preskoči na sadržaj

Poučavanje učenika s autizmom

Autizam je cjeloživotna razvojna nesposobnost koja ometa osobe u razumijevanju onoga što vide, čuju ili uopće osjećaju. To dovodi do ozbiljnih problema u društvenim odnosima, komunikaciji i ponašanju. Učitelji i ostalo odgojno-obrazovno osoblje u školama suočava se s izazovom planiranja i provođenja djelotvornih obrazovnih programa za sve učenike, što uključuje i učenike s autizmom.


Na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje dostupan je priručnik o poučavanju učenika s autizmom, nastao s ciljem da se u tom procesu učiteljima pruži podrška.

Postoji mnoštvo suvremenih istraživanja i izvrsnih materijala namijenjenih učiteljima i ostalim službama koje djeci i mladima s autizmom te članovima njihovih obitelji nude pomoć. Budući da postoji obilje dostupnog materijala, ovim sažetim priručnikom nije moguće obuhvatiti sve ideje koje se tiču poučavanja učenika s autizmom; no usprkos tome, ovim se priručnikom pokušavaju prikazati ključne ideje i metode poučavanja.

Priručnik sadrži sljedeća poglavlja:

  • Što je autizam? – narav poremećaja i način dijagnosticiranja
  • Karakteristike povezane s autizmom – posljedice autizma i njegove opće odgojno-obrazovne implikacije
  • Planiranje pomoći za učenike s autizmom – uloga pojedinih osoba uključenih u planiranje i prijedlozi za sastavne dijelove individualnih odgojno-obrazovnih planova (IOOP-a)
  • Poučavanje učenika s autizmom – iscrpniji prijedlozi u svezi s obrazovnim pristupima i strategijama vođenja razreda, razvijanjem komunikacije i socijalnih vještina
  • Postupanje s problematičnim ponašanjem - prijedlozi za izradu plana ponašanja i strategije poticanja promjene ponašanja
  • Poučavanje učenika s Aspergerovim sindromom – obrazovne implikacije i prijedlozi koji se tiču strategija poučavanja
  • Planiranje prijelaza – prijedlozi u svezi s planiranjem prijelaza: u sistem školovanja; iz razreda u razred, u programe ili škole; između aktivnosti; te u život odrasle osobe
  • Sažetak – model izrade plana za učenika s autizmom
  • Prikaz slučajeva – primjeri trojice učenika s autizmom i njihovi IOOP-i (Individualni odgojno-obrazovni programi, op. prev.)

Učitelji koji o autizmu žele saznati više mogu koristiti preporuke navedene u tekstu, dok u poglavlju koje sadrži izvore, mogu pronaći sveobuhvatne informacije o istraživanju autizma i tehnikama poučavanja.

Priručnik je dostupan ovdje.

 

| 5. 6. 2014. u 11:09 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Divni novi svijet

Emisija o prirodnim znanostima koja će vam, između ostaloga,  otkriti  u kakvoj su vezi slapovi, vulkani, potresi, avioni... i disco-club, što se pod utjecajem...

1887. -prva od četiri irske 'krvave nedjelje' odigrala se na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr