preskoči na sadržaj

Plasman proizvoda u popularnim televizijskim emisijama

Iz nastavnih materijala „Prikriveno oglašavanje“, objavljenih u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, portal Medijska pismenost prenosi zadatak uz koji će učenici naučiti prepoznati plasman proizvoda u programima „lagane zabave“.


Cilj je zadatka prikazati glavna obilježja plasmana proizvoda u najgledanijim televizijskim terminima.

Ishod: Učenici će biti sposobni prepoznati plasman proizvoda u programima popularnih emisija koje se emitiraju u najgledanijim televizijskim terminima.

Trajanje: 25 minuta

Pripremite kratki isječak iz neke od popularnih emisija poput: Supertalent, Zvjezdice, Hrvatska traži zvijezdu, Tvoje lice zvuči poznato, The Voice, Ples sa zvijezdama.

Možete odabrati jednu od popularnih izvedbi s kanala Youtube. Provjerite pojavljuje li se u snimci na jednom mjestu plasirani proizvod koji se najčešće nalazi ispred žirija (napitak, uređaji, slatkiši kao proizvodi ili samo logo i marke bez konkretnih proizvoda koje žiri može primiti i koristiti).

Uoči prikazivanja videa učenicima postavite sljedeća pitanja:

  1. Volite li oglase u serijama i filmovima?
  2. Kako možemo prepoznati oglas?
  3. Primijetite li ponekad oglase i unutar programa, a ne samo u stankama ili prije, odnosno na kraju filma, serije?

Uvedite pojam oglasa i prikrivenih oglasa/plasmana proizvoda temeljem prethodnih pojašnjenja iz uvodnog dijela.

Nakon toga prikažite snimku i tražite od učenika da u ponovljenoj snimci sami prepoznaju plasman proizvoda.

Pitanja za raspravu nakon prikaza:

  1. Po čemu su oglasi na prikazanoj snimci drukčiji od uobičajenih oglasa emitiranih u posebnim blokovima prije i poslije emitiranja?
  2. Je li to dopušteno i u skladu s pravilima i zakonima?
  3. Zašto se uopće proizvodi na taj način uključuju u program?
  4. Možete li se sada prisjetiti još nekih primjera koje ste susreli?
  5. Gdje je još moguće susresti ovakve primjere?

Učenicima na kraju pojasnite kako se plasman proizvoda ne smije pojavljivati u informativnom programu i programu za djecu te da uvijek mora biti najavljen. Osim toga, audiovizualni programi koji sadrže plasman proizvoda, prema Zakonu o elektroničkim medijima, moraju ispunjavati sve sljedeće uvjete:

  • ni u kakvim okolnostima se na njihov sadržaj i, u slučaju televizijskog emitiranja, na njihov raspored, ne smije utjecati na način da se djeluje na odgovornost i uredničku neovisnost pružatelja medijskih usluga,
  • ne smiju izravno poticati na kupnju ili najam roba ili usluga, osobito posebnim promotivnim upućivanjem na tu robu ili usluge,
  • ne smiju neprilično isticati dotični proizvod, gledatelje se mora jasno obavijestiti o postojanju plasmana proizvoda,
  • biti primjereno određeni na početku i na kraju audiovizualnog programa te kada se audiovizualni program nastavi nakon prekida za oglasne poruke, kako ne bi došlo do zbunjivanja gledatelja.

Ako se prekrši neka od navedenih odredbi, novčanom kaznom u iznosu od 100.000,00 do 1.000.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba.

 

Tekst je prenesen s portala Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.

 

 

| 2. 10. 2019. u 11:54 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1638. - umro Ivan Gundulić, najveći hrvatski književnik 17. stoljeća,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr