2018-10-23 16:01:14

Erasmus +KA1 – mobilnosti OŠ Podmurvice: Jesu li drugi odgojno-obrazovni sustavi zaista toliko drugačiji?

Tijekom prošle 2017./2018. školske godine u okviru Erasmus+ KA1 projekta Vjetar u leđa, projektni tim sudjelovao je na mobilnostima u Irskoj, Finskoj i na Islandu s ciljem upoznavanja odgojno-obrazovnih sustava u navedenim zemljama. Oduševljeni onim što smo vidjeli i istodobno pomalo sjetni zbog nemogućnosti da viđeno naprosto preslikamo u našu školu. Malo po malo shvatili smo da se nismo vratili kući noseći samo priče o nedostižnom snu, već da smo ih korak po korak počeli pretvarati u stvarnost.

Iako na taj način strukturirane mobilnosti ne donose rezultate "preko noći", prvi koraci prema promjenama leže u svima nama često čekajući tek neki poticaj. U pojedinoj mjeri bazirani na drugačijim osnovama i mogućnostima, odgojno-obrazovni sustavi koje smo upoznali imaju i nama zajednički cilj: pratiti i otpratiti sretnu i osposobljenu djecu u onaj odrasliji svijet. U čemu je dakle tajna? U tome da nas i mali koraci vode k tom našem velikom cilju!

Malim koracima do velikih ciljeva:

Osvjestili smo da treba učiti s prirodom oko nas! Podsjetili smo se da u njoj i od nje živimo i da je moramo znati gledati i slušati. Iz tog smo se razloga uključili u eTwinning projekt "School is everywhere" putem kojeg nastojimo učenje u učionici zamjeniti u što većoj mjeri učenjem u prirodi. Također, u Školski kurikulum (n)ove smo školske godine nadodali i Mlade istraživače: Gledaj svijet oko sebe, aktivnost putem koje ćemo u korelaciji nastavnih predmeta istraživati prirodna i urbana okruženja prepoznajući stečena znanja i dodatno poticati zdravlje učenika i interes za svijet oko nas. Prepoznali smo kako je kultura čitanja nešto što je izuzetno vrijedno njegovati u današnjem svijetu koji češće plovi internetskim bespućima i organizirali smo "čitalački kutak" u pojedinim učionicama gdje učenici imaju na raspolaganju knjige i časopise putem kojih mogu proširivati svoja znanja. Ako im nešto što su pročitali posebno zaokupi pažnju, s radošću će to prenjeti  ostalima, učeći usput sustavno i pravilno prezentirati sadržaj kako usmeno tako i putem plakata, PowerPoint prezentacije ili školskih panoa! Podsjetivši se da smo sami odgovorni za svijet oko sebe i da je reciklaža otpada temelj za očuvanje našeg planeta i njegovih resursa, organizirali smo brojne reciklažne kutke svima dostupne i svugdje u školi! Potvrdili smo da je vizualno veselo okruženje ono što djeca vole i uz što najbolje uče i odlučili smo iskoristiti prazne zidove učionica i ponosno ih popuniti njihovim radovima i svim malim velikim uspjesima jer želimo da se o njima daleko čuje i vidi! Odlučili smo naći načina da svakome učeniku uljepšamo svaki dan stoga smo napisali par poticajnih poruka i izložili tamo gdje ih svi mogu vidjeti. Potaknuti samo primjerom i očito uživajući u širenju pozitivnih misli, sada učenici samoinicijativno ostavljaju poruke! Uvidjeli smo da je za poticanje psihičkog i fizičkog razvoja učenika dovoljno samo malo kreativnosti zato smo počeli stvarati Senzornu sobu u kojoj će učenici upoznavati stimulanse iz okoline, razvijati svoje senzorne vještine u sigurnom okruženju, ali i zabaviti se i osloboditi stresa i napetosti jer nema učenika koji se njome neće rado koristiti te od nje imati koristi! Ne zaboravljajući ni naše nadarovitije učenike, školski tim već vrijedno radi na osmišljavanju uzbudljivih zagonetki u obliku Room Escapa koji na zabavan način potiče timski rad i komunikaciju među djecom i na najbolji ih mogući način priprema za buduće poslovne i životne izazove! Osvjestili smo da je opuštena atmosfera jednako važna kao i radna! Jer osim što u školi želimo učiti, želimo se i dobro osjećati. :)

 


www.skole.hr