preskoči na sadržaj

Razlozi zašto određeni učenici pružaju otpor na nastavi (prvi dio)

Autor: Dora Jelakovic

Djeca u svojem razvoju i odrastanju od najranije dobi nastoje pomicati granice koje su im postavljene i od strane roditelja, ali i nastavnika. Nastoje pronaći načine kako se izvući iz neposlušnosti ili pogrešnih postupaka, kako izbjeći zadatke koje moraju izvršiti i kako naći načina da im se popusti u nekim situacijama. 


Do neke mjere, pružanje otpora može čak i biti simpatično, ali što učiniti kada u razredu imate učenika ili nekoliko njih koji neprestano pružaju otpor učenju, stjecanju novih znanja i vještina i primjerenom ponašanju?

Iako je preporučljivo da se pravila ponašanja u razredu redovito ističu, od samog početka školske godine za učenike razredne i predmetne nastave osnovne škole mogu se i vizualno istaknuti na razrednom panou ili drugom vidljivom mjestu, to nije sigurnost da će ih se učenici uvijek pridržavati koliko god ona bila važna i jasno naglašena. U nekom se trenutku većina nastavnika našla u situaciji da imaju učenike koji redovito pružaju otpor svemu što se radi i na taj način narušavaju njihov autoritet, razrednu disciplinu, ali i rad drugih učenika koji ne prakticiraju takvo ponašanje. Što učiniti u takvom trenutku? Pružanje je otpora svojevrsna provokacija i iznimno je važno ne posustati i ući u raspravu s učenikom. Pokušajte ostati mirni i sabrani i nastojte ne dozvoliti ljutnji da vas obuzme jer učenik u većini situacija to i želi.

Prije nego što odlučite reagirati i poduzeti određene korake, pokušajte pratiti učenikovo ponašanje i odrediti koji bi mogli biti njegovi razlozi pružanja otpora.

  • Pisali smo u ranijim tekstovima, kada smo se osvrtali na učeničku koncentraciju, kako nedovoljno sna može izazvati narušenu koncentraciju i samokontrolu na satu, ali isto tako može utjecati na učenika u kojem se on nije u stanju smiriti, prati ga osjećaj nervoze i odbija izvršiti svoje zadatke ili biti poslušan i miran u razredu. Osim nedostatka sna, učenik može biti i bolestan ili će se tek razboljeti. Ovakvo je ponašanje indikativno kod mlađe djece koja osjećaju kako nešto nije u redu i pružanjem otpora nastoje pokazati kako se ne osjećaju najbolje.
  • Problemi kod kuće ili proživljavanje traumatične situacije također mogu biti uzrok učenikovog ponašanja. Proživljavanje negativnih i teških emocija, djeci nije jednostavno. Ne znaju kako ih kontrolirati niti kako ih prilagoditi. Njihov otpor prema školi, nastavi, vama i drugim nastavnicima može biti ključan indikator kako se u učenikovom privatnom životu događa nešto teško i loše i nešto s čime se on ne zna nositi.
  • Odnos je između nastavnika i učenika kompleksan odnos. Postoji mogućnost da u razredu imate učenika s kojim se ne slažete jednako kao i s drugim učenicima i kako je vaš odnos rezultat pružanja otpora. Ako učenik ima osjećaj da vam se na bilo koji način zamjerio ili da mu je s vaše strane učinjena određena nepravda, također ga može navesti na pružanje otpora na sve što želite provesti u učionici.
  • Postoje i učenici koji namjerno žele skrenuti pozornost na sebe, što vašu, ali i od učenika i znaju da to uvijek mogu učiniti ako ispred svih pružaju otpor u nastavni ili izvršavanju školskih aktivnosti. Ovo posebno vrijedi za tinejdžere koji na taj način stječu vršnjačku popularnost i status u društvu.

 

Izvor:

https://www.edutopia.org/article/addressing-persistent-defiance

| 28. 11. 2018. u 08:07 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1887. -prva od četiri irske 'krvave nedjelje' odigrala se na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr