preskoči na sadržaj

Koraci u pokretanju online kolaboracijskog projekta

Autor: Jasminka Maravić

Online kolaboracijski projekti su projekti koje zajednički vodi grupa nastavnika. Primjer globalnog kolaboracijskog projekta jest Wikipedija. Online kolaboracijski projekti uključuju nastavnike i učenike koji rade na istraživanju nekog problema. Informacijsko-komunikacijske tehnologije omogućuju da sudionici budu iz raznih zemalja svijeta te putem internetskih servisa surađuju na projektu.


Ovakvi projekti najčešće su vezani uz obrazovnu zajednicu i suradnju nastavnika i učenika. Kako bi se pronašli suradnici za projekt postoje razna web sjedišta s kontakt podacima mogućih suradnika, isto tako postoje webovi s popisima aktualnih projekata u koje se moguće uključiti.                 

 

Prvi korak: Određivanje koncepta projekta

  1. Osmislite što jednostavniji koncept. Uvijek možete proširiti projekt iduće godine, ukoliko je uspješan.
  2. Najuspješniji projekti su oni malog opsega, koji pokušavaju dati odgovor na jasno određeno pitanje.
  3. Pokušajte pronaći nešto što će obogatiti već postojeći dio kurikuluma, a nemojte uvoditi nešto posve novo.
  4. Što je vaš projekt više u skladu s ciljevima učenja i nacionalnim standardima, lakše ćete pronaći druge nastavnike za suradnju.
  5. Razmjenjujte podatke koje sakupite i rezultate s ostalim nastavnicima s kojima surađujete. Ukoliko ne budu osjećali da imaju neke koristi od suradnje, neće se uključiti.
  6. Priprema i implementacija zahtijevat će puno vremena, pa budite sigurni da ćete ga imati dovoljno, prije no što započnete.
  7. Trebali biste započeti s razvojem projekta najmanje 3-4 mjeseca prije implementacije.

Drugi korak: Razvoj detaljnog koncepta projekta

Jednom kad ste odabrali osnovnu ideju projekta trebali biste isplanirati sve detalje. Što više detalja isplanirate, projekt će biti bolji, stoga uzmite si dovoljno vremena za ovaj dio razvojnog procesa. Ovdje su neke od preporuka za uspješan projekt:

  1. Što detaljnije isplanirajte sve eksperimente, aktivnosti, procedure.
  2. Sakupite listu materijala, procedura za provođenje eksperimenata, i upute te ostalo što će biti korisno nastavnicima koji sudjeluju u projektu.
  3. Izradite listu preduvjeta koje suradnici trebaju zadovoljiti kako bi sudjelovali u projektu.
  4. Izradite detaljan vremenski raspored sa svim važnim datumima u projektu. Raspored treba sadržavati datum početka i kraja te ostale važne datume tijekom projekta.
  5. Pokušajte predvidjeti svaki problem koji i se mogao pojaviti tijekom rada na projektu. Promišljanje korak po korak, u ovoj fazi može pomoći da u kasnijim fazama sve glatko teče.

Treći korak: Izrada weba projekta

Ovaj je korak opcionalan i ovisi o tome koliko vremena imate na raspolaganju za razvoj projekta i vještinama programiranja weba. Ukoliko prvi puta vodite kolaborativni projekt možda ćete odustati od izrade web sjedišta, s obzirom da će vam za to trebati puno vremena. Većina kolaboracijskih projekata mogu se voditi uz pomoć elektroničke pošte. Evo nekoliko korisnih savjeta:

  1. Uzmite si dovoljno vremena kako biste isplanirali što želite objaviti na webu. Nemojte samo objavljivati informacije, to će uzrokovati loše organizirane stranice koje neće koristiti suradnicima.
  2. Ne objavljujte informacije nevažne za projekt, ponudite poveznice na sadržaje s drugih sjedišta.
  3. Vodite brigu da su objavljene web adrese točne i ažurirane.

Četvrti korak: Osmišljavanje pozivnog maila za kolaboraciju

Kada ste isplanirali sve detalje projekta i možda izradili web sjedište, spremni ste pristupiti drugim nastavnicima i pozvati ih na sudjelovanje u projektu. Kako biste to učinili potrebno je izraditi ono što se naziva pozivni mail za kolaboraciju, odnosno poziv za druge nastavnike. Evo nekoliko korisnih preporuka:
Posjetite web sjedište Global SchoolNet Guideliness na kojem ćete pronaći predloške za izradu maila.

  1. Imajte na umu da ćete poziv slati nastavnicima iz raznih područja, koji rade u različitim školama i okruženju, imaju različit kalendar školske godine i predaju različite predmete. U poziv trebate uključiti što više informacija kao što su važni datumi u projektu, navesti ili priložiti materijale koji će im biti potrebni, objasniti im način prijave itd.
  2. Poziv se šalje najmanje 6 tjedana prije početka projekta. Na taj ćete način omogućiti da se vijest proširi i tako dobiti veći roj suradnika. Ukoliko poziv pošaljete prekasno može se dogoditi da projekt uopće ne bude pokrenut.
  3. Nakon prvog pozivnog maila pošaljite i podsjetnik za 2 do 3 tjedna.

Peti korak: Pronalaženje partnera za kolaboraciju

Partnere za kolaboraciju možete pronaći putem:

  1. web sjedišta za objavljivanje informacija o projekatima
  2. web sjedišta za pronalaženje e-mail adresa nastavnika    
  3. edukacijskih mailing lista.

Šesti korak: Implementacija i evaluacija projekta

Nakon poslanog poziva vjerojatno će započeti prijave za sudjelovanje na projektu. Posljednji je korak implementacija i evaluacija projekta. Evo nekoliko preporuka koje treba imati na umu:

  1. Kada se netko prijavi za sudjelovanje na projektu, potrebno je poslati odgovor kojim se potvrđuje zadovoljava li ta osoba preduvjete za sudjelovanje u projektu i je li ozbiljno zainteresirana.
  2. Pratite što funkcionira, a što ne u prvom ciklusu projekta. Metoda kolaborativnog projekta je nov edukacijski alat te je nemoguće da ćete razviti projekt koji će biti 100% uspješan u prvoj iteraciji.

Tekst je dijelom preuzet s web sjedišta Global ScoolNet na kojem možete naći izvorni tekst pod nazivom Steps to Developing a Collaborative Project.

| 1. 3. 2007. u 00:00 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1716. – umro Gottfried Leibniz, njemački filozof, matematičar,...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr