2019-03-04 09:13:48

Pitanja koja se mogu koristiti za analizu bilo kojeg medijskog sadržaja

Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine (Scheibe, Rogow, 2012: 39). Portal Medijska pismenost potiče da se s učenicima kod analize medijskih sadržaja kritički prođu niže navedena područja i pitanja i da nastavnici zajednički s učenicima potraže odgovore na njih.

Publika i autorstvo

Tko je kreirao ovu poruku i s kojom svrhom? Tko je ciljana publika? Tko je platio za tu poruku? Tko bi mogao imati koristi od te poruke? Koga bi ona na bilo koji način mogla oštetiti? Zašto bi ta poruka mogla biti važna pojedincu? Koje bi radnje pri odgovaranju na poruku morao poduzeti pojedinac?

Poruke i značenje

Koje se vrijednosti, ideje, informacije i stajališta ovdje prenose? Koje su informacije izostavljene iz poruke, a koje bi mogle biti važne? Koje su tehnike korištene i s kojim razlogom? Kako različiti ljudi mogu na drugačiji način interpretirati poruku? Na koji način pojedinac interpretira poruku i što može naučiti o samome sebi na temelju svoje reakcije ili interpretacije?

Prikaz u medijima i stvarnost

Kada je poruka nastala? Na koji je način poslana publici? Radi li se o činjenici, mišljenju ili nečem trećem? Koliko je poruka pouzdana? Na temelju čega pojedinac to misli? Tko su izvori informacija, ideja i tvrdnji?

Odgovaranjem na navedena ključna pitanja, učitelji mogu zajedno s djecom analizirati medijske sadržaje i tako poticati kritičko vrednovanje medija što je postalo iznimno važno za aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvu. Ako se djecu od najranije dobi potiče da na ovakav način promišljaju o medijima, stvorit će se mudri i odgovorni medijski korisnici.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.


www.skole.hr