2019-02-11 10:43:13

Analiza opremljenosti škola i korištenja digitalne tehnologije

Analiza opremljenosti učionica za digitalnu nastavu, provedena je u svim osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu pripreme za frontalnu provedbu reforme u školskoj godini 2019./2020. i evaluacije eksperimentalnog programa Škola za život.

U prosincu 2018. godine CARNET je prikupio statističke podatke koji se odnose na opremljenost učionica u svim školama u RH digitalnim alatima koji pokazuju da je gotovo 70 % svih školskih učionica u Hrvatskoj opremljeno projektorom, dok je s ukupno 2803 pametne ploče ili interaktivna ekrana opremljeno 15 % svih učionica.

U sklopu istraživanja provedenih na 74 škole koje su uključene u eksperimentalni program „Škola za život“ postavljena su pitanja učenicima imaju li na raspolaganju određenu informatičku opremu koju mogu koristiti za pristup digitalnim sadržajima, internetu općenito i za komunikaciju.

Analiza odgovora učenika 5. i 7. razreda osnovnih škola i 1. razreda srednjih škola uključenih u eksperimentalni program „Škola za život“ pokazuje da velika većina učenika, čak njih 94 % posjeduje vlastiti pametni telefon, dok 92 % učenika kod kuće na raspolaganju ima stolno ili prijenosno računalo.

Podaci ukazuju na da se u eksperimentalnim školama digitalni sadržaji i udžbenici koriste na nastavi i da ih učenici koriste kod kuće i da većina ispitanih učenika voli takav način učenja i poučavanja.

Konkretno, dva od tri učenika na nastavi u eksperimentalnim školama imaju priliku učiti uporabom multimedijskih elementa i koriste se računalom ili tabletom na nastavi, dok tri od četiri učenika vole kada se u školi uči tako da se upotrebljavaju računala ili drugi elektronički uređaji. Velika većina učenika (87 %) s lakoćom koristi elektroničke uređaje i koristi se internetom za traženje podataka i učenje (88 %), a većina učenika (69 %) koristi računalo ili tablet prilikom učenja i pisanja domaće zadaće.

Većina (62 %) učenika u eksperimentalnom programu u analizi je potvrdila da na nastavi gledaju i slušaju multimedijske elemente, a 67 % učenika kaže da se koristi računalom ili tabletom na nastavi.

Analizirano je i korištenja tableta u eksperimentalnim školama putem izvještaja MDM (Mobile Device Management) sustava odnosno sustava za upravljanje mobilnim uređajima. Prikupljeni podaci ukazuju na to da se, u razdoblju od mjeseca studenog prošle godine do siječnja ove godine, u 77 % škola uključenih u eksperimentalni program „Škola za život“ u prosjeku kontinuirano koristi više od 80 % tableta.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.


www.skole.hr