preskoči na sadržaj

Uspješnost obrazovnih sustava

Autor: Jasminka Maravić

Pročitajte interesantno izvješće How the world's best-performing school systems come out on top. Izvješće je nastalo kao rezultat istraživanja koje je provodila tvrtka McKinsey and Company od ožujka 2006. do ožujka 2007. godine.


Sposobnost zemalja, bilo da je riječ o onim razvijenim ili onima koje doživljavaju nagli rast, da se natječu na tržištu globalne ekonomije znanja, sve više ovisi o tome mogu li se suočiti s rastućim zahtjevima prema visokom stupnju osposobljenosti.

Obrazovna reforma jedna je od glavnih tema većine zemalja. Međutim, unatoč velikom povećanju izdvajanja za školstvo i ambicioznim planovima reforme, uspješnost mnogih školskih sustava jedva da je napredovala. Singapur, zemlja čiji je sustav obrazovanja među najuspješnijima, troši manje na osnovno školstvo nego što troši 27 od ukupno 30 zemalja članica Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).

Postoje različiti načini unapređenja školskog sustava te se stoga i javljaju rasprave o tome na koji način to učiniti najefikasnije. U ovom se istraživanju pokušalo pronaći zajedničke karakteristike uspješnih sustava i detektirati koje alate koriste kako bi poboljšali učeničke rezultate.

Iskustvo najuspješnijih sustava ukazuje kako su tri stvari najvažnije:

  1. Angažiranje pravih ljudi za nastavnički posao.
  2. Razvoj tih ljudi u učinkovite nastavnike.
  3. Osiguravanje sustava koji jamči visokokvalitetnu nastavu svakom djetetu.

Uspješni sustavi ukazuju na to da je dobra praksa za postizanje gore navedenih ciljeva uspješna bez obzira na kulturalne razlike. Također pokazuju kako je znatan napredak moguć u relativno kratkom periodu te da bi standardizirano uvođenje takve prakse moglo imati neprocjenjiv utjecaj na unapređenje posrnulih školskih sustava gdje god da se nalazili. 
Istraživanje izvodi zaključak o nužnosti uvažavanja tri vodeća principa pri izgradnji efikasnog sustava:

  1. Kvaliteta obrazovnog sustava ne može nadići kvalitetu njegovih nastavnika.
  2. Jedini način za unapređenje rezultata je unapređenje poučavanja.
  3. Postizanje vrhunskih rezultata moguće je jedino uspostavom mehanizama koji će uvjetovati da škole nude visokokvalitetnu poduku svakom djetetu.

Više pročitajte u izvješću How the world's best-performing school systems come out on top.

| 12. 12. 2008. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Rijeka

Četvrtaši Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog iz Donje Zeline, u sklopu nastavnog predmeta priroda i društvo, proveli su projekt "Upoznajmo naše gradove". Učenici su se uistinu...

Nastavni materijali

Ciudades de España

Određivanje položaja gradova Španjolske. Rad pripravnice sa Sveučilišta u Granadi na praksi u OŠ Sesvetska Sopnica.

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1574. - umro Giorgio Vasari, talijanski slikar, arhitekt i pisac. Mnoge...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr