preskoči na sadržaj

Informalno učenje u eri Weba 2.0

Autor: Jasminka Maravić

Individualni razvoj često se odvija putem e-learninga i učenja u zajednici te nije nužno vezan uz formalno institucionalno obrazovanje. Sudjelovanje u online zajednicama može rezultirati informalnim učenjem.


Informalno učenje je usvajanje vještina i znanja iz svakodnevnog iskustva i raznolikih utjecaja iz okoline te ne mora biti svjesno. Takvo učenje nije organizirano i strukturirano, nema definirane ciljeve, određeno vrijeme u kojem se odvija i osiguranu podršku.

Aktivnosti individualnog razvoja kroz e-learning često su vezane uz pojam zajednica učenja. Zajednice učenja su zajednice organizirane od strane individua ili grupa ljudi koji se udružuju, dijele i uče o određenom području. Takvo je učenje neformalno jer nije posredovano od strane obrazovne ustanove, a svrhu učenja određuju sami članovi grupe.  Kada govorimo o zajednicama učenja zapravo je riječ o zajednicama prakse (eng. communities of practice). Zajednice prakse su grupe ljudi koji dijele zajedničke interese za ono što rade te u svakodnevnoj interakciji uče kako pospješiti svoj rad. Pojam su skovali antropolozi Jean Lave i Ettiene Wenger proučavajući naukovanje (eng. apprenticeship) kao model učenja.

Web 2.0 u svom temelju nosi pojam suradnje i interaktivne dvosmjerne komunikacije, a korisnici postaju aktivni sudionici. Osnovne karakteristike Weba 2.0 su otvorenost, sloboda i kolektivna inteligencija. Upravo te karakteristike pogoduju i podržavaju stvaranju zajednica učenja. Web 2.0 putem blogova, wikija, alata za označavanje, tagiranje i dr. omogućava stvaranje vlastitog sadržaja. Aktivnosti korištenja navedenih alata i sudjelovanja u takvim aktivnostima suočava korisnike s nepreglednim nizom situacija informalnog učenja.

Učenje od kolega i mijenjanje uloga učenik-poučavatelj specifična je odlika novih virtualnih okruženja. Učenje više nije puko „konzumiranje“ sadržaja, već se učenje odvija kroz suradnju i kreiranje vlastitog znanja uz pomoć raznovrsnih resursa i kolega.

Više o informalnom učenju putem tehnologija Weba 2.0 pročitajte u članku Informal learning in the era of Web 2.0 koji potpisuju Elina Jokisalo i Antoni Riu.

| 17. 7. 2009. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

1811. - rođen Franz Liszt, austrijski skladatelj mađarskog porijekla....

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr