Tinejdžeri na prelasku iz osnovne u srednju školu često vode bitku sa zaboravljivošću i organizacijom školskih i izvanškolskih obveza i aktivnosti. Potreba za sve učestalijim druženjima s vršnjacima, izlascima, društvene mreže, brojnije obveze i odgovornosti pogoduju zaboravljivosti. Donosimo vam nekoliko praktičnih savjeta kako možete pomoći vašem tinejdžeru u boljoj organizaciji vremena.
Veliki prazni, bijeli plakati mogu poslužiti u izradi vlastitih kalendara koji sadržavaju detaljan raspored djetetovih aktivnosti i obveza. Kalendar se može napraviti za cijelu školsku godinu ili se za svaki mjesec može izraditi novi kalendar. Važno je upisati sve školske obveze koje uključuju testove, lektire, provjere znanja i eventualne projekte, ali i sve izvanškolske aktivnosti i točno vrijeme njihovog održavanja. Kalendar treba biti uredan i pregledan, s provjerenim informacijama, ali uporabom različitih i uočljivih post – it bilježaka postiže se učinkovitije vizualno privlačenje djetetove pozornosti. Rasporedite boje prema varijantama obveza, npr. plava boja za testove, žuta za glazbenu školu, ljubičasta za sportske treninge itd.
Danas više – manje svi tinejdžeri posjeduju pametan telefon, tablet ili prijenosno računalo koji sadrže funkcionalnosti kalendara i podsjetnika koji se u slučaju tinejdžerske zaboravljivosti mogu dobro i pametno iskoristiti. Zajednički upišite u kalendar sve obveze i uključite opciju podsjetnika kako bi dijete na vrijeme znalo kada se koja aktivnost ili zadatak moraju ispuniti i završiti. Naučite dijete da s vremenom preuzme odgovornost i postane samostalno u upisivanju svojih obveza i da nauči voditi brigu o kalendaru i podsjetniku.
Određena djeca vole učiti i produktivnija su u radu u društvu svojih prijatelja ili kolega. Važno je odrediti pravilo kako druženje nije namijenjeno za igru ili neobavezan razgovor, već za zajedničko učenje, rad na projektu ili pisanje domaće zadaće u kojem će si djeca biti međusobna podrška i pomoć.
Današnji tinejdžeri mnogo vremena provode na internetu i društvenim mrežama i ponekada se to vrijeme odulji dugo u noć, ali bez roditeljskoga znanja. Rezultat nedovoljnog spavanja i odmora su kronični umor, smanjena koncentracija, razdražljivost i samim time zaboravljivost koja pritom najviše dolazi do izražaja. Neograničeno dnevno vrijeme provedeno na internetu također potiče zaboravljivost jer djeca gube pojam o vremenu koje su „izgubili“ na internetu. Potrebno je odrediti koliko vremena dijete smije provesti na svojem pametnom telefonu ili tabletu, nadzirati i provjeravati drži li se dijete dogovorenih pravila. Zamolite dijete da ne koristi mobitel ili tablet za vrijeme učenja i izvanškolskih aktivnosti jer na taj način gubi koncentraciju i kvalitetu učenja. Važno je također odrediti pravilo kako se tehnologija ne smije koristiti po noći jer nedostatak sna i odmora uvelike utječe na zaboravljivost i dekoncentriranost.
Izvor: