2016-07-26 16:04:59

Najava natječaja: Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je na svojim internetskim stranicama najavilo natječaj s temom unapređenja pismenosti kao temelja cjeloživotnog učenja. Natječaj će biti namijenjen školama, u obliku otvorenog poziva na dostavu projektnih prijedloga za bespovratna sredstva, a dio je operativnog programa OP Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda. 

Područja natječaja su obrazovanje, te vještine i cjeloživotno učenje, a nadležno tijelo će biti MZOS. Opći cilj je unaprijediti informacijsku pismenost kao temelj stjecanja ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, a specifični ciljevi su: 

povećati razinu kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika za inovativne pristupe poučavanju, i razviti i uvesti kurikulum/e izvannastavne aktivnosti/fakultativnog predmeta i/ili projekte iz jednog ili više područja informacijske pismenosti.

Ciljne skupine su učenici osnovnih i srednjih škola, te odgojno-obrazovni djelatnici osnovnih i srednjih škola. 

Poziv na dostavu projektnih prijedloga Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja usmjeren je na razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje kroz podizanje razine informacijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola. Uzimajući u obzir rezultate međunarodnih ispitivanja (TIMSS 2011., PISA 2012, PIRLS, ESLC 2011 i  ICILS), hrvatski učenici pokazuju prosječne i ispodprosječne rezultate u jezičnoj, matematičkoj, financijskoj, digitalnoj, medijskoj i prirodoslovnoj pismenost, a naglašeno niže rezultate postižu učenici s teškoćama i učenici iz obitelji nižeg ekonomskog, socijalnog i kulturološkog statusa te učenici iz škola slabije opremljenih IKT-om i slabije opremljenih knjižnica, što je često povezano s nerazvijenim i ruralnim sredinama. Također, provedena ispitivanja pokazuju i da djeca slabije obrazovanih roditelja imaju niža obrazovna postignuća, bez obzira na njihove stvarne sposobnosti.

Provedbom  različitih aktivnosti koje će uključivati razvoj i provedbu novih kurikuluma s područja informacijske pismenosti, izvođenje projekata i projektne nastave, opremanje školskih knjižnica, stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika uz intenzivan rad s učenicima unaprijedit će se razvojni potencijali škola. Specifično, škole će projektnim aktivnostima podići razinu kompetencija svojih djelatnika za inovativne pristupe poučavanju te razviti i uvesti nove kurikulume koji će dovesti do razvijanja ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.


Vijest je prenesena s internetskih stranica MZOS-a


www.skole.hr