preskoči na sadržaj

Smjernice za osnaživanje pozitivnog odnosa između nastavnika i učenika

Autor: Dora Jelakovic

Zašto je uopće važno imati snažnu i pozitivnu povezanost s učenicima? Nastavnik svakodnevno aktivno sudjeluje u odgojno-obrazovnom procesu svakog svog učenika. Pozitivan, iskren i otvoren odnos između nastavnika i učenika, temelj su odgojno-obrazovnog procesa. Kako ga postići, pročitajte u nastavku teksta.


Pokažite učenicima da su važni i da za njih imate vremena. Gradivo, testovi, pripreme, sve je to bitno, ali ponekad je relevantnije sve staviti sa strane i izdvojiti vrijeme za učenike. Popričajte s njima o stvarima koje ih muče, dozvolite im vrijeme u kojem vas mogu pitati što žele, reći iskreno što misle ili podijeliti sve za što smatraju da nije ispravno. Ako primijetite da su učenici nemirni, dekoncentrirani ili odsutni, prekinite predavanje i započnite razgovor. Ponekada i provedite učeničku refleksiju pitanjima u kojima će se učenici osvrnuti na određene dijelove gradiva, poučavanja ili problema. Poslušajte njihove prijedloge ili prigovore i ako uočite da postoji mogućnost, prihvatite ih i uzmite u obzir.

Nastojite prekinuti rutinu ogorčenja koja može nastati kao rezultat duljeg neslaganja s nekim učenicima. Ogorčenje se može pojaviti s obje strane i svatko može imati određene zamjerke koje su prepreka kvalitetnom odnosu. Niti vi želite imati takav odnos s učenikom, ali niti ne želite da taj odnos učeniku ostane kao jedino sjećanje na vas i školovanje. Naravno da je nemoguće sa svim učenicima imati jednak odnos, ali ako je i bilo bilo kakvih zamjerki između vas i učenika npr. loše ocjene, ponašanje, nesuglasice, međusobno nepovjerenje, nastojte to zajednički ispraviti na obostrano zadovoljstvo. Izbjegavajte neprekidno kritiziranje. Pohvalite, potaknite komunikaciju i pokažite interes, pronađite nešto pozitivno i ponekad popričajte jedan na jedan s učenikom s kojim imate narušen odnos. Pokušajte sagraditi novi odnos koji će svakako biti bolji od prethodnog i na kojem ćete obostrano raditi.

Redovito provjerite s učenicima kako se snalaze u učenju kod kuće, svladavanju novog gradiva u školi, imaju li problema s obrazovnim procesom i smatraju li da im je preteško pratiti tijek nastave. Pohvalite ih kada uočite da se trude u postizanju boljeg uspjeha ili kada nastoje popraviti ponašanje.

S vremena na vrijeme budite neformalni. Podijelite s učincima pojedinosti iz vašeg školovanja, preporučite im film ili knjigu primjerenu njihovoj dobi i uzrastu, pričajte im o svojim hobijima i čime se volite baviti izvan škole. Pokušajte u njima probuditi interes za istraživanje, usvajanje novih znanja koja možda nisu povezana s gradivom, potičite ih na izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Kada kod učenika uočite određene talente, također ih potaknite na njihovo razvijanje i unaprjeđivanje. Učenici će na taj način uvidjeti kako vam je iskreno stalo do njih i njihovog razvoja i kako se ne radi uvijek o ocjenama i gradivu, već da je odgojno-obrazovni proces nešto puno više i značajnije.

Potaknite učenike na diskusiju i kritičko promišljanje o svakodnevnim temama i nastojte da pokušaju svoja uporišta i gledišta temeljiti na stečenom znanju i vještinama. Pitajte ih za mišljenje i kako bi oni riješili određenu situaciju. Osim što učenicima dajte u takvim trenucima važnost, također razvijate njihove vještine komunikacije, promišljanja, kritičkog mišljenja, refleksiju, spremnost za dosljedno zagovaranje stava, ali i spremnost na prihvaćanje vlastitih i tuđih mišljenja. Učite ih kako analizirati, ali kako kritički procijeniti i prepoznati točne i ispravne informacije. Učenicima možda neće u početku biti jasno zašto primjenjujete ovakav pristup, ali zato im na kraju uvijek objasnite i ukažite što su sve naučili i kako to mogu primijeniti u svakodnevnom životu.

Izvor:

https://www.edutopia.org/article/key-effective-classroom-management

 

| 27. 3. 2019. u 08:24 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Znanjem do zdravlja

Kako živjeti zdravije i sretnije? Kako mnoge teškoće i bolesti spriječiti, a kako što uspješnije liječiti? Kako o svome zdravlju brinuti? Emisija Znanjem...

1834. - rođen Baltazar Bogišić, hrvatski znanstvenik, pravni i...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr