preskoči na sadržaj

Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje

Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput Whatsappa, Vibera i slično.


Osim što se unutar takvih grupa često znaju međusobno zlostavljati nazivajući se pogrdnim imenima ili se vrijeđajući (o čemu više zadataka možete pronaći u nastavnim materijalima “Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje“), ponekad učenici znaju jedni druge u potpunosti isključivati iz takvih grupa što se također smatra jednim od oblika elektroničkog nasilja. Naime, isključivanje iz grupa, odnosno onemogućavanje sudjelovanja u aktivnostima u kojima sudjeluju drugi, osobito kada je riječ o većini njihovih prijatelja iz razreda, dovodi do smanjenja samopouzdanja djece koja se osjećaju loše i isključeno. Takvim ponašanjem pokazujemo da ne poštujemo druge i njihove osjećaje

Kako biste potaknuli učenike da razmisle što znači isključiti nekoga iz aktivnosti u kojima sudjeluju drugi, postavite im sljedeća pitanja:

  • Jeste li ikad željeli sudjelovati u nekim aktivnostima u kojima su sudjelovali vaši prijatelji, ali vam oni to nisu dopustili? Ako jeste, kako ste se tada osjećali? Kome ste rekli za svoje osjećaje?
  • Jeste li ikad sami nekoga isključili iz aktivnosti u kojima je htio sudjelovati? Ili ga niste pozvali da vam se priključi u tim aktivnostima (to uključuje i grupe za dopisivanje)? Zašto ste to učinili? Jeste li u tom trenutku razmišljali kako će se ta osoba osjećati?

Cilj je ovog zadatka, koji može trajati pola sata, ukazati na važnost poštivanja drugih u svim aktivnostima u virtualnom svijetu. Nakon njega, djeca bi trebla znati objasniti što znači isključiti druge iz različitih grupa te kako to može djelovati na njih i njihovo samopouzdanje.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.

| 22. 8. 2019. u 10:52 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1887. -prva od četiri irske 'krvave nedjelje' odigrala se na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr