2019-05-07 08:52:05

Postoji anksioznost povezana s matematikom

Mnoga djeca, ali i odrasli, gaje prema matematici određene negativne osjećaje. U pitanju je nešto itekako stvarno i odnosi se na psihofizičke simptome. Znanstvenici Sveučilišta Cambridge javili su da “jedno od desetoro djece pati od očaja i bijesa zbog matematike”.

Tijekom su istraživanja anketirali 1700 britanskih učenika u dobi od 8 do 13 godina. Ispitivani su njihovi osjećaji spram navedenog školskog predmeta.

Otkrili su kako 10 % djece ima negativne osjećaje prema matematici i zbog toga pati od anksioznosti. Djeca se zbog matematike osjećaju prilično frustrirano. Fizički im simptomi uključuju “leptiriće”, ubrzan rad srca i problem s pravilnim disanjem.

Matematička anksioznost dovodi i do manjka samopouzdanja. Mnoga djeca i odrasli osjećaju stres, tenzije i nelagodu kad se pred njih stavi matematički zadatak, tvrde stručnjaci.

“Kod djece koja su dobra u matematici, anksioznost prolazi neopaženo jer imaju dobre rezultate. No, oni su pod stresom i njihovi su rezultati dugoročno ograničeni zbog toga. U tome leži i najveća opasnost. Naime, djeca su sposobna riješiti zadatke, ali odmiču od matematike jer pate od anksioznosti”, pojasnila je doktorica Szucs, jedna od autorica istraživanja.

Rezultati pokazuju i kako djevojčice imaju veći stupanj “matematičke anksioznosti” od dječaka. Anksioznost je primijećena kod mlađe djece, ali može se i pojačati njihovim odrastanjem.

“Postignuća u matematici su iznimno vrijedna, ona su temelj mnogih drugih predmeta i važan pretkazivač za buduće akademske ishode, mogućnost zapošljavanja, ali i zdravlje. Matematička anksioznost može znatno onesposobiti učenike glede njihovih rezultata u osnovnoj i srednjoj školi”, smatraju stručnjaci.


Vijest je prenesena s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/.


www.skole.hr