupini suradničko učenje. Iako učenici sjede u grupama i rade na istom školskom zadatku, taj rad može biti individualiziran. Npr. na satovima likovne kulture na kojem učenici u skupinama izrađuju individualne radove na istu temu. Nije dovoljno da su učenici podijeljeni u skupine već je među njima potrebno potaknuti interakciju u cilju suradnje. O suradničkom učenju može se govoriti ako svi članovi skupine rade na realizaciji zajedničkog zadatka, tj. rješavanju zajedničkog problema, ako uspjeh skupine ovisi o svakome članu i ako uspjeh svakoga člana ovisi o uspjehu skupine. 

Skupine učenika koje surađuju mogu biti formirane prema različitim zahtjevima, odnosno kriterijima, ovisno o tome što nastavnik želi postići. Prije toga učenike je potrebno naučiti nekim specifičnim vještinama, kao što su na primjer aktivno slušanje, davanje dobrih objašnjenja, uključivanje drugih u aktivnost, međusobno uvažavanje. Upravo su to generičke vještine koje predstavljaju zahtjev suvremenog obrazovanja i izuzetno su cijenjene na tržištu rada.

Veliku ulogu u pružanju podrške primjeni metoda suradničkog učenja poput diskusije, debate, vršnjačkog učenja, grupnog istraživanja, rješavanja problema, oluje mozgova i drugih, imaju informacijsko-komunikacijske tehnologije, koje kroz širok spektar digitalnih alata specifičnih za pojedine metode suradničkog učenja optimalno iskorištavaju prednosti e-obrazovanja. 
 

Izvori: 
Galecka, J., Guznik, A., Mizerska, M., Nerc., O., Wisniowski, W., Zalevska, M., The Book of Trends in Education 2013/2014, Young Digital Planet
Kadum-Bošnjak, S.,: Suradničko učenje, METODIČKI OGLEDI, 19 (2012) 1, 181–199

| 2. 8. 2018. u 09:26 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1520. - portugalski moreplovac i istraživač Ferdinand Magellan uplovio...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr