preskoči na sadržaj

UNESCO-ov 2. tjedan međunarodnoga umjetničkog obrazovanja

Tjedan međunarodnoga umjetničkog obrazovanja (International Arts Education Week), pokrenut na UNESCO-ovu inicijativu, ove se godine u čitavom svijetu obilježava od 20. do 26. svibnja. Pozivaju se odgojitelji, učitelji, nastavnici i sveučilišni profesori umjetničkih nastavnih predmeta, voditelji izvannastavnih i izvaninstitucijskih umjetničkih aktivnosti i umjetnici uključeni u odgoj i obrazovanje te umjetničke i obrazovne institucije da aktivno proslave Tjedan.


Inicijativa je rezultat dugogodišnjih priprema i suradnje svjetskih krovnih udruga iz umjetničkoga obrazovnog područja s UNESCO-om: likovnoga (InSEA, International Society for Education through Art, Međunarodno društvo za obrazovanje putem umjetnosti), dramskoga (IDEA, International Drama/Theatre and Education Association), glazbenoga (ISME, International Society for Music Education) i plesnoga (WDA, World Dance Alliance).

Na Općoj konferenciji UNESCO-a 2011. godine četvrti tjedan u svibnju proglašen je Tjednom međunarodnoga umjetničkog obrazovanja. Godine 2012. bio je to tjedan između 21. i 27. svibnja, a prva je središnja proslava bila 23. svibnja u sjedištu UNESCO-a u Parizu, uz sudjelovanje umjetnika, edukatora, znanstvenika-istraživača, nevladinih organizacija i međunarodnih umjetničko-obrazovnih udruga.

Realizaciju UNESCO-va Poziva za proslavu upućenoga zemljama partnerima provodi Svjetski savez za umjetničko obrazovanje (WAAE, World Alliance for Arts Education), koji udružuje četiri ranije spomenute nevladine udruge, a osnovan je 2006. godine na Međunarodnom kongresu InSEA-e u Viseu-u u Portugalu.

'U Tjednu međunarodnoga umjetničkog obrazovanja treba naglasiti važnost i korisnost umjetničkog obrazovanja. Prva Svjetska konferencija o umjetničkom obrazovanju, održana u Lisabonu 2006. godine i druga, održana u Seulu 2010. godine, donijele su važne dokumente kao pomoć u provedbi i daljnjem razvoju umjetničkog obrazovanja: Smjernice za umjetnički odgoj i obrazovanje (Lisabon, 2006.) i cjeloviti Akcijski plan za umjetničko obrazovanje (Seul, 2010), namijenjen svim sudionicima u zajedničkom nastojanju da se ostvari puni potencijal kvalitetnoga umjetničkog obrazovanja u korist djece, mladih i svih dobnih skupina polaznika cjeloživotnoga obrazovanja, predan na raspolaganje svim državama članicama. Sada je stiglo vrijeme da se ta provedba ubrza.

Sada, kada svijet traži nove putove mira i razvoja, možemo osloboditi potencijal kulture i kulturne raznolikosti. Umjetničko obrazovanje jedan je od ključeva za oslobađanje toga potencijala za opću dobrobit. Umjetnost i stvaranje moraju zauzeti zasluženo mjesto u srcu svakoga društva. U ovome Tjednu (…) pozivamo UNESCO-ove partnere, vlade, obrazovne institucije i članove udruga da podrže projekte i aktivnosti koje ukazuju na snagu umjetnosti u ostvarivanju dijaloga, društvene kohezije i mira.'

Pozivaju se svi zainteresirani za obilježavanje Tjedna međunarodnoga umjetničkog obrazovanja da za javnu objavu pošalju kratki opis planova svojih aktivnosti i događanja, popraćen ili naknadno proširen nekim vizualnim materijalom, koji će biti objavljen na mrežnim stranicama i Facebooku WAAE-e i InSEA-e te u konačnici na stranicama HRV-InSEA-e.

U elektroničkoj poruci na e-adresu mirjanatomasevicdancevic@yahoo.com molimo navedite gdje i kada se planirana aktivnost (ma kako vam se činila malena i skromna) ili manifestacija održava, naziv organizacijske skupine te mogući link na vašu web stranicu u slučaju ako je na njoj taj događaj opisan detaljnije.

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Culturnet.hr.

| 14. 5. 2013. u 16:15 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

1608. - Matija II. Habsburški okrunjen za hrvatsko-ugarskog...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr